• tagetuss

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej! Ska gifta mig den 18 maj och har nu skickat ett förslag på klänning till Landy.

Hur lång tid har det tagit från beställning till klänning i handen för er som handlat custom made från landy? Måste tydligen beställa klänning 6 månader innan bröllopet om man ska köpa ur den lokala brudbutiken så jag undrar om jag hinner beställa, få och prova en kinaklänning innan sista dagen för sista beställning hos brudbutiken om klänningen skulle vara helt obrukbar..

• tagetuss

Den här har jag skickat iväg tillsammans med mina mått till Landy nu. Nu väntar jag bara på att dom ska höra av sig för nästa steg. Antar att det är betalningen. Har även skickat iväg om en tärnklänning, dock inte custom made.
  • tagetuss

Såhär ska den se ut i ryggen..

Varför lyckas jag aldrig lägga upp mer än en bild per inlägg??

• tagetuss

Nu har jag äntligen betalat våra (min och tärnans) klänningar. Nu börjar den låånga väntan... :)

• tagetuss

Ni som beställt från Landy, har ni fått bilder på klänningen under tiden eller ni har fått vänta i ovisshet tills klänningen nått er? Jag är så nyfiken på hur det går!

• tagetuss
    majjja skrev 2012-10-27 12:36:20 följande:
    Nu fick jag bild på klänningen. Den är inte helt klar ännu, och så ska jag ha till en bolero i spets till denna. Men det ser bra ut tycker jag :)

Jättefin klänning! Fick du bara bilden av Landy sådär eller mailade du och bad om bild?
  • tagetuss
    Hellahell skrev 2012-11-08 10:41:29 följande:
    Hej proffsen!
    Jag vet att jag frågat förut i denna tråd var nedan klänning kommer ifrån men jag kan inte för mitt liv komma ihåg det; och det är ju lite av en omöjlighet att gå tillbaka och leta upp svaret!

Så... Jag gör't igen: Vem är desigern för denna klänning? Hoppas att någon vet :)

Vet inte var den kommer ifrån men överdelen och ryggen är så grymt snygg!!
  • tagetuss

Va precis inne på Landys hemsida och hittade då två nya klännigar som är väldigt lika den bilden jag skickade till dom med mina ändringar. den ena har precis rätt rygg men är tajtare i modellen och den andra han lite mindre urringad rygg och bredare axelband men precis min underdel (dock med släp). och bägge har brunt satinband i midjan som jag ska ha... undra om man har inspirerat Landy? Hade varit häftigt! Dom fanns iaf inte där innan jag beställde min.

Enligt Ella så skulle min klänning bli färdigt till söndag. Hoppas innerligt att jag kan få en bild mailad snart!

Grymt snygg klänning Karamell

Förresten, syr Landy underkjolar efter önskemål oxå?

• tagetuss

Nu är äntligen min klänning färdig och skickad! Nu hoppas jag bara innerligt att det inte fastnar i tullen!

• tagetuss

Än så länge är jag väldigt nöjd! Får väl se om den passar innan jag skriker av glädje!

Tänker dock ha betydligt mindre underkjol!

• tagetuss
    Skogus skrev 2012-11-21 10:43:52 följande:
    Åh, vad fin! Varifrån beställde du den?
    Tack! Den är från Landy.
  • tagetuss

Idag kom DHL med min klänning. Tyvärr ringde dom inte å jag var inte hemma så jag fick aldrig den. Men imorn ska dom komma igen å då har jag lämnat fullmakt om jag inte skulle va hemma. Fick oxå veta att det ska belatas 185 kr i tull/moms... Överkomligt! Dock vet jag inte om det förljer med en faktura på dom pengarna eller om jag ska ge dom direkt till chauffören.. Nån som vet?

• tagetuss

Jag har fått hem min spetsklänning från Landy är jättenöjd med tygkvalitet! bild finns längre bak i tråden

MH2014 skrev 2012-12-03 12:53:42 följande:

provar att fråga igen :)

vilken kinasida tror ni syr upp finast spetsklänningar, pronovias??

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!