• sanna88

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Nån som köpt riktigt billiga tärnklänningar från nån Kina butik??

• sanna88
    daniiel skrev 2012-07-27 18:48:21 följande:
    1700tal skrev 2012-07-27 08:53:58 följande:
    Daniiel har däremot beställt från mylove men de finns tydligen inte kvar längre. Men de blev väldigt fina.
    Jag beställde tärnklänningarna från en säljare på DHgate, betalade ca 300kr/st inkl frakt och de blev jättefina tycker jag :)

Va de krångligt att beställa?

=)

• sanna88
    daniiel skrev 2012-07-29 13:01:12 följande:
    Nej, inte alls :) Det var väldigt enkelt, men det är som en djungel på DH, man kan få en bra säljare eller en jättedålig.. ja, det finns även mellanbra :P Jag beställde även två brudklänningar från två andra säljare där och kunde inte använda någon av dom, för klänningarna var i helt fel storlek, men i övrigt väldigt fina :)

Vad är du ute efter för tärnklänningar? :)

Mörk lila eller silver klänningar i stl 38 och 40, antingen knälång eller ner till marken, dom ska va rätt så enkla. Är dock rätt så osäker på min engelska så är rädd att de blir fel när jag beställer =/ Därav att jag undrade o de va krångligt ;)

• sanna88

Tack för tips! Jätte fina! Blir nog därifrån istället =)

daniiel skrev 2012-07-29 15:15:38 följande:
    Okej, för det finns ju ibland fina klänningar i vanliga butiker som går alldeles utmärkt att använda som tärnklänningar :) Så slipper man beställa från Kina. Jag valde bara kinaklänningar till tärnorna efter mina tärnor hade prövat typ 20 olika klänningar från vanliga butiker, men alla var alldeles för laxrosa åt det oranga hållet alltså. Vi skulle ha rosa-rosa.

Tex denna klänning www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-brun-93... finns i både mörklila och silver och finns dessutom båda i strl 38 och 40. Den är dessutom väldigt billig, tror inte du kommer billigare undan med en kinaklänning.

Den här klänningen www.bonprix.se/produkt/cocktailklaenning-roed... finns i silver och i strl 38 och 40.

Ytterligare några som kanske kan funka.
    www.bonprix.se/produkt/aftonklaenning-blek-li...
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-940368...
    www.bonprix.se/produkt/chiffonklaenning-baerr...
  • sanna88

vilken kinasida är det lättast att beställa ifrån, minst krångel med batalning/frakt och avgifter??

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!