• rock brud

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz skrev 2012-09-19 10:43:07 följande:
    varning för bildbomb!!!!!!!
    Jag tycker den ser underbar ut. Ochbättre är en utann bälte. Men det är ju vad jag tycker. Vad tycker du?
    Släpet ärnog kortare än på originalet men helt ok längd i min "lagom" värld. Har du 5-ringars kjolen under?
  • rock brud
    sciennah skrev 2012-10-12 21:27:02 följande:
    Hej på er!

Jag funderar på vilket företag jag ska beställa klänningen nedan ifrån och hoppas ni kan hjälpa mig med det.

Den finns på Millys och Daphnebridals. Vilken tror ni är bäst? Har ni förslag på annan sida som har den?

Tänkte måttbeställa klänningen med snörning i ryggen.
    Jag har en spetsklänning från Daphne och den är väldigt fin och välgjord. jättefin spets. Jag kan rekomendera dem, de andra klänningarna jag sett därifrån har också varit fina. Men många har ju också varit nöjd med Milly
  • rock brud
    rock brud skrev 2012-10-14 20:53:07 följande:
    Jag har en spetsklänning från Daphne och den är väldigt fin och välgjord. jättefin spets. Jag kan rekomendera dem, de andra klänningarna jag sett därifrån har också varit fina. Men många har ju också varit nöjd med Milly
    kom att fundera över om dne klänningen går att ha med snörning? sitter inte tylljackan fast i klänningen? Jag har beställt med dragkedja, det funkade också:P Lycka till
  • rock brud
    majjja skrev 2013-01-04 17:23:43 följande:
    Vilka fina klänningar, Emmalinnea och Bewi. 

Vad tror ni kinaklänningsgurus. Jag har ju fått hem min klänning för ett par månader sedan, med snörning i ryggen. Men det retar mig lite att det liksom veckar sig under bysten.

Är det själva överdelen som är för lång, eller är klänningen för stor?
    Eller är det bara jag som är petig? :)

Snörningen baktill har kanske 4-5 cm brett där i midjepartiet, och känns inte som att jag borde dra åt det mer.
    Är det lösare så känns det ännu mer veckigt och kjolen blir ju finare om överdelen sitter tajt. 

Jag älskar verkligen klänningen i övrigt så jag kommer inte byta ut den, utan tänker att jag borde kunna lämna in för ändringssömnad om det nu går. 

En tanke jag haft är också att skippa snörningen och sätta i dragkedja istället, men vet inte om tyget räcker till längst upp då.

(och jag kommer ha en underkjol men inte köpt den ännu bara) 
    nu har jag ju snört klänningen själv, vilket inte ser helt snyggt ut där, och bortse hårspännet som min dotter satte fast precis när jag skulle fota
     men ni ser här baktill att det inte riktigt finns så mycket utrymme att dra åt mer. Upptill går nog men längst ner kommer det ju bara se konstigt ut. 
    Jag hade smma problem med att klänningne skrnklade sig under brösten, Jag skyllde det på min bulle-mage som eh* putar ut och gör att den inte kan falla naturligt...samt att jag har ganska stora bröst som drar ner herrligheten. vette fan om jag har rätt dock...
    Iaf så försökte jag utgärda det med en korsett ( ebay!) och att jag sydde extra spetsapplikationer på för att stadga upp och dölja vecken.. Samt att spetsboleron dolde det mesta;
    Såhär såg det ut då det begav sig;

Jag stör mig inte på dem mera, det var snarare ngt med nerverna:P

I ditt fall kan jag nog inte rekomendera något annat åtgärdsförslag än korsetten. Din bolero slutar även lite olyckligt, går det att få ner den lite?
    Dock tycker jag du skall behålla korsettsnörningen, den e läcker:D
  • rock brud
    majjja skrev 2013-01-05 17:42:10 följande:
    ok, testade att ha en bh och en gördel under, och snörade sedan hårdare. Den sitter lite tajtare upptill nu inte så att det blev direkt bulligt upptill, där klänningen slutar, men visst sitter den lite mer under armhålan nu. Dock kansek det inte gör något med tanke på att klänningen ska ha boleron över? 
    Jag tror att jag antingen måste ha den så högt upp och hårt snörad, eller lämna in den för att korta av midjan. Vad tycker ni?

Tack för smickret:D Nog ser man ett ganska stort veck vid bröstet på bild ett, men på bild 2 syns inget tack vare boleron.. MEn man är ju nog själv den som dömmer hårdast:D

det ser nog bättre ut nu, med bh o gördel!:) Jag skulle inte lämna in den till en sömmerska. Iaf inte för att korta av den, jag tror helt enklet den sakll sitta sådär "högt" upp
    Jag tycker bandet skall sittai skarven mellan kjolen och toppen, annars blir det så mycket linjer
  • rock brud

Nu skall här beställas klänning till ett midsommar bröllop:D

Hade tänkt ge Dino chansen denhär gången;

närmare bestämt denhär; http://www.dinobridal.com/discount-store-2012-precious-column-ball-gown-ruched-flat-neck-ankle-length-tulle-made-wedding-dress-swd065-p-616.html#zzjs_nav4

Men nu blev jag lite konfunderad;
     meilade bilden med denhär texten till Dino
    Hei,
    I want it to be at least 5 layer of tulle in the skirt. . See attaced picture
    sice 8
    Is this possible and what would be the price?

detta fick jag till svar;
    we can do it for you dear XX, when you order please leave a message to tell the requirements ,and also here just order online direclty is ok
    Okej så jag skall beställa direkt från hemsidan ok; och sen skicka ett meil

men det finns ingen gul eller daffodil på färglistan? elle har jag bara missat den?
    Nån vis so vill berätta what to do?

