• Magenta

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Nu har jag följt er ett tag här i tråden och kände att jag skulle slå till på en klänning bara så där. Det var inte alls dags och jag har egentligen tänkt att köpa en av Mylove eller Landy sedan när det är skarp läge men ibland blir man impulsiv. Köpte en för 385 kr på ebay men tyvärr av samma säljare som Jane(?) dvs vivian6689 och det verkar som om det bara var bluff. Jag köpte denna klänning:

och detta trots att jag inte ens gillar spets, haha. Men jag är ju väldigt svag för tyll.

Men det verkar ju som om jag inte får den så nu funderar jag på denna istället

(fast osäker på om jag vill ha bling eller inte på livet)
  • Magenta

Ju mer jag läst av era inlägg desto fluffigare klänning vill jag ha Glad! Så underkjol med tre ringar är redan inhandlat på ebay för 120 kr inkl frakt och när jag fick den förra veckan så insåg jag hur stort det blir. Fniss. Roligt!

• Magenta

och precis som jag postade inlägget så fick jag mejl från ebay att jag ska försöka få tillbaka pengarna för det blir ingen klänning Rynkar på näsan

Men jag är lika glad för det. Då får jag ju möjlighet att shoppa vidare Glad Om inte annat så har ju ändå en underkjol

• Magenta

Min klänning kom idag!!! Betsällde från säljare på DHgate och jag är supernöjd!! Jag beställde 24 mars. Tror det är samma modell som Daniiel beställde för ett bra tag sedan. Här är originalet:

och här är resultatet :

Jag var själv hemma så kunde inte snöra på mig den men den känns super bra. Gedigen och stabil.
  • Magenta

Nu är klänningen provad. Jag har växlat mellan att hata den och gilla den och landar nog i att jag gillar den. Rosetten rök med en gång och tänkte nu köpa nån fin lila brocsh att sätta på bandet istället. Med underkjol så blev den klart fluffigare också. Men jag har betsmt att släpet måste bort för det blev alldeles för mycket och framförallt opraktiskt. Klänningen är så tjock och mycket tyg att jag först fick panik men med underkjol och sedan lite tillvänjning så ska det nog gå bra (hoppas jag)

• Magenta

Tack för alla snälla kommenter. Ja nu börjar den kännas bättre och bättre. Jag väntar hem 2 olika slöjor, en lång med lite släp och en kortare så det ska bli spännande att prova med dessa när de väl kommer. Jag har storshoppat atteraljer och tillbehör mest för att kunna testa om det är nåt jag vill ha. Det ä ju så löjligt billigt från Kina så man kan ju inte låt bli. Så huruvida jag ska ha allt som tiaror och slöjor och sånt får tiden utvisa men roligt att kunna välja det om man vill sen.

• Magenta
    Anny skrev 2012-04-18 21:01:31 följande:
    Vilka fina klänningar som kommit hem! Roligt! Mer bilder

Jag var förbi en skräddare idag och visade upp min klänning och han sa i princip blankt nej till at minska fluffet i midjan på min klänning. Så så var det med det.

Pratade med min mor häromdagen och nämnde att jag t.o.m funderade på slöja. Fick även där ett blankt nej "Det är inte du!" lät det. Så så var det med det.
    (Min moster idag höll med)
     Jag nämnde också i förbifarten till min mormor att jag funderade på slöja (jag har redan köpt 2 stycken som jag väntar hem) men "det kunde jag bara glömma!" för det var "inte aktuellt" och detta eftersom jag inte gifter mig i kyrkan utan utomhus... "och då passar det sig verkligen inte" suck! Jag har dock googlat och slöjan är inte en enbart religös symbol och eftersom jag inte heller är troende så kommer jag inte bry mig om mormor men jobbigt när det blev en blankt nej när jag inte ens var säker själv ännu. Nu vill jag ha det bara därför ha ha Men mest chockad blev jag dock att min (gifta) lillasyster höll med min mormor.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!