Inlägg från: Five year engagement |Visa alla inlägg
  • Five year engagement

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700-tal: jag läste mycket och var aktiv i tråden för ca 1 år sedan, då hade du precis fått hem din tredje klänning, har det blivit nån mer och när är bröllopet dags??? Själv planerade vi bröllop i new york till i år 20 april, men vi avbokade då ekonomin inte tillät. vi funderar nu istället på ett yttepyttelitet bröllop med närmaste familjer och vänner här i vår hemstad i sommar...

• Five year engagement

1700-tal: haha, nämner hoppsan, så nu är det bestämt iaf, härligt att du hittade din klänning, men jag måste fråga vad du gör med resten?? Jo alltså, vi har varit lite veliga med hur vi ska göra vårt bröllop, vi vill absolut inte ha nått stort bröllop och förra våren började vi planera ett sommarbröllop med bara de närmsta närvarande, men vi stötte på lite problem med vilka som skulle bjudas då sambon har liten släkt och jag stor så blev vi lite oeniga med vad "de närmaste" betyder... För mej innefattar det inte alla mina mostrar, fastrar, farbröder och morbröder, kusiner medan det var viktigt för sambon att hans enda moster och enda farbror samt enda kusin var med, och då fick vi problem... Jag tycker det ska va rättvist, jag har kanske 2 fastrar som betyder mycket och en handfull kusiner som jag gärna att med på bröllopet, men jag vill inte bjuda utvalda, det hade jag inte kunnat stå för... Så då föddes iden att åka iväg och gifta sej, slippa alla tankar på alla andra... Men sen gngde känslan att vi ville ha våra föräldrar och syskon med och vi frågade dem ch de åkte självklart med... Men sen insåg vi att vi då inte skulle få va "ifred" på resan, som vi tänkte som vår bröllopsresa, utan märkte att våra föräldrar tog för givet att vi skulle ta hand om dem och visa dem grejer... Så nu är vi tillbaka på ruta ett; ett litet bröllop i Sverige med endast föräldrar och syskon och eventuellt nära vänner.... Vi hoppas vi kan få till det som en överraskning!! Så, var kan jag köpa klänning på 2 månader?? Datumet är 21 juli... :):):) Ursäkta att det inte blir mellanslag, skriver från iPaden!

• Five year engagement

Tror det är svårt att hitta en klänning som passar bra, speciellt eftersom jag är överviktig och vet väldigt väl hur jag vill att klänningen ska se ut för att den ska vara smickrande... Jag vill beställa en.. Har kollat lilywedding och lightinthebox som jag förstår är ganska snabba... Några andra tips? Tänkte beställa i helgen :)

• Five year engagement
    Darling Daisy skrev 2012-05-09 14:02:16 följande:
    Vet inte om det är den här sidan du redan kollat, men på danska Lillys hemsida finns det för det mesta underbara klänningar till riktigt bra priser. www.lilly.dk
    Gå in under kollektioner, välj her og nu tillbud och klicka mellan modellerna.

De skickar väldigt snabbt och jag har för mig att man också har full bytesrätt.

tack för tipset, var inne och kikade och visst var det bra priser!! Men jag är ute efter en väldigt enkel klänning, då vi kommer ha ett mycket enkelt överraskningsbröllop... så jag vill ha en klänning som är antingen i ankellängd, floorlength eller assymetrisk. absolut inget släp då vi ska va utomhus vid vackerft väder. det var en kortare, enklare klänning på danska hemsidan, men inte i nån modell som jag tror min kroipp skulle smickras tyvcärr...

jag har tittat på dessa...

http://www.lightinthebox.com/A-line-Spaghetti-Straps-Asymmetrical-Satin-Bridesmaid--Wedding-Party-Dress--HSX215-_p24713.html

http://www.lilywedding.com/index.php?page=shop.product_details&orderby=pshop_product.product_name&flypage=shop.wedding_flypage&product_id=508&category_id=1624&option=com_phpshop&Itemid=0

