• Hellahell

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej! Jag har precis hittat till BT och precis hittat till denna sköna tråd så jag tar mig firheten att hoppa in :)

Har en dröm om en klänning som jag hittade på brudmix.se för ett rätt så längesen. Nu ser jag att siten är stängd? Vet någon av er var klänningen kommer ifrån? Eller är det så "enkelt" att man kan skicka bilden till något av företagen som syr upp klänningar och få en likadan? Tack tack!

• Hellahell

Tusen tack för svar/kommentarer . Skulle kunna tänka mig att dö för den. Nja, nästan iaf! Och hjälp vad besviken man ska bli om man får hem den och den sitter skitdåligt, eller att man inte passar i modellen?

Har läst lite i tråden och det skulle inte förvåna mig om jag oxå kommer sluta med 4-5 klänningar. Herregud, det är ju en helt ny värld som öppnat sig. Och älskar man att shoppa så... Haha.

• Hellahell

Hjälp!! Nu blir det verklighet Skrattande. Jag SKA verkligen gifta mig... Nästa iofs sommar så jag har ju lååång tid att fixa klänning (som känns som den viktigaste delen, hehe)...

Den här tråden har jag smygläst lite då och då (vilka proffs ni är!) och nu skulle jag vilja ha lite råd och så, tack!  Jag kikade som hastigast på en av siterna i TS men hjälp vbad många klänningar det är...

Jag vill ha en väldigt enkel cremefärgad klänning utan släp och annat krimskrams (gifter oss på Ibiza, på en klippa med ustikt över havet) så jag vill ha en klänning som passar in i den miljön...

Vet ni om det finns nån av siterna som har lite enklare modeller? Eller är det bara så att kan får kolla igenom alla? Något i den här stilen kan jag tänka mig...

Jag undrar om man MÅSTE ta den av de klännignarna man ser på någon av bilderna, eller om man kan "skräddarsy" en genom att skicka bilder på över-och underdel typ?

• Hellahell
    daniiel skrev 2012-09-17 10:17:05 följande:
    Grattis!, vad roligt :)

När det gäller klänningar, så kan du kolla på empire och sheat/column modeller. De är lite rakare och många gånger enklare än A-linje, ballgown och sjöjungfru. Ibland finns det även en kategori som heter beach och även den kan vara värd att kika i.

Hos flera av företagen kan man skräddarsy sin klänning och skicka in bilder på ihopklistrade klänningar. Det är många som gjort så :) Du kan också göra ändringar på klänningar som finns i ordinarie sortiment, tex kortare släp, med axeband osv. Det är bara att skicka iväg prisförfrågningar via mejl om man vill ha en klänning som inte finns på deras sida. Lightinthebox, som gör fina klänningar, syr dock inte sådan som inte finns i deras sortiment. Färg brukar man alltid få välja själv :)

www.lightinthebox.com/Sheath--Column-Sweethea...
    www.lightinthebox.com/sheath-column-sweethear...
    www.lightinthebox.com/sheath-columnscalloped-...

Lite smått och gott som finns där ute :)
    www.landybridal.co/empire-strapless-brush-tra...
    www.landybridal.co/empire-strapless-brush-tra...
    www.landybridal.co/sheath-column-sweetheart-c...

www.dinobridal.com/discount-store-2012-a-line...
    www.dinobridal.com/discount-store-2012-a-line...
    www.dinobridal.com/discount-store-2012-new-de...

www.coralsbridal.com/2838-wd10320f-informal-l...
    www.coralsbridal.com/2214-wd10400f-greece-emp...
    www.coralsbridal.com/3005-wd09109b-halter-emp...

www.millybridal.com/gorgeous-delicate-deep-v-...
    www.millybridal.com/romantic-column-straight-...
    www.millybridal.com/a-line-beads-sweet-heart-...

www.jenjenhouse.com/Empire-Strapless-Chapel-T...
    www.jenjenhouse.com/Sheath-Column-Sweetheart-...
    www.jenjenhouse.com/Empire-V-neck-Sweep-Train...
    TACK!

Ska genast kika...

