• ewamarie

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jag hoppas att det är okej om jag lånar tråden lite . Ni är ju experter! Jag har hittat min brudklänning men är nu på jakt efter näbbklänningar. Även om det står på e-bay att det är en klänning från USA så tror jag att det i grunden är syda i kina så därför hoppar jag in här.

Vi kommer ha våra fem döttrar som näbbar på vårt bröllop och nu letar jag klännigar till tjejerna för fullt. Tjejerna kommer att var 11 år, 9 år, 6 år, 4 år, och 3år när vi gifter oss. Jag har tittat lite på klännigar och inser att jag nog får köpa en modell till de två större tjejerna och en modell till de yngre. Jag har tittat på en jättesöt klänning på littlefairies.se som kostar 550:-/st till de små och en liknande till de större för 700:-/st. Jag hade nästan bestämt mig... 
    MEN så hittade jag en klänning på e-bay igår. Jag tänker att den klänningen skulle passa bra till de små tjejerna med en underklol under och till de större utan underkjol. Fördelen är att den endast kostar 12.99 USD/st och frakten för fem st skulle bli ca 60 USD. Totalt  skulle fem klänningar utan tull och moms gå på ca 800-900:-. Det är en stor skillnad mot de i butiken här i sverige. Men hur mycket kan man få betala i tull?? Och vad tror ni om klänningen jag sett? Tror ni den fungerar både till dom stora och små tjejerna?

www.ebay.com/itm/GIRL-DRESS-IVORY-WINE-RED-12...#ht_6688wt_2191

Hm... fick inte med bilden så ni får en länk istället

Jättetacksam för all input jag kan få. 

Hur gör man för att klistra in bilden?? 

• ewamarie
    1700tal skrev 2012-02-10 07:57:48 följande:

Ewamarie - Välkommen du med, klart du får "låna" hur mkt tråd du vill! Länken gick inte att kolla på dock, auktionen verkar ha gått ut. Då kan man gå in och be säljaren lägga ut auktionen igen. Och ja, de är med all säkerhet sydda i asien, men det är näbbklänningarna du köper i butik/på nätet här i Sverige också... Tullen är 12 % på varor över 1400 kr (inkl frakt, avg osv). Eventuellt kan moms tillkomma (svensk moms på 25 % eftersom moms alltid ska betalas i det land där varan "förbrukas"). Några har fått betala moms här i tråden men sedan min start på BT 2008 har kanske ett 10-tal tvingats betalat moms, betydligt fler har fått betala tull. Och alla de 10-talet med momsen har varit det sista året.

Hm, fungerar den nu? 

www.ebay.com/itm/GIRL-DRESS-IVORY-WINE-RED-12M-2-2T-3-3T-4-6-8-10-12-14-/280738431909&var=&hash=item870d545bab#ht_6688wt_2191

Ser ut som om inte hela länken kom med sist...

Jag vet inte hur jag skall göra för att få med bilden utan länk, får det inte att fungera riktigt.
    Hur hade du gjort? Beställt via e-bay?? Till typ samma kostnad för fem som en, eller knappt två, kostar här hemma??

• ewamarie
    Minuz skrev 2012-02-10 08:45:09 följande:
    Jättesöt klänning.
    Jag hade självklart beställt via ebay!
    Tror du att klänningen fungerar utan underkjol till 11åring och 9 åring och med underkjol till 6, 4 och 3åring? Jag har nämligen fått för mig att den ser för "barnslig" ut med underkjol och att den blir lite mer "cool" utan underkjol till de stora tjejerna
  • ewamarie
    1700tal skrev 2012-02-10 09:04:15 följande: 

Ewamarie - vilken söt klänning! Det är ju perfekt modell när det skiljer så i ålder på flickorna. Den är ju lite mer "vuxen" men utan att va för vuxen för de små. Ska du ha med vinrött band eller annan färg? Har ni vinrött som tema?

Vi har vinrött som tema så det blir vinrött band
    Tror jag tar och beställer dom. Om det blir helt tokigt så får jag väl sörsöka sälja dom! 
  • ewamarie

Ett par trosor till . Ett par under dagen/kvällen och ett par att byta till, till bröllopsnatten....

• ewamarie

Här kommer en bild på våra tjejer i sina "kinaklänningar". Kostade ca 300:-/st inkl. frakt på ebay. Helt fantastiska klänningar i underbart tjockt och vackert tyg

• ewamarie

"Stortjejernas" klänningar var av en lite "vuxnare" modell 
    "Småtjejernas" var med tyllkjol i massa lager

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!