• AnnaIda

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Eftersom det är mååånga sidor här och jag har lite väl segt internet för att kolla igenom alla så ställer jag helt enkelt denna fråga;

Vilken sida rekommenderas? (och inte rekommenderas...) 
    Har kollat i fysiska butiker och verkligen inte hittat "den" klänningen än men har fallit för både en och två här på nätet. Men nu vill jag veta hur era erfarenheter är kring service, den faktiskta klänningen jämfört med bilder osv. osv.

• AnnaIda
    daniiel skrev 2012-08-24 17:48:46 följande:
    Kika in på Landy, Milly och Corals. Även Lightinthebox har gjort fina klänningar, men de syr inte upp efter egna bilder. Adresser kan du hitta i TS här. Den nya sidan www.dinobridal.com är den gamla sidan Mylove-bridal som har haft många nöja, inkl jag, som köpt där.

Du ska ha i åtanke att klänningen du får hem inte kommer vara en exakt kopia, men ändå väldigt lik. Kvalitén brukar vara bra :)
    Tack för tipsen - det uppskattas  ;)

Nej, det kommer jag ha i åtanke. Det får man ju räkna ut att det inte blir högklassigt heller med tanke på priser, men så länge den är välskräddad/sydd och ändå okej kvalité så är jag inte såå kräsen. Man får ju lite vad man betalar för och jag är villig att våga prova.

Kollade på klänningar i fysisk butik igår och min favorit kostade 35 000. Får många kopior för det priset ;)
    Lägsta priset som jag fastnade för var runt 10 000 så redan där kan jag ju chansa på en billigare.
  • AnnaIda

Det är ju en del experter här inne så jag passar på att testa denna på er.

Tror ni de kommer förstå hur jag menar med klänningen?

Jag vill ha klänningen helt lång, med snörning i ryggen och att rosetten ska kunnas tas bort (typ broschliknande).

Och förresten... vad tycker ni om klänningen ? :)

• AnnaIda

hmm... varför kom den inte med första gången...

• AnnaIda

Tack för tipsen! :)

daniiel skrev 2013-03-04 19:11:06 följande:
    Ett tips, använd väldigt korta och koncisa meningar. Tex "No zipper. I want lace up.", "Make the bow removable." och "Floorlenght, no train." :)
  • AnnaIda

Ni som beställt från Landybridal... fick ni orderbekräftelse på en gång??

Jag beställde min klänning igår men har ännu inte fått nån bekräftelse, dum som jag var så skrev jag aldrig ner ordernumret heller... morr.

Är orolig att jag kanske skrev fel mailadress...

• AnnaIda

Woooa! Fick min klänning från Landy igår och den är helt amazing!

Så himla välsydd och hur vacker som helst.
    Dock tog jag i lite på längden så den är alldeles för lång för mig för tillfället och kanske även en aningens för stor upptill. Så nu ska jag leta sömmerska för finliret :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!