Tack oxå för tipsen om att man kan skräddarsy klänningen.
  • Hellahell

Sommarvinter skrev 2012-09-17 17:05:15 följande:

Jag har också tittat på den första klänningen du visade. Tycker den är helt fantastiskt vacker! Jag gillar också när dom är lite enklare och inte för puffiga.

jag har också tittat på den här:

Skitfina!!! Enkla och klassiska. Me like

Jag har nog hittat 2 stycken jag ska kombinera ihop. Jag vill ha överdelen på den ena, och underdelen på den andra. Jag vill ha en överdel med axelbandne och den fantastiska urringningen i ryggen, men den ska inte vara "mermaid"-formad nertill. Ignet släpp helelr för den delen :)

Jag har hittat en kvinna i Tyresö i Sthlm som ska hjälpa mig att ta mått och beställa det jag vill ha. Får se hur det blir! 

• Hellahell

Hej proffsen!
    Jag vet att jag frågat förut i denna tråd var nedan klänning kommer ifrån men jag kan inte för mitt liv komma ihåg det; och det är ju lite av en omöjlighet att gå tillbaka och leta upp svaret! 

Så... Jag gör't igen: Vem är desigern för denna klänning? Hoppas att någon vet :)

• Hellahell
    tagetuss skrev 2012-11-08 10:52:45 följande:
    Vet inte var den kommer ifrån men överdelen och ryggen är så grymt snygg!!
    Ja, eller hur?! Jag är helt såld... Jag ska ha den, men inte "mermaid-modellen" nertill utan mer rak och inget släp.

Sen vill jag nog oxå ta bort innerfodret halvvägs ner (strax ovanför knäna typ?) så att den blir lite genomskinlig nertill; ungefär där det redan går en söm... Svårt att förklara.

Gifter mig utomlands i sommar och vill att den ska vara så enkel som möjligt men samtidigt supersomrig, och lite sexig :)

Men, men... Får se hur den ser ut i slutändan... :)
  • Hellahell
    Magenta skrev 2012-11-08 12:04:44 följande:
    Min spontana gissning är Jim Hjelm
    JA! 1000 tack :)
  • Hellahell
    pulmonate skrev 2012-11-08 19:45:57 följande:
    Detta är en Jim Hjelm. Jag ÄLSKAR hans klänningar. Min rygg inspirerades av en snarliknande klänning, nämnligen denna: 

Och så här blev resultatet (ifrån Milly).  

Ja, hans klänningar är to die for!

Åhhh gud vad fin den blev din klänning! och vilken underbar bild!!!
  • Hellahell

Hej! Jag skulle behöva lite hjälp av er proffs i tråden! Förstår man vad jag vill med hjälp av detta?

- Jag vill inte ha en inbyggd korsett (vad heter det på engelska)?
    - Jag vill att tyget är i samma tyg som oroginalet; inga pärlor eller strasssaker på
    - Jag vill att klänningen ska sitta åt över rumpan...
    - Jag vill även att klänningen är genomskinlig nertill; dvs att innerfodret tar bort vid "kanten".

Vad behöver jag mer skriva??

• Hellahell
    tr3apor skrev 2013-01-22 09:09:47 följande:
    Hej alla brudar!

Jag hoppar in här! Lade upp en egen tråd men det var ju dumt när denna redan fanns!  Obestämd Jag funderar på att beställa klänning från Aliexpress.com, finns det någon som har erfarenhet från dem? Väldigt billiga klänningar, så man undrar ju om det verkligen är på riktigt!!?
    Hej!

Jag har ifos inte beställt någon klänning från Aliexpress men däremot spetsparasoller (till barnen som de får ha om det blir för soligt/varmt eftersom vi gifter oss utomlands). Sen har jag beställt små tygpåsar som vi ska ha lite choklad  + namnetikett i som bordsplacering och sen har jag beställt en massa ringar därifrån.

Så har beställt därifrån i 3 olika omgångar. Det har funkat hur bra som helst och jag har varit supernöjd. Med de sakerna jag har beställt är frakttiden rätt lång men ftersom jag vetat det har det inte gjort något.

Allt är verkligen skitbilligt på den siten och jag blir helt till mig när jag sitter med sidan framför mig! Lord...
  • Hellahell

Hej! Jag fegade tyvärr ur när det gällde att beställa kinaklänning till mig och jag får hjälp av en sömmerska här hemma att sy upp min klänning. Men.... Beställde dotterns klänning från Dino och den kom idag! Sååå fin! Hon ville ha en turkos klänning som stod rakt ut med en massa tyll. Men vi "kompromissade" lite och det blev den här istället. Vi kommer gifta oss på Ibiza (även kallad La Isla Blanca/den vita ön) så vi kommer båda ha kritvita klänningar! Här kommer bild

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!