Nu har jag bokat in bröllopet på herrgården där vi ska va! =)=) 21/7 gifter vi oss! Måste boka vigselförrättare också, sen är det bara sätta igång. Herrgården där vi ska gifta oss är en sommarrestaurang och ligger väldigt vackert nere vid en å, en jättevacker trädgård. vid 19 drar lördagskvällens grillbuffé igång då våra gäster får äta så mycket de orkar och det är underhållning i form av levande musik. En lagom avslappnad kväll, precis som vi vill! =)

vi betalar 199:-/person och kommer nog lägga på så alla får varsitt glas öl/vin till maten, sen får de bekosta ytterligare dricka själva. En tårta och kaffe kommer det också bjudas på.

• Five year engagement

vilka av de två jag länkat till i föregående inlägg tror ni smickrar en överviktig kropp, med ganska stor mage, bäst???

• Five year engagement

har bestämt mej för denna klänningen http://www.lightinthebox.com/A-line-Spaghetti-Straps-Asymmetrical-Satin-Bridesmaid--Wedding-Party-Dress--HSX215-_p24713.html

i ivory då förståss..

men jag tror jag beställer den i en storlek och inte eftr mina mått... någon som har erfarenhet av att ha sytt in eller gjort andra ändringar hos sömmerska. Hur mycket har det kostat ungefär... försöker räkna på vad kostnaden för klänningen blir...

jag velar mellan två storlekar, är det klokt att ta den större då och eventuellt göra justeringar hos sömmerska..

var på semester i USA för en vecka sedan och provade då en klänning i den större storleken, men den var för stor... storleken under fanns inte så jag vet inte hur den hade suttit.. köpte inte klänningen... men frågan är om den mindre storleken är för liten... känns säkrare att ta den större, fast så har jag ju tänkt försöka tappa lite i vikt under dessa månaderna innan bröllopet... *suck* hur ska jag göra???

• Five year engagement
    Five year engagement skrev 2012-05-09 21:40:43 följande:

har bestämt mej för denna klänningen www.lightinthebox.com/A-line-Spaghetti-Straps...

i ivory då förståss..

men jag tror jag beställer den i en storlek och inte eftr mina mått... någon som har erfarenhet av att ha sytt in eller gjort andra ändringar hos sömmerska. Hur mycket har det kostat ungefär... försöker räkna på vad kostnaden för klänningen blir...

jag velar mellan två storlekar, är det klokt att ta den större då och eventuellt göra justeringar hos sömmerska..

var på semester i USA för en vecka sedan och provade då en klänning i den större storleken, men den var för stor... storleken under fanns inte så jag vet inte hur den hade suttit.. köpte inte klänningen... men frågan är om den mindre storleken är för liten... känns säkrare att ta den större, fast så har jag ju tänkt försöka tappa lite i vikt under dessa månaderna innan bröllopet... *suck* hur ska jag göra???

har beställt nu... spännande!!! =)
  • Five year engagement
    101112 skrev 2012-05-15 13:35:20 följande:

Efter mycket velande fram och tillbaka med olika klänningsmodeller som jag velat ha men inte passat dit vi ska och gifta oss så har jag äntligen hittat klänningen jag vill och ska ha. Tack vare er här inne som handlat av LITB så hittade jag den klänningen. Hade från börjat bestämt mig för en av de kinasidor ni andra beställt ifrån men inte hittat rätt, sen budade jag flera ggr på en klänning på Tradera men vann aldrig för det var inte rätt klänning det heller.
    Men det är den här{#emotions_dlg.flower} fast i Ivory såklart Tungan ute

Supersöt klänning! Jag har också beställt från Light in the box! Beställde 9 maj så ännu är det väl några veckor kvar innan den kommer... är lite nervös för storleken dock!

jag beställde denna

• Five year engagement

Här kommer bilden på klänningen jag beställt!!

denna fast i ivory! Hoppas den passar!!! Jag ska ha en bolero/jacka till, inte bestämt mej vilken än. Försöker nog hitta en bra i butik här hemma..

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!