• Emblas Mamma
    Äldre 11 Apr 22:14
    205732 visningar
    93 svar
    93
    205732

    Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!

    Dålig stavning - ursäkta!


  • Emblas Mamma
    Äldre 13 Apr 21:29
    #28

    okej.. det var synd! Hade gärna velat att någon är inne skulle berätta lite omtransport och så..!
    Jag funderar dock på att be någon jag litar på hämta dom. Blir en bit att åka, men det känns bättre att några stycken åker och håller ordentligt i lådorna med tårtor så att det inte blir huller om buller.

    Men billigt och gott är det annars :) Rekommenderar verkligen alla som är intresserade att beställa smakprov! :)


  • Emblas Mamma
    Äldre 29 May 18:17
    #32

    Vilket superbilligt och bra pris!!!
    man tjänar ju nästan ingenting på att göra tårtan själv om det är så billigt!
    Tänk vad tid man sparar :)

    Jag är jättenöjd med city gross, jag köpte själv en ställning eftersom jag ville ha våningar,
    och frågade city gross om dom kunde göra tårtorna på ställningen istället,
    och det gör dom gärna utan nåon extra kostnad alls!
    :)


  • Emblas Mamma
    Äldre 16 Jul 15:46
    #36

    Vad tråkigt :( Jag kan starkt rekommendera city gross i Värnamo! Gratis smakprovet och mycket billiga bakelser om man vill köpa och smaka! 15kr styck för en bakelse! Fast det är ju ändå gratis så.. Även gratis att hyra ställning. Vi köpte en mer avancerad ställning än de dom hade och dom satte ändå ihop dettas utan extra kostnad, för 70 bitar gick tårtan på strax över tusenlappen. Tråkigt att det inte är samma överallt!


  • Emblas Mamma
    Äldre 16 Jul 19:26
    #38

    Ibland får man ta en chansning för att spara tusenlappar helt enkelt! Jag är otroligt glad att vi tog chansen ;)


  • Emblas Mamma
    Äldre 17 Jul 17:47
    #42
    Tinzi skrev 2011-07-16 19:31:31 följande:
    Oj vad bra! Jag ringde dem i morse i Borås så detta var kul! Vi ska också köra på vita prinsesstårtot m. svart dekoration fast de sa inte 15:-/biten utan priser per tårta eller hur det var :)

    Vet du vad de hade för tårtställningar förresten? Sådana sneda? (ej på höjden)
    vad bra att ni fick lite extra dekoration! Jag tror vi kunde fått det med om vi tog bort orginaldekorationen och bara tog något enklare, men vi tog dom helt vita och dekorerade själva sen :)

    Det fanns ungefär sådana här tårtställningar just där vi var:


    Jag kommer inte ihåg om det var 4 eller 5 våningar - men jag tror man kunde ändra på det.


    Sen hade dom även en som såg ut som denna, fast det gick även en likadan på andra sidan så att den blev rund och då var där 7 plattor istället! Den var rätt tjusig :)

    Men vi fixade en egen istället för jag ville ha vånnigstårta och dom hade tyvärr inte det.
    Men det blev billigt ändå :)


  • Emblas Mamma
    Äldre 17 Jul 17:51
    #43
    Smuppra skrev 2011-07-17 16:11:03 följande:
    Grejen är väl mer att vi inte vet vad vi vill ha överhuvudtaget. En av anledningarna till att vi skjutit på det. Dessutom är det tårta till 80 pers så det blir en dyr tillställning att ta det från vilket ställe som helst. Tänkte att det var värt ett försök eftersom många tycker att deras tårtor är goda. Mig spelar det verkligen ingen roll om tårtan är köpt på City gross eller från något flashigt konditorställe. Huvudsaken är att den ser god ut och är god. De som jobbar i bageriet där är väl lika mycket konditorer som andra?

    Nåja, verkar tydligen bara vara i huvudstaden de är snåla och ohjälpsamma. Det var trist. :-/
    Nu får jag lite smått fördomar mot sthlm. .det verkar ju vara mycket dyrare med allting.
    Men för att få ner kostnaderna - beställ inte tårta för 80 personer! Beställ för 65-70 personer, det kommer räcka!
    Vi fick hur mycket som helst över! Ungefär 2 hela tårtor :)
    Så lite onödigt mycket var det ändå. Tror det flesta på BT kan hålla med om att man ska beställa mindre än vad man är för det räcker gott och väl! :)

    Det finns ingen mindre stad utanför sthlm som ni kan åka till och kika på priser? Eller ringa dit INNAN kanske..?
    Annars brukar ju ICA Maxi ha tårtor som är billigare också.
    Det kanske ändå är en idé att prova en bakelse från city gross och äta trots priser?

