• snuttitess

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

paet skrev 2012-06-29 11:36:13 följande:
    Om det står Importskanning på min leverans när jag trackar den, betyder det att den gått igenom tullen då? Det står att det betyder att den har gått igenom alla importprocedurer i mottagarlandet. Men betyder det verkligen att den gått igenom tullen också då? Hur får man veta att det kostar nått? Är det inte förens paketet är här hemma hos mig? 

Typiskt att det skulle ha varit dåligt väder 05 imorse i Kohln i Tyskland. Annars skulle jag tydligen fått paketet idag. Damn it.. nu är den bara 15 mil ifrån mig. Känns som jag kan ta på den nästan! Irriterande att man måste vänta tills på måndag när man är så spänd på den  
    Fick hem min brudklänning idag och fick betala tull avgift den var på 208kr lus dhl avgift på 50kr så slutsumman blev 258kr som jag ska betala in inom 10dagar.
  • snuttitess

Nej de var helt okej med den avgiften. :)

Ja då den var som jag ha de tänkt mig, jätte fin så är nöjd med den.
    Sitter bra med som tur var då jag måttbeställde och har gått ner lite i vikt haha.

• snuttitess
    paet skrev 2012-06-29 13:50:25 följande:
    Härligt!! Du får visa den sedan
    Jag fick min bara 10min efter jag skrev förra meddelandet! Den var jättefin! 
    Vad skoj men du får visa bild sen :).

Betyder de otur om ens blivande får se mig i den idag? eller är de bara skrock :) 
  • snuttitess
    paet skrev 2012-06-29 18:32:31 följande:
    Föresten. Hade jag vetat vid det här laget nu när jag fått klänningen om jag fick tulla för den eller ej? 
    Ja de borde du ha fått veta. Jag fick ju veta direkt som jag fick skriva under tullsedeln. Men många har ju tur och slipper de :)
  • snuttitess
    emmadeckmar skrev 2012-06-30 15:22:58 följande:
    paet : Klicka här nedan på sidan 2001 så ser du bild på klänningen jag beställde förra månadgen! har gjort lite ändringar på den såsom högre midja och korsettsnörning.

Vet inte hur lång tid den tar på sig att komma, dom gör den efter mina mått. Men jag gifter mig inte förns 11/11 så jag har tid på mig. Fast känns såå nervöst att vänta ändå. Hinner ju tänka massa tankar om att den inte passar MIG! Skrattande
    Borde inte ta så lång tid. Där jag beställde min klänning så gjorde de en efter mina egna mått. Beställde den 16 juni och fick den igår :)
  • snuttitess
    emmadeckmar skrev 2012-06-30 20:12:16 följande:
    Men du fick din på mindre än 2 v!! härligt! Skrattande

Jag beställde min från Landy, och dom har 20-25 dagars tillbverkningstid, sen tillkommer dagarna det tar att skicka den! men det kan ju gå fortare/segare också, kanske beror på hur mycket dom har att göra Glad

Vart beställde du din klänning ifrån?
    Jo absolut blev förvånad för skulle inte få min förrens 8 juli :)

Beställde min från  jenjenhouse :)

Hoppas du får din snart :) 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!