• Sjörå

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej

Jag är helt ny här på sidan och har inte orkat läsa igenom närmare 20 000 inlägg om kinaklänningar så jag hoppas verkligen att någon kan svara på min fråga även om den säkert är ställd sedan tidigare.

Jag undrar om någon har erfarenhet av att beställa kinaklänningar i större storlekar? Jag är ganska mullig (eller kanske snarare tjock, har stl 50-52 på klänningar) med stora bröst. Jag tänkte måttbeställa en kinaklänning men vill gärna höra erfarenheter från er som har beställt i lite större storlekar.

Blev det bra?
    Passade storleken?
    Kan du rekomendera en bra försäljare till klänningar i större storlekar?

Tack på förhand

// Sofia

• Sjörå
    Solstice skrev 2012-06-07 19:17:01 följande:
    Jodå, vi är nog ett par stycken här inne som är storlek större som beställt kinaklänningar. Jag har 48/50 nu och måttbeställde en klänning från mylove-weddingdresses.com som jag är supernöjd med.

De flesta av länkarna i TS har plus size men många klänningar som inte ligger i kategorin plus size går upp till stl 24-26 någonstans (engelska storlekar).

Lycka till!
    Tack så jättemycket. Där fanns det en klänning som jag verkligen gillade och som jag har sett på en annan sida.
  • Sjörå

Hej

Jag tittar runt på olika sidor för att hitta en brudklänning och jag hamnade på sidan brudklanningar.nu. Är det någon som vet om detta är kinaklänningar eller om det är original? Jag hittar ingen information på sidan alls om vem som syr dem. Om det är kinaklänningar, är det någon som vet vem som syr dem?

Hälsningar
    Sofia

• Sjörå

Lilo84: Jag tycker att den var väldigt snygg och inte alls för enkel utan att den kommer att passa jättebra på ett utomhusbröllop.

• Sjörå

Tittar efter klänningar från Landy Bridal och när jag väljer plus size så står det att det inte finns några klänningar att visa. Men om jag hittar en snygg kläning och väljer Custom size borde de väl kunna sy den i plus size åt mig?

• Sjörå

Jag har fått paket via UPS och då har de ringt när de i princip står utanför dörren. Är man inte hemma tar de med sig paketet tillbaka. Jag avtalade en ny tid med dem då. Vet inte hur det fungerar i Dalarna men så här fungerade det i Norrköping.

• Sjörå
    paet skrev 2012-06-28 17:15:52 följande:
    Okej! Ja jag är mammaledig så kan ju sitta hemma hela dagen som tur är. Visst är det inte senare än 19 de kommer? Vilken tid var de hos dig?
    Jag tror att de främst kommer på dagtid men iallafall inte efter 19. Det var min sambo som tog emot paketet så jag har inte helt koll på när de var här.
  • Sjörå
    Brud0713 skrev 2013-06-15 17:43:28 följande:
    Hon tycker att den ser dåligt gjord ut.. (sömmar och liknande)
    Jag tror att den kommer att se väldigt mycket bättre ut på dig än på provdockan. Min klänning såg lite dåligt sydd ut på bild men var jättevacker i verkligheten och mycket bättre sydd än vad jag trodde. Jag köpte en kinaklänning via en svensk mellanhand. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!