Jag är ju redan gift och skall ha den som ärnklänning, så jag vill ju verkligen inte ha den i vitt eller i nån anna färg än gult
    hmm
  • rock brud

jag beställde nyss, 32 dollar för min del. ett paket under 2 kg

• rock brud
    minichristina skrev 2013-02-21 13:16:16 följande:
    Jag fick bilder på klänningen idag och jag är väldigt besviken. Jag tycker inte alls att det blev som jag bad om. Det är ingen spets i överdelen, inga knappar, inget tyll i underkjolen och det där bak blev inte alls vackert! :(

Såhär ser den ut:

FRAM

BAK
    Jag tycker klänningen är jättefin! och bildlik! Om man borser från ciffongen. sade du att du ville ha tyll då? de brukar ha en tendens att blanda ihop de två nämligen. Funderade lite samam gällande överdelen, på din bild ser det ut som att modellen har en jacka på sig. Var du tydlig med det också? Men jag tycker nog det ser ut som att den är i spets
  • rock brud

min beställda dinoklänning sitter i tullen:/

Fick brev idag om att jag skall uppvisa kvitto ect, snablar. 3 kinabeställda klänningar och alla har fastnat i tullen... vad är oddsen liksom?

Nå den är ju snart här; återkommer med bild

• rock brud
    Thea skrev 2013-03-06 21:35:03 följande:
    Vadå? Får de göra så? Oj då hade jag tur ^^ jag bad dem skrivs ner värdet och de gjorde dom ifrån 300 dollar till 30 :O
    jodå, precis så får dom göra. ca 180 kr blev kalaset så inte så farligt, men endå
  • rock brud
    Lilo84 skrev 2013-03-07 15:26:32 följande:

I tisdags så var jag och provade klänningen som min kina-klänning är inspirerad av och den var sååå fin...

Så här i efterhand så kanske det var dumt för nu kommer jag ju att jämföra dem men får väl tänka på prisskillnaden ;)

Sincerity 3723

jättetjusig! har du beställt med de "många" lagren eller har du helt slät kjol?
  • rock brud

Jga beställde en klänning  från Dino här tidigare ivår och fick den för en vecka sen.
    KATASTROF.
    Jag beställde ne tärnklänning som jag skulle ha på min bäste vänsbröllop, men nu blir det att tänka om (.. eller snarare klicka om, hehe...)

Beställde en av klänningarn ai deras sortiment och costum made www.dinobridal.com/discount-store-affordable-scoop-neckline-empire-wasit-chiffon-satin-evening-dress-ed016-p-654.html

Klänningne är fin, Men den passar inte på en människa. Inte på mig iaf.. Det är nått med kombinatioen midja-bröst-armhål
    Dvs om midjan e på plats så är korsetten med bhn underbrösten och "ärmarna" går inte upp
    Har man Bhn på rätt ställe så är klänningne så högt under armarna så man inte får åter dragkedjan osv.

Så dehär var ju lite trist och 1000 spänn katten i arselt...
    Så nu e frågan vilken sida som skall få förtroende härnäst:P

• rock brud
    eigollet skrev 2013-03-16 18:01:29 följande:
    så kan det mycket väl vara.. detta var min tredje kinaklänning de andra två har varit axelbandslösa och de har suttit som en smäck efter vissa finjusteringar...
    daniiel skrev 2013-03-16 18:36:26 följande:
    Nej dethär var en KATASTROF. Den är felkonstruerad, thats it. Tänker inte heller försöka lura den på någon annan så pengarna åkte direkt i sjön.

Nån bild med den på mig blir det inte, lite självbevarelse har jag kvar:P ev kan jag fota den då jag grävt fram den ur skåpet dit den hamnade i min besvikelse...
    Men inte har jag gett  upp tilltron till Kina, ska bara hinna surfa fram en ny som både jag o bruden gillar:P
  • rock brud
    minichristina skrev 2013-04-11 23:18:15 följande:
    Ja, 4 månader senare, efter många om och men, damp det ner, det stora paketet från landet i öst.
    Och såhär blev det.
    Jag har inte kunnat ha på mig den ännu, då den har snörning och jag kan omöjligt få ihop det själv. Klänningen är stor och tung och jag är inte helt hundra på passformen, men det kan jag ju inte vara om jag inte provat den ordentligt. Det finns hopp, men behöver korta den lite och fixa lite. Den verkar ha en inbyggd underkjol, typ ett lager som känns som ett täcke. Vet inte om det behövs ytterligare underkjol...
    WOW!
    Jättetjusig! Tyget på överdelen är ju hur snygggt som helst! Även om du låter lite skeptisk så tycker jag du skall vara nöjd! den ser väldigt välskräddad ut. Nu håller vi tummarna för att den passar

Fast den är stor och tung i kjolen tror jag nog du kan behöva en underkjol med ringar för det sista lyftet? Vänta med att korta av den till du har prövat med en sån, den lyfter ju några cm den också
    Min kinaklänning var i 7 lager men trots det hade jag en kjol med 2 ringar
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!