Inlägg från: fruwesterlund |Visa alla inlägg
  • fruwesterlund

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

någon son vet var en sådan här klänning går att betälla?  
  • fruwesterlund
    Anny skrev 2012-07-11 23:20:39 följande:
    sådär nu har jag svettats mig genom ÄNNU en provning av mina klänningar, nu även med rätta skor! Snörningen på långa klänningen blev inte så bra även denna gång. Den halkar liksom ner lite, störigt. Men det är inte min sambo som ska snöra den på dagen D, så hoppas de kan bättre :-P

Så det blir en liten bildkavalkad igen. Men sedan blir det inget förrns efter bröllopet varit i slutet av september.
    Så all kritik nu vore grymt. Funderar på om jag ska förstora ringen i underkjolen t ex. Jag har nämligen minskat den en del.

Ärligt talat har jag funderingar på att sälja volangklänningen. Och se ifall jag hittar någon annan lång att ha. Och om jag inte hittar någon lång, så håller jag mig till endast den korta.

volangklänningen är ju underbar! vilken storlek är det?
  • fruwesterlund
    Pluppe skrev 2012-07-15 22:03:14 följande:
    Ja, jag kom på det i efterhand att det finns nog ingen underkjol som bär upp klänningen så bra som stålringar.. Ska bara försöka få tag i en bra sådan underkjol ;) Ja precis det är Mori Lee kopian med lila band i midjan :)

Här kommer lite bilder!

Jag bjuder på bilder ifrån 2 olika tillfällen, syns kanske på en liiiiten mer putande mage i vissa bilder ;) Och ni får ursäkta hängbrösten, men hade ingen bh på mig.. :P Bjuder även på putet som döljer sig under! Tycker ni klänningen fungerar trots att jag är gravid? Eller ser jag bara tjock ut?
    Jättefin klänning!

Vilken sida har du beställt den ifrån? 
  • fruwesterlund

denna klänning tycker jag väldigt mycket om. Hur tror ni den ser ut på mig som är en storlek 40/42 ?

Från meganbridalshop.com. en mori lee-kopia antar jag

• fruwesterlund

Ni gillar inte nya i den här tråden va?

• fruwesterlund
    daniiel skrev 2012-07-22 13:11:21 följande:
    fruwesterlund skrev 2012-07-22 12:29:14 följande:
    Haha jodå, jag kan ju bara svara för mig själv, men vi har haft vår årliga barnfria helg och passat på att vara unga och kört en tvådagars och varit på festival, så jag har inte riktigt orkat ta tag i BT ordenligt ;P

Ja, det är en Mori Lee 1610 www.morilee.com/bridals/bridal/1610 en underbart vacker klänning tycker jag! Men så är jag barnsligt förtjust i Mori Lee rent allmänt :P

Min klänning (också en Mori Lee-kopia på style 2901) är lite lik den där i modellen och jag var en strl 42 på bröllopet och jag tycker att min klänning passade mig utmärkt :) Nu kan man ju se otroligt olika ut och ändå vara ungefär samma storlek, men jag tror absolut att den där klänningen kan bli toppen!
    tack för åsikt

Din klänning är ju superfin och jag gillar det där som är på själva kjolen..vet int vad det kallas men...blir nog en sådan och Mori Lee verkar passa bra för oss lite "större"  
  • fruwesterlund
    daniiel skrev 2012-07-22 13:11:21 följande:
    fruwesterlund skrev 2012-07-22 12:29:14 följande:
    Haha jodå, jag kan ju bara svara för mig själv, men vi har haft vår årliga barnfria helg och passat på att vara unga och kört en tvådagars och varit på festival, så jag har inte riktigt orkat ta tag i BT ordenligt ;P

Ja, det är en Mori Lee 1610 www.morilee.com/bridals/bridal/1610 en underbart vacker klänning tycker jag! Men så är jag barnsligt förtjust i Mori Lee rent allmänt :P

Min klänning (också en Mori Lee-kopia på style 2901) är lite lik den där i modellen och jag var en strl 42 på bröllopet och jag tycker att min klänning passade mig utmärkt :) Nu kan man ju se otroligt olika ut och ändå vara ungefär samma storlek, men jag tror absolut att den där klänningen kan bli toppen!
    VAd betalade du för din klänning? den sida jag har hittat kostar den 341 dollar ( meganbridalshop.com)......finns det billigare tro?  ( 
  • fruwesterlund

någon som vet vilken sida www.mylove-bridal bytt namn till? är det dressse.com? I så fall ska jag slå till ocg beställa där eftersom daniiels blev så fin

