• InaW

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

emmadeckmar skrev 2012-06-27 20:51:11 följande:
    Undra om man kan be Landy skriva billigare pris? Vore så otroligt tråkigt att behöva betala så mycket i tullavgift, slipper ju hellre.. Flört Skrattande
    Hej fick hem mina fyra tärnklänningar och en brudklänning i måndags från Landy. De låg i två olika paket och skickades med TNT. Båda paketen fastnade i tullen och jag bad dem inte skriva att det var en gåva eller något sådant utan de hade skrivit ett mycket lägre värde på dem ändå. Jag betalade 196:- för det ena och 141:- för det andra.  Skrattande
  • InaW
    paet skrev 2012-06-28 21:57:24 följande:
    Hur mkt hade de då skrivit på vardera paket att det var värt?
    Hittade inte lapparna just nu men det dyraste minns jag Skrattande Det var de fyra klänningarna som de skrev att värdet var 66 $ och att det innehöll knitting dresses och det betalade jag 196 kr för tror det var någonstans kring 40$ på det andra. Drömmer
  • InaW
    paet skrev 2012-06-28 21:57:24 följande:
    Hur mkt hade de då skrivit på vardera paket att det var värt?
    Det var förresten min dotter som tog emot paketen när de var betalda och det var inga problem med att det inte var jag som var hemma och tog emot Solig
  • InaW
    emmadeckmar skrev 2012-06-28 23:13:50 följande:
    InaW & Anny: Öppnar dom inte paketen för att kolla om dom misstänker att det t.ex INTE är en gåva, eller att det INTE är värt vad det står??

Okej, kanske en dum fråga, men jag är INTE hajj på det där med tullen Skäms
    De öppnade mina tror jag för det var olika sorters tejp på två av sidorna men inte en aning hur det brukar gå till. Ville bara berätta hur det gick till med mina och vad jag fick betala. Har läst om andra som fick betala mycket mer. Hade det med i beräkningen när jag beställde Skrattande. Glad iaf att jag slapp betala mer än så Solig Hoppas du har samma "tur" då Flört
  • InaW
    emmadeckmar skrev 2012-06-29 12:04:49 följande:
    Men hörrni, om dom öppnar paketet, finns det inte kvitto/följesedel där det står klänningens riktiga värde?
    Följesedel fast med det lägre värdet fanns på paketet. Kvitto får man när man betalar Glad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!