Inlägg från: decemberbrud 12 |Visa alla inlägg
  • decemberbrud 12

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

aviman skrev 2012-08-23 18:07:46 följande:

Äntligen får jag skriva i den här tråden, "på riktigt"!
    Den här klänningen har jag beställt med några små ändringar... (satin över bysten istället för tyll, extra längd på klänningen, lite lägre rygg)
    Är så nöjd och glad över bemötande och servicen av Ella på landy! Har mailat som tusan med henne och hon var väldigt tillmötesgående!

Lär komma i början på slutet av september/början av oktober! Hur fördriver man tiden därimellan!? 
    Underbar!! På vilken adress hittar jag denna skönhet! Jättejättevacker!!
  • decemberbrud 12
    aviman skrev 2012-08-23 23:06:06 följande:
    Jag mailade med Ella på landy om underkjol, och hon rekommenderade en kjol till den: www.landybridal.co/white-mermaid-wedding-pett...

Jag fick ett totalpris (inkl. frakt till norra sverige, lite tillägg i klänningen, underkjol och extra längd) på $398, vilket enkligt valuta.se är ca 2600! Tyckte det var toppen!

Mängden klänningar jag har velat mellan.... alltså... de går inte att räkna. Jag gjorde som rekommenderat här på BT, när jag hittade den så slutade jag bara leta. Jag har bestämt mig för den och bygger nu min outfit kring den klänningen och jag är bara så nöjd när jag tänker på helheten i huvudet! mmmm! 
    Valde du dragkedja eller snörning?? När du mailat, har du startat med att maila kundtjänst och sedan fått din kontakt eller hur går det till? Förlåt för mina tusen frågor! Blev bara helt till mig över klänningen! :) Tack och kram, L
  • decemberbrud 12
    aviman skrev 2012-08-23 23:43:37 följande:
    Ingen fara! Jätteroligt att du har hittat en klänning som du är kär i!
    Jag mailade kundtjänst och berättade att jag hittat min drömklänning ungefär och så skrev jag vilka ändringar jag önskade och frågade om det var möjligt.. och sen efter det så har det bara fortsatt :)

Jag valde snörning! Köpte en klänning med dragkedja här i stan, en brudklänning alltså :P, och den dragkedjan gick sönder - det går ju givetvis att laga, men jag vill inte ha något eventuellt tjorv med dragkedja på den stora dagen! Plus att snörning är ju lite mer förlåtande ifall jag går upp eller ner ett kilo eller två ;) 
    Förlåtande, precis min tanke :)

Jag bara älskar spetsklänningar med sweetheart urringning :) var och provade klänningar för nån v sedan och den billigaste de hade låg på 8600:- och den jag blev kär i kostade 15000....

Lycka till nu!! och tack igen för hjälpen!
  • decemberbrud 12
    aviman skrev 2012-08-24 00:05:49 följande:
    Lycka till själv, och tack så fantastiskt mycket! Jag älskar precis samma sort som dig, du har himla bra smak tjejen ;)
    :) vi får höras och kolla hur de blev! :) jag ska börja maila och så nu med dem i helgen! Whohoo! Visade min bästa vän (som även var med mig och provade) och hon sa JAJAJA! :)

Kram, L
  • decemberbrud 12
    daniiel skrev 2012-08-24 10:07:32 följande:
    Jag vill bara hoppa in och rekommendera den här underkjolen, www.aliexpress.com/product-fm/575391932-Free-... för att även släpet skulle få ett sånt fint fall som på bilderna hos Landy :)
    Hej vänliga du,

Jag var just i färd med att beställa denna underkjol :) men vågade inte slutföra betalningen eftersom man inte kunde välja att använda paypal. Jag undrar lite om du eller ngn annan här beställt via den sidan/säljaren och om man vågar lämna ut sitt visa... känns sådär!

Hoppas på svar :)
    Trevllig helg alla fina brudar <3
  • decemberbrud 12
    aviman skrev 2012-09-01 08:43:11 följande:
    JAG BESTÄLLDE JUST MIN KLÄNNING SkrattandeSkrattandeSkrattandeSoligSolig

Nu väntar ungefär en månad antar jag med bara förväntan och väntan..... Fördröja tiden... med vad!?
    Pirr i magen!!

