• jakother

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Beställde min kinaklänning idag! Kommer i början av juli senast mot mitten vet inte om max 25 dagar räknas med eller utan helgdagar?? Väntar med spänning!!! :)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • jakother
    Darling Daisy skrev 2012-06-13 23:16:16 följande:
    Vad spännande!!
    Jag tror att det menas 25 arbetsdagar, men är inte säker. Sen har de nog lite andra arbetstider i Kina än här, så det kanske går på ett ut. Men räkna med 25 arbetsdagar, så har du räknat högt och får den förhoppningsvis lite tidigare än beräknat!
    Såg modellen i en annan tråd, den är jättevacker!! Bra val!
    Okej, jo jag får nog räkna med i mitten på juli så blir jag ju inte orolig om den inte börjar komma nångång! =)
    Ville som ha en enkel klänning som inte var dyr(889kr med frakt) för att vi kommer vara ute i naturen hela tiden så jag gissar att klänningen kommer vara oanvändbar efteråt, haha Kunde kanske valt en kort klänning.. men nä! ;)
  • jakother
    Lilo84 skrev 2012-06-16 18:01:02 följande:

Jag blev dunder förälskad i en av de nya klänningarna från Landy's... är sugen på att beställa NU, men det änns så tidigt när vi ska gifta oss nästa sommar, haha, men det kliar i beställarfingrarna!

Vet inte om jag ska be dem att strunta i pärlbroderiet vid midjan eller om jag ska be om att få det på ett band som går att ta av, för antagligen så kommer jag att fixa ett eget broderat band! Vad tycker ni, är den för enkel? Vi ska ha ett utomhusbröllop!

Jag verkligen älskar när det är sånna dära axelband, var dock inte jätte imponerad av brodderiet :)
  • jakother

Börja bli nervös nu.. det var leveranstid på 15-25 dagar och imorgon är det 15 dagar sen klänningen blev betald och beställningen var gjord!! :) Mindre än två månader kvar till bröllop och jag vill ha min klänning NUU!! =)

• jakother
    emmadeckmar skrev 2012-06-29 07:47:18 följande:
    Måste bara tillägga att jag är avis på dig som har en walt in closet!! ååh lyllos dig! Skrattande
    Vi bor så trångt, 2 vuxna & 3 barn i en 3rok..  :\
    Vi bor också två vuxna och tre barn i en 3rok! =)
  • jakother
    emmadeckmar skrev 2012-06-29 09:42:43 följande:
    Hur stor är er 3rok? vår är 77kvm.. känns OK (trots att det är väldigt trångt, och blir trängre ju större barnen blir) men jag skulle vilja att barnen ska ha egna sovrum + ett stort lekrum.

Drömmer om HUS med många rum! fast det är ju otroligt bekvämt med lägenhet å andra sidan. Fast jag vill riva väggar och kunna ordna själv, det verkar så roligt! här får man ju på sin höjd måla väggarna Flört
    Jag har ingen koll på hur stor våran lägenhet är.. det är en bostadsrätt och vi köpte den föratt vi inte skulle ha fler barn när vi hade två, När vi blev fyra bodde vi i en hyres tvåa.. vi tänkte att barnen iaf kunde dela rum tills den största blev sex(vilket nu är om drygt ett år) men så fick vi veta att vi vänta en till och att han skulle komma om tre måndader(var i vecka 27 när det upptäcktes!) Så nu sitter vi här! haha dock är det oerhört bekvämt fast vi bor på andra våningen! :/ Hus kommer vi att köpa när jag gått klart på uni.. och är färdigutbildad med jobb.. man får inte många lån som student! =P
  • jakother
    daniiel skrev 2012-06-29 12:38:12 följande:
    emmadeckmar & jakother - WOW! En eloge till er som klarar av att bo så många på bara 3rok! Vi bor också i 3rok, men på 95kvm, två vuxna och ett barn (samt två katter och en hund) och jag håller på att bli galen över att det är så litet! :P
    Hehe vi har dessutom en hund också! =)
  • jakother
    emmadeckmar skrev 2012-06-29 12:11:02 följande:
    Nä va otroligt att det upptäcktes i v.27!! det måste ha kommit som en chock? fast ändå lite läckert att ni fick veta när det var så kort tid kvar, det är ju inte alla som klarar sånt! jag tycker det var läckert iaf, barn är alltid välkomna :))

Mina är 6år, 5 år och 1,5år så vi söker en större lägenhet, gillar området och förskolan så vill gärna bo kvar! väntar på att en 4rok ska bli ledig då det är det största som finns här. Men fick jag välja och vraka så skulle det bli ett stort hus med många rum, högt i tak osv osv ;D
    Jo, det var lite läskigt faktiskt att inte märkt av det innan, han är ju liksom mitt tredje barn också.. Våra barn är 5 & 2 nu i sensommar och den minsta är ju 6 månader om 6 dagar! =)
  • jakother

Idag kom min klänning, PÅ EN LÖRDAG!! slapp tull och allt! ;)

Tvärprova den utan att snöra, sambon såg ut sm ett frågetecken när jag sa att man var tvungen snöra den! hah

• jakother
    emmadeckmar skrev 2012-06-30 11:44:37 följande:
    BILD pleeease? Solig 
    (det där var den första solen jag ser idag, här hemma ösregnar det och har gjort hela morgonen!) haha Skrattande
    Jag ska kolla med min pappas sambo som kommer hit och ska vara barnvakt idag om hon vill hjälpa mig då ska jag bjussa på en bild!! =) Det blir nog min första sol också!! :/ Här är det festival och ösregn, ska ut ikväll.. men känns slöseri att jag ens fixat håret och satt på mig ansiktet.. kommer se ut som en slusk ikväll ändå! haha
  • jakother
    daniiel skrev 2012-06-30 13:02:19 följande:
    jakother - Vad roligt, ser framemot bild sen :) Första solen även här, festival här också, men är glad över att jag inte har några planer på att gå dit :) Ligger på soffan, ser film med dottern och njuter av regnet :P
    Jo, det är ju samma festival! ;)
  • jakother
    daniiel skrev 2012-07-01 11:40:16 följande:
    Hahaha jaha, där ser man.. noll koll :P Hade du trevligt igår då? Regnade det även på kvällen? Jag såg lite bilder på FB och det såg ganska folktomt ut, men det kanske bara var på vissa ställen där inne :P
    Det var ändå okey med folk, inte så där trångt och jäkligt vilket va skönt! och regnet höll sig borta.. Var lite dugg när Lars Winnerbäck spela men det märkte man inte av! =)

Jo, det var mycket trevligt! =)
  • jakother
    daniiel skrev 2012-07-01 13:20:33 följande:
    Jopp, så förhoppningsvis hittar jag någon som passar :)
    Jag fundera på om vi också ska ta sådanna bilder sedan, det är som svårt hitta ett tillfälle när man kommer använda den igen.. min kosta dessutom bara 890kr med frakt :) Så det är ju verkligen inget hemmarnsvärde.. Men nu har vi än så länge bara inbokat fotografering innan vigseln ute i naturen! =)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!