• sanmal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Någon som har erfarenhet av weddinggownswholesale.com? Jag har hittat min drömklänning där och den är skitbillig där rent ut sagt ;) bara 941 svenska kr med frakt! Jag har beställt från luxurydresses.com men det verkar skita sig... så jag tänkte om jag måste köpa en ny klänning, kanske är det där billiga stället bra..? Vore snällt med lite erfarenheter från någon!! Glad

• sanmal

Jag har fått mail om att min klänning är skickad o jag tog snabbleverans så den borde vara här i veckan! Jösses vad nervös jag är!!Skrikandes

men jag blir lite orolig för att det tagit en knapp vecka att sy den... tänk om den ser förjäklig ut...?? :S

Beställde från jenjenhouse.com

• sanmal
    Jane skrev 2012-05-31 10:14:23 följande:
    Hej jag behöver lite hjälp av er. Jag provade min klänning i helgen med underkjol och alla accessoarer. Men min klänning fick ett konstigt böj uppåt på framsidan av klänningen av underkjolen och jag vet inte varför. Underkjolen har bara en ring längst ner så jag undrade om man kan sy fast ringen på klänningens befintliga underkjol (som är av tyll och utan ringar)? Jag vet inte om jag sätter på mig underkjolen fel...jag la den under själva klänningen så när jag klev in i klänningen så drog jag upp underkjolen först och sen klänningen. Sen så är ju min klänning en sjöjungfrumodell och den är lite tajt vid låren där själva kjolen börjar, så jag vet inte om det är själva klänningen som gör att underkjolen vippar uppåt för att den är för trång i jämförelse med underkjolen?  Hur ska jag göra?
    Jag har lite samma problem fast på baksidan! Jag antar att det är min ankrumpa som är boven men jag vet inte riktigt hur jag ska fixa det...

Ska försöka lägga upp en bild lite senare!
  • sanmal
    Sjörå skrev 2012-06-07 17:49:46 följande:

Hej

Jag är helt ny här på sidan och har inte orkat läsa igenom närmare 20 000 inlägg om kinaklänningar så jag hoppas verkligen att någon kan svara på min fråga även om den säkert är ställd sedan tidigare.

Jag undrar om någon har erfarenhet av att beställa kinaklänningar i större storlekar? Jag är ganska mullig (eller kanske snarare tjock, har stl 50-52 på klänningar) med stora bröst. Jag tänkte måttbeställa en kinaklänning men vill gärna höra erfarenheter från er som har beställt i lite större storlekar.

Blev det bra?
    Passade storleken?
    Kan du rekomendera en bra försäljare till klänningar i större storlekar?

Tack på förhand

// Sofia

Jag är plus size o verkligen plus! Har i normala fall strl 56 på kläder men jag måttbeställde en klänning från jenjenhouse.com. Mycket nöjd!! Skrattande

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • sanmal

Vad fina alla är! Skrattande

Jag har en lite fundering... alla (de flesta iaf) kinasajter kan ju sy upp klänningarna efter egna mått, borde de inte kunna det med underkjolarna oxå?
    Jag har lite problem med just underkjol nämligen. De finns bara i "one size" och passar upp till 100 cm i midjan, men det är ju typ en halvmeter för litet för mig då jag är en jätte plus size.. mycket tråkigt, tycker jag! Tungan ute

• sanmal
    missfroggy skrev 2012-06-10 23:26:09 följande:
    Jag har køpt min klänning från Maggieklänning på Tradera. Den syddes upp i Kina och även jag är en plus size brud. Underkjolen som kom var alldeles før liten. När jag påtalade detta så fick jag till svar att de gjort en ny beställning på underkjol nu i fredags och den ska skickas på måndag. Jag vet ju inte om den kommer passa bättre, men den borde ju det då de har mina mått på klänningen.

Prova att ta kontakt med maggieklänning på Tradera. De har varit helt super i service och klänningen kom snabbt och var jättefin.
    Tack, jag ska kolla upp det! Glad
  • sanmal
    daniiel skrev 2012-06-20 21:59:12 följande:
    CoG skrev 2012-06-20 09:06:09 följande:
    www.skatteverket.se/privat/idkort.4.6f9866931...
    Om det gått för lång tid sen idkortet gick ut behöver det följa med ngn som kan intyga med giltig legitimation att du är du.
    Jag måste dock åka ca 15mil för att komma till ett skattekontor som gör idkort, det vi har här i stan gör inte sånt tydligen. Därför är det polisen som gäller och ja, dit kan ju maken följa med och legitimera mig så att säga.Ja, alltså.. jag förstår ju att de har sina regler. Det kan ju inte människan som sitter på vårt lokalkontor göra något åt. Jag blev dock fruktansvärt irriterad över hur otrevlig den människan var och det är inte första gången vi får det bemötandet. Vi har också Swedbank, än så länge, men personlig bankman? Har aldrig hört talas om det. Nej, om dosan är låst kommer man inte åt sina konton. Jag kan ju använda kortet och de få pengar jag har på just det kontot, men jag kan ju inte logga in på internetbanken. Eftersom mitt leg inte är giltigt, så kan de inte heller låsa upp bankdosan så jag kommer åt internetbanken igen.
    Nu har jag inte hängt med jättemycket här så jag berom ursäkt ifall jag upprepar något Flört

Men du har inte telefonbanken då? Då kan du ju isåfall föra över pengar från ett konto till ett annat så du iaf kan få tag i dina pengar. Alttså om du har ett fungerande kort så du kan ta ut/handla med det Flört
    En liten fundering bara, man blir ju rätt låst när sånt där krånglar!
  • sanmal
    daniiel skrev 2012-06-20 22:36:29 följande:
    Ingen fara, inte lätt att hänga med och du upprepar inte något :)

Nej, har inte telefonbank. Har aldrig behövt det tidigare, har ju varit så smidigt med internet :P Samt att jag vet med mig själv att jag är en riktig slösa och att inte enkelt, vart som helst, kunna flytta pengar har hjälpt mig att inte shoppa onödiga och oigenomtänkta saker :P haha
    Haha, där kan du ha ett bra tips till mig då mitt konto sällan får vara orört FlörtOskyldig Man kanske skulle avsluta telefonbanken... Tungan ute

Nä, skämt åsido, det var bara en idé. Men den hjälpte ju inte mycket xD
  • sanmal
    Five year engagement skrev 2012-07-05 19:45:40 följande:
    Tänkte gaffla lite nu, har nämligen varit och blivit provsminkad inför bröllopet idag! Vad tycker ni??

Har testat två olika ögon, det blir det som är ljusast..  Hoppas ingen jag känner läser här inne, isåfall får de hålla tyst överraskningsbröllop

Tycker det ljusare var snyggast till bröllop, även om det andra oxå var riktigt snyggt! :)

Men du! är det din egna fransar?? Isåfall ääääälskar jag dem, så fina! Tungan ute Eller jaa, de är fina oavsett! ;) men är det dina egna så blir jag avis Flört
  • sanmal
    Sirifisen skrev 2012-07-05 23:02:26 följande:
    Nu har jag beställt en klänning från JenJenHouse!! Mkt pännande! Blev denna. Väntar spänt på att den ska komma Skrattande
    Oooh, jenjenhouse beställde jag oxå ifrån, jag blev helnöjd! Och fort gick det!! :)

Din klänning var gudomligt fin! Hoppas på bild när den kommit ;)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!