• fruwesterlund
    daniiel skrev 2012-07-22 16:52:41 följande:
    Jag menar ju självklart www.dressse.com
    försöker hitta "min" och din klänning hittar ingen av dem. Fanns din på hemsidan eller skickade du en bild till dem? Om den finns på hemsidan, vilken kategori i så fall? 
  • fruwesterlund
    Five year engagement skrev 2012-07-25 10:21:16 följande:
    En kommentar på 3 bilder och den stod Daniiel för, så dej vill jag tacka! Kul att få lite feedback, just nu känns det som ingen gillar min klänning ;) men huvudsaken är ju att jag själv älskar den!! :)
    jag tycker den är jättefräck och cool!  gillar personliga klänningar! NI hade en riktigt fin dag ser det ut som  
  • fruwesterlund
    Darling Daisy skrev 2012-07-25 11:54:54 följande:
    Hoppsan!

Vad tråkigt att flera uppfattar tråden som tråkig och elak nu plötsligt!

Det är verkligen inte min mening att vara ovänlig eller bortstötande. Dock räcker inte heller min tid till att svara på allt just nu.  Om ni inte fått någon kommentar eller svar på frågor så betyder det ju inte automatiskt att de som inte svarat inte gillar er!!!
    Jag läser och försöker kommentera när tiden och orken räcker till!!  {#emotions_dlg.flower}

jag uppfattade denna tråd såhär: jag har skrivit här ett par gånger förut och frågat något, men inte fått något svar. Sen har jag sett andra fråga också men inte heller fått nå svar. ( bland annat om nån känner till www.meganbridalshop.com, som även jag undrar över) 

sen kan det diskuteras om husköp och annat, som ju egentligen inte borde höra till tråden, men det är ju itne min tråd så det har man ju inget att säga till om.

Hur som helst så tänker man att ni härinne kan typ allt om det här med kinaklänningar mm, därför förväntar man sig svar...:-P

• fruwesterlund
    Italia08 skrev 2012-08-13 18:55:40 följande:
    Hej igen alla nygifta och snart gifta. Det hinns verkligen inte med något trådskrivande eller läsande dagarna före eller efter. Men grattis till er som har gift er och lycka till till resten! =)

Själv har jag varit gift i 387 timmar nu. =) Och det känns fortfarande overkligt. Allt var perfekt från klänningen och hår, maten och vinerna till vädret och stämningen. Helt sjukt att allt klaffade och vi är båda så otroligt nöjda. Har bara en sak att klaga på, och det är att tiden gick alldeles för fort. Det är verkligen sant som alla säger, så njut av varje sekund ni som fortfarande väntar på er dag.

Lägger in två bilder också där man både ser en del av hur klänningen blev och lite av miljön.

jättefin klännning! Var har du beställt den?
  • fruwesterlund
    Italia08 skrev 2012-08-14 18:22:33 följande:
    Tack så mycket Minuz, Anny och daniiel! Glad

Efter i stort sett noll besök härinne på två månader så känns det som att jag har missat en hel del. Hur går det för er, Anny och Minuz, har ni blivit fruar än? Om inte, så hur är klänningsläget? Allt under kontroll med svarta band och avsaknad av aprikosfluff? Flört

Fruwesterlund - Tack! Jag beställde från Millybridal. 

emmadeckmar - Din klänning blev ju jättefin! Och med rätt underkjol så kommer du att få till ett härligt, blommigt fluff. Glad
    Kan du länka till klänningen du besällde?
  • fruwesterlund
    1700tal skrev 2012-08-19 09:43:01 följande:

NU ÄR VI GIFTA!!!! Allt gick fantastiskt bra och det var en så underbar dag! Visar en bild som togs med en vanlig kamera "i farten" (när vi skulle iväg till kyrkan om några minuter) till fotograferna bilder kommer:

Men OJ vilken fin klänning! Är detta en kinaklänning? Varifrån beställde du den?
  • fruwesterlund
    daniiel skrev 2012-08-20 10:47:19 följande:
    Hihi näää... det där är en äkta en :) Drottningen av kinaklänningar övergav dom ;P haha
    Näee! Jag som satt beredd att beställa en när hon angett andessen, hihi

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!