emmadeckmar skrev 2012-06-28 23:43:32 följande:
Efter ett tag när du börjat kolla runt (tog mig några månader för jag velade mellan olika stilar/priser/sidor, haha) så inser man att det beror först och främst på den egna ekonomin. Jag tänkte ett tag beställa en klänning som var skitbillig bara för att jag ville spara in på så mycket som möjligt.
Men ähh, sen hittade jag flera fina som låg i prisklassen 2000-2500kr och jag tänkte att mer än 2500kr tänker jag INTE lägga ut. Hade då kollat lite på blocket också, men jag vill ha en klänning sydd efter mina mått. Och just 2500kr kostade den som jag beställde förra veckan, sen vart det lite dyrare för jag la till en slöja + "wrap". Och slutsumman landade på 3289kr och då är ALLT inräknat, även frakten.
Det är MYCKET pengar för oss som har dålig ekonomi men jag fick det att funka ändå. Jag vill ju faktiskt ha en fin klänning, och hittade en som klickade direkt jag såg den
Mitt tips är att om du har tid, kolla runt ett tag och föreställ DIG i klänningen, hur vill du att den ska se ut när du går, står, dansar osv.? och vad känner du DIG bekväm i? finns så många fina klänningar så att hitta någon tror jag definitivt du gör!
Ja det är svårt det där, vart beställde du din ? Det är inte såå mycket pengar egentligen, för man gifter sig (förhoppningsvis) bara en gång och vill känna sig som en prinsessa. jag hade även tänkt sparat den och ha den fint i min walk in closet så vill ju inte se på den varje gång jag går in där och tänka att jag valt fel. Ska prova i butik också men då vet jag vad jag får för pengarna och är berädd att betala mer om jag hittar den rätta. Men det kändes direkt väldigt rätt med denna, men ska inte stressa fram något och jag märker väl med tiden om det blir denna eller kanske rent av en helt annan
Jajjamen, jag är ett planeringsfreek jag med, haha