Inlägg från: sommarvinter |Visa alla inlägg
  • sommarvinter

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

johbeh skrev 2012-09-13 08:42:47 följande:
    Åååh vad svårt det är att välja brudklänningsmodell jag tror att för tillfället tillbringar jag 2 timmar framför datorn i jakt efter klänning.. haha... helt galet. Jag är mullig, tjock eller fyllig eller i vilket fack man nu ska placera sig och vill inte framhäva magen där mitt problem område är. Ska man välja en klänning med drapering eller vad funkar bäst? ni som har köpt klänning hur tänkte ni?
    Jag har lite sammaproblem, och trivs inte till vardags med tajta tröjor heller så jag tänker empire-klänningar som är lösa över magen för mindel.

Jag har kollat på de här:

Hoppas att det var till någon hjälp. (För min del blir det nog den första :))
  • sommarvinter
    johbeh skrev 2012-09-13 16:55:21 följande:

Hej!

De var jättefina och jag tycker om att de ser enkla men vackra ut. Jag har även funderat på denna modell av klänning men orolig att det blir lite gravidmage över det hela?.. Då jag har fått den kommentaren när jag har tunika :( Jag har kollat in nummer tre tidigare :)

Jo, det är det som är så svårt när man inte kan prova innan... Men jag kommer att köra på några underkläder som håller in lite iallafall ;)

Jag har en klänning i empire-stil med lös mage och på den känner jag mig bekväm, så jag tror att det beror på hur "lös/fluffig/vid" den är.
    Jag är lite orolig över också det med den vita, raka klänningen jag funderar på att beställa... Finns ju en chans att det bara är dom översta genomskinliga tyglagren som är vida och att det tjockare vita inuti är väldigt rakt. Så det är verkligen en chansning med att beställa en man inte sett eller provat innan.

Berätta gärna om du bestämmer sig för någon speciell! :)
  • sommarvinter
    Hellahell skrev 2012-09-17 09:50:47 följande:

Hjälp!! Nu blir det verklighet Skrattande. Jag SKA verkligen gifta mig... Nästa iofs sommar så jag har ju lååång tid att fixa klänning (som känns som den viktigaste delen, hehe)...

Den här tråden har jag smygläst lite då och då (vilka proffs ni är!) och nu skulle jag vilja ha lite råd och så, tack!  Jag kikade som hastigast på en av siterna i TS men hjälp vbad många klänningar det är...

Jag vill ha en väldigt enkel cremefärgad klänning utan släp och annat krimskrams (gifter oss på Ibiza, på en klippa med ustikt över havet) så jag vill ha en klänning som passar in i den miljön...

Vet ni om det finns nån av siterna som har lite enklare modeller? Eller är det bara så att kan får kolla igenom alla? Något i den här stilen kan jag tänka mig...

Jag undrar om man MÅSTE ta den av de klännignarna man ser på någon av bilderna, eller om man kan "skräddarsy" en genom att skicka bilder på över-och underdel typ?

Jag har också tittat på den första klänningen du visade. Tycker den är helt fantastiskt vacker! Jag gillar också när dom är lite enklare och inte för puffiga.

jag har också tittat på den här:

• sommarvinter
    Kitty85 skrev 2012-09-21 21:41:47 följande:
    i slutet av juli beställde jag denna klänningen www.missfishbridalonline.com/upload/product/b... har provat orginalet i en butik i malmö och blev förälskad, men inte i priset på 15.000 kr. surfade runt o hittade bara en sida som gjorde blue by enzoani klänningar. på vinst eller förlust beställde jag den och i måndags kom den äntligen=) jag har inget negativt att säga och är så himla nöjd=) så ville bara tipsa om denna sidan, kanske någon annan kan hitta sin drömklänning där=)
    Kan inte hitta några priser på sidan? Missar jag dom? :)
  • sommarvinter
    daniiel skrev 2012-09-21 15:58:14 följande:
    Kolla med Landy och Milly, även Corals kan vara värt att kolla med. Själv har jag bra erfarenhet av dinobridal.com Och ja, du kan själv välja färg och material. Enklast är om du skickar in en bild via mejl på en ihopklistrad klänning som du vill ha den samt beskriver vad du vill ha med korta och koncisa meningar till flera olika företag och be om prisuppgift. Du kan fråga samtidigt om de sytt någon klänningar som liknar den du vill ha och be om "real sample"-bilder på en liknande :)
    Var inne på dinobridal och såg att dom hade riktigt bra priser också! Får man lov att fråga vad det var du köpte där och kaske se en bild om det finns? :)
  • sommarvinter
    L och J skrev 2012-09-22 18:46:47 följande:
    Jag ska också beställa från dinobidal Glad Daniiels klänningar ser väldigt bra gjorda ut, så jag ska beställa klänningar efter jul. Vill du visa klänningen du tittat på??*nyfiken*

Jag har inte kollat ut en specifik ännu. Jag gillar  "flygiga" klänningar i empirestil så ska kolla runt lite mer där.
    Gillade dock denna:

Men tror ändå i slutändan att det blir en hellång empireklänning. :)

Skulle vara kul att se slutresultatet på din klännig sen också! Blir säkert jättefin!
    daniiel skrev 2012-09-23 00:42:00 följande:
    Jag beställde två klänningar från dom när dom hette Mylove-bridal, de har numera bytt namn alltså. Jag använde två klänningar på min bröllopsdag, båda därifrån. Jag är som sagt supernöjd. Bra priser, bra kvalitet och snabbt gick det :)

Den första, som jag hade i kyrkan och under fotograferingen är den här. (Mori Lee kopia)

Och den andra klänningen är en kortare och enklare modell. Den har jag tyvärr ingen bra bild på, men här är en dålig tagen med mobilkamera när den var just uppackad (därav den knöliga kjolen). Jag hade ju samma svarta bolero som på bilderna ovan till på bröllopsdagen dock.

Jättefina! Är den sista klänningen du la till också samma som den jag la till här över? :)
  • sommarvinter
    FelizLane skrev 2012-09-22 15:49:08 följande:
    Så länge sedan jag var här! Vill bara visa hur jag såg ut den 16 juni i min kinaklänning :) Skärpet i midjan har jag dock gjort själv. Är väldigt NÖJD till slut efter många om och men. :)

Jättefin klänning! Får man fråga vart du köpt den och vilken det är? :)
  • sommarvinter

Jag är inne på dinobridal nu och vill skriva till dom och be dom skicka fler bilder men hittar inte vart man ska skriva? På jenjenhouse är det ju superenkelt om man är medlem tex... hur fungerar det på dinobridal? Plus att dom inte skriver fraktkostnad?
    Missar jag något?

• sommarvinter

Hur gör man om man vill fråga dom på dinobridal? Inne på jenjenhouse är det så enkelt att man kan ställa frågor under varje klänning men på dinobridal hittar jag inte hur man gör.... Någon som vet?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!