Inlägg från: FrökenJohnsson |Visa alla inlägg
  • FrökenJohnsson

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej på er!

Jag är inte alls bevandrad i det här med kinaklänningar, men är det någon av er som sett någon bra sida med lite udda klänningar? Vi kommer att ha rocktema p åvårt bröllop och skulle vilja ha en klänning i svart, alt svart/rött. Någon som har tips?

• FrökenJohnsson
    daniiel skrev 2012-10-05 17:51:01 följande:
    Hej :)

Kinaklänningar är ju bra på det sättet att om du hittar en vit brudklänning som du gillar, så kan du få den i svart och/eller rött istället. Vilken typ av klänning är du ute efter? Med eller utan axelband? Lång eller kort? Med släp? osv osv.

Låter lovande :)

En lång klänning med en ganska klassisk kjol, kanske med ett mindre släp (inget jag behöver hålla en massa koll på). Med/utan axelband spelar egentligen ingen direkt roll, men en korsettvariant vore snyggt, men som då går upp över brösten bra, för bröst som håller på att rymma eller får mig att se ut som någon som hör hemma på en saloon vore trevligt att undvika :)

• FrökenJohnsson
    daniiel skrev 2012-10-09 16:47:48 följande:
    Okej, då finns det ju en helt uppsjö av fina klänningar för dig att välja mellan :) Har du någon aning om siluett? Om du vill ha en A-linje, ball gown eller tex sjöjungfrumodell? Om du vill ha spets, tyll eller bara satin? Det finns ju alternativet att kika på tärnklänningar eller balklänningar också. De är ju oftast lite enklare, men billigare och visas ju på bild i färg, tex svart. Släplängd kan man välja själv, så även om klänningen på bilden inte har något släp alls eller ett väldigt lånt släp, kan man ändra till den längd man vill ha.

Här är ju några olika modeller, valde dock alla i svart.
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-brush-...
    www.landybridal.co/a-line-strapless-brush-tra...
    www.landybridal.co/asymmetrical-strapless-bru...
    www.landybridal.co/strapless-floor-length-eve...
    www.landybridal.co/strapless-brush-train-even...
    www.landybridal.co/v-neck-floor-length-evenin...
    www.landybridal.co/strapless-floor-length-eve...
    www.landybridal.co/strapless-brush-train-even...
    www.landybridal.co/strapless-floor-length-pro...

Bara så du får igång tankarna lite på vad du gillar och inte gillar :) Du kan ju också leta fram en klänning på tex google som du gillar och skicka in bilder och få uppsytt en kopia av den.

Wow, nr 3 och 8 var riktigt härliga! Sjöjungru funkar nog inte alls för mig då jag har en ganska bastant bak ;)

Något som markerar midjan snyggt vore det bästa för mig :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!