• Fästmön

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

2 0 1 2 - vilken fin klänning! Jag gillar off-shoulder-ärmarna. Det är väldigt vackert! 

• Fästmön
    Solrosen1982 skrev 2011-12-08 22:29:40 följande:

Här e min klänning som jag fyndade i en internet butik  Den e dock lite kort. Ska gifta mig barfota på en strand, men sen vill jag kunna ha en sko med lite klack. Har ni nåt förslag på vad jag kan göra för att "förlänga" den?
    Jättefin klänning! Jag tycker att det är OK att den är lite kort. Så kan du ha ett par riktigt häftiga skor under =) Varifrån har du köpt den?
  • Fästmön
    pulmonate skrev 2012-01-27 16:29:33 följande:
    Jag hade inte varit orolog om jag var du. Vanligtvis stänger fabrikerna helt under deras nyår. Det är flera som inte har haft kontakt med Milly, MyLove, mm. denna veckan.  Jag jobbar med kina varje dag men nu är de lediga i 3 veckor (alltså en vecka till).
    Jag trodde också att de hade helstängt under nyåret men har fått mail från MyLove-Bridal under veckan!  Eller så är det någon som är "ledig" men som sitter hemma och mailar med sin iPhone-kopia =)
  • Fästmön
    Tinzi : 12 maj
    Sessan67: 25 maj
    MissBliss: 26 maj
    Fästmön: 26 maj
    bridetobe2013: 1 juni
    UngBrud2012: 7 juli
    Knyttan: 7 juli
    28juli2012: 28 juli
    Italia08: 28 juli
    Jane: 4 aug
    1700tal: 18 aug
    Pulmonate: 18 aug
    Anny: 22 el 29 sept
    DestinyD: 29 sept
    emmadeckmar: 11 nov
    Minuz: 1 dec

Just Me: 23 Mars 2013
  • Fästmön

Jag gifter mej om lite mer än 2 månader och tänkte beställa tärnklänningar från Landy idag, men efter att ha läst att de är sena med så många leveranser nu så vågar jag inte! Så nu tänker jag om och satsar på Mylove istället. De är dock ihopklippta klänningar jag tänkte beställa och Mylove svarade inte på mailet jag skickade för 4 dagar sen (därav valet av Landy) så jag får helt enkelt hitta klänningar på deras sida att beställa. Äh, det blir nog bra Cool

• Fästmön
    sabz skrev 2012-04-19 10:04:11 följande:
    Jag beställde min klänning från ebay från säljaren shanghai_bridal. Stooort misstag. Tror klänningen hade blivit bra om jag beställt den från Milly eller så :s

Jag beställde dessutom en underkjol men jag fick en liten slöja ist :s
    Längden med skor beställde jag i 183cm, jag är 173cm och denna klänning slutar vid mina anklar ungefär.
    Gifter mig 9 juni så nu har jag lite panik. Måste ut och hitta en ny klänning. Suck och stön.

Tvivlar på att klänningen hade sett bättre ut med en underkjol.

Iaf, here it goes (snörningen är gjord av min kära mor och min tärna, ignorera den):

Jag tycker att den, utifrån bilderna, är ganska lik. Ungefär så lik som kinaklänningar brukar vara. Finns det något specifikt du inte gillar med den? Överdelen verkar ju bra men det kanske är för lite tyg i kjolen. Tror du att det går att justera? Böjer du på knäna på bilden för den verkar inte vara för kort?

Om du har bråttom så kolla köp&sälj hör på BT samt på Blocket! Det finns mkt fint att hitta till en rimlig peng!

Lycka till!
  • Fästmön
    miamibeat skrev 2012-04-24 14:11:01 följande:
    Hej alla ni som väntar på Kinaklänningar!

Eftersom jag själv gjorde en himla massa research innan jag beställde min klänning så tänkte jag bara passa på att tipsa er om den bästa källan jag hittade när der gäller brudklänningar från Kina:

www.bestdestinationwedding.com/t/36700/post-a...

En forumtråd med sjukt mycket bilder och omdömen, rätt bra för att få en överblick av många olika säljare (här inne verkar nästan alla beställa från Landy eller Milly av nån anledning, medan på många amerikanska sidor är folk besatta vid Dessilyme?)

Jag fick för övrigt äntligen ett mail om att min klänning skickats idag med DHL tracking-nummer. Jippie!! Glad
    Där har jag också varit inne och läst!

Var beställde du din klänning ifrån? 
  • Fästmön

Miamibeat - den är jättefin! Jag håller tummarna för dej!

• Fästmön
    Theuglyorgan skrev 2012-07-08 18:58:41 följande:
    Hej!

Jag skulle behöva hjäölp med att veta vem som har designat denna klänning.

Hittade den på en kinasida men vet inte vem som är designern.

Tacksam för all hjälp.

Den där klänningen var jag nära att köpa från en svensk sömmerska! Hon hade lagt ut en annons i blocket och skrivit att hon själv skulle gifta sej och hade svårt att hitta klänningar i spets och därför så hade hon gjort egna. Jag tolkade det som att hon hade designat den själv men hon sydde väl bara upp dem själv... Det är väl inte lagligt?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!