Denna i ivory:

Jag beställde också min idag! :) Så fina vi ska vara i våra underbara spetsklänningar!!
    Kram ,L
  • decemberbrud 12
    L och J skrev 2012-09-01 20:34:07 följande:
    Vad har du beställt för klänning då? nyfiken på allas favoriter  Glad
    Jag och aviman har beställt samma :) Jag som blev kär när hon visade sin bild i förra veckan tror jag att det var!
    Kram, L
  • decemberbrud 12
    aviman skrev 2012-09-28 10:09:58 följande:
    Min klänning är klar!! De ska skicka bilder på den innan de skickar den, och jag hoppas de kommer under dagen för jag är sååååå nyfiken!!!! Solig
    MIN KLÄNNING ÄR HÄR!!!!

Leveransen var mellan 3 och 5 dagar! Jag fick mail i söndags att min klänning var klar och ivägskickad och onsdag var den i sverige och hos dhl. Nu hänger den uppe på ovanvåningen och väntar på att kidsen ska somna så mannen kan få klä på mig!! Den ser exakt ut som på bilden förutom att släpet tycks vara en bit längre. Så nu hoppas jag att den passar också!! Happy happy! Tror inte det behövs ngn underkjol faktiskt, får se! :) har gått upp lite sedan jag gjorde beställningen men hädanefter blir det att hålla igen ;)

Nervös och förväntansfull!! Men så glad att bilden verkar stämma!

Men hur tusan snörar man??? får googla det tro jag! :)

KRAM!!
  • decemberbrud 12

Hej! Daniiel TACK för snörtipset :) ska kolla närmare senare! Blev tyvärr inga bilder! Tog just av mig klänningen och ja den är supervacker och passar bra ...förutom... På längden! Mätte med ett par kortare skor vid det måttet för jag tänkte att hellre lite för kort än för lång. Pumpsen jag ska ha är ett par vackra 11cm menbur. Med dessa på så är det rejält snubbelvarning och dessutom var det ett ganska rejält släp vilket jag inte såg alls på bilderna. Är lite ledsen just nu. Längden går tyvärr inte att göra ngt åt pga spetsen (som för övrigt är så vacker) och längre klackar än 11cm behärskar jag definitivt inte. Kanske mätte vi fel på ngt vis. Modellen och klänningen i sig är topp! Tung och välsydd klänning. Kanske bättre med underkjolen på? Hoppas på det. Kram på er.

• decemberbrud 12
    aviman skrev 2012-09-28 21:10:19 följande:
    Decemberbrud: eftersom vi ska ha likadana klänningar så kan jag ju inte bli annat än nyfiken på hur hela din brudoutfit kommer se ut? Vill du berätta? Om du inte vill skriva i forumet får du gärna skriva ett PM :)
    Jag berättar gärna om mina tankar och idéer också om du vill veta  
    Jag ska testa med underkjol en dag när min mamma har tid, hon kanske kan lugna mig :) mannen här säger att det ser bra ut men jag blev lite överraskad iomed längden och släpet!

Jag har gärna PM kontakt med dig så slipper man leta så bland anteckningarna här! Hur gör man?! :)

Jag gjorde inga ändringar förutom lace up back och att hela klänningen skulle vara i ivory. Den är urtjusig, du kommer bli glad det är jag säker på!

Höres! KRAM
  • decemberbrud 12
    daniiel skrev 2012-09-28 22:22:56 följande:
    Hur pass mkt för lång är den? Är det 5cm eller 30cm? En underkjol kan faktiskt lyfta rätt många cm :) Hoppas att det ska funka på din klänning, för att snubbla fram som brud är ingen höjdare :P
    runt 5cm kan jag tänka mig att det rör sig om! Jag hoppas på underkjolen. Tack för stödet tjejer, jag behövde eran omtanke kväll! KRAM
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!