    Självklart är dom som jobbar i bageriet utbildade konditorer - det var dom där jag hämtade våra tårtor iallafall.
    Dom gör riktigt fina bakverk och de flesta här hemma är eniga om att dom har finare och godare bakelser än stadens två finaste konditorier!
    Så visst kan dom göra bra tårtor trots att det råkar vara billigare ;)

    Lycka till!
  • Emblas Mamma
    Äldre 18 Jul 16:41
    #49

    Smuppra: Vad roligt! Jag har hört mycket gott om Coop också, hoppas att det blir som ni har tänkt! Och bra om ni får smaka lite innan med (för säkerhets skull) :)

    MsChevy: Tycker ni ska gå och fråga dom! Ni kan säkert låna/hyra eller liknande! Dom har säkert sådant! Annar kanske dom har på Maxi eller liknande också!


  • Emblas Mamma
    Äldre 20 Jul 08:08
    #59

    Så här ser vår tårta ut!
    Dock är jag lite besviken på kökspersonalen som satte blommorna helt fel :( Jag ville ha dom ihop i klungor och inte helt utspridda, så jag var allt lite besviken - MEN det är ju INTE city gross som stod för det!
    Dom gjorde bara vita vanliga prinsesstårtor, dom var fantastiskt fina och smakade underbart!



  • Emblas Mamma
    Äldre 20 Jul 20:06
    #64

    Vaddå?? Tårtan var detabsolut inget fel på! Den ar jättefin! Bara det att kökspersonalen förstörde den med att sätta rosorna fel, sen ändra runt så det blev hål i den. Inte alls så fint - men tårtorna var perfekta innan VÅR kökspersonal dekorerade.


  • Emblas Mamma
    Äldre 20 Jul 20:08
    #65

    Dekorationen är såklart inte heller från city gross!


  • Emblas Mamma
    Äldre 23 Sep 09:31
    #76
    Cakemaker skrev 2011-09-23 08:06:58 följande:
    Jag kan säga att precis så är det, i alla fall på city gross i kungens kurva. Har en kompis som jobbade där under våran praktik men hon slutade för att nästan allt var inköpt, så hon lärde sig inget. :( Det behöver ju dock inte betyda att tårtan inte är god men man kanske blir lite mer petig när man brukar hålla på med sånt själv? Jag själv slopade helt många ställen för att de hade just köpebottnar... Så priset ligger nog i att det enda som kostar är "råvarora" och montering.
    där jag beställde var det absolut inte så!
    Jag känner bra mycket skillnad på färdiga tårtor och riktigt bakade.
    Visst är det olika överallt - det har vi ju märkt i detta forummet. Men våra tårtor var fantastiskt goda och mycket välgjorda när vi fick dom!
  • Emblas Mamma
    Äldre 23 Sep 09:33
    #77
    Emblas Mamma skrev 2011-09-23 09:31:32 följande:
    där jag beställde var det absolut inte så!
    Jag känner bra mycket skillnad på färdiga tårtor och riktigt bakade.
    Visst är det olika överallt - det har vi ju märkt i detta forummet. Men våra tårtor var fantastiskt goda och mycket välgjorda när vi fick dom!
    och detta kan jag säga eftersom jag har jämfört smaker från våra finaste två konditorier och city gross princesstårta. Absolut ingen skillnad! Förutom att ett av de finaste bagerierna inte alls höll måttet och hade gjort en mycket mindre god tårta.
    Men från det ena bästa konditoriet och city gross var tårtorna helt identiska! Gick inte att varken se eller känna skillnad.
  • Emblas Mamma
    Äldre 23 Sep 21:38
    #79
    Cakemaker skrev 2011-09-23 11:00:21 följande:
    Va bra att ni har ett sånt bra city gross då! :) Kan ju som sagt bara tala för de ställen jag hört om...=/ Men om ni kan få så goda och välgjorda tårtor till ett sånt superpris kan jag bara gratulera! :)
    förstår inte varför det är olika. Men jag har hört dåliga rykten om andra city gross,
    men dock inte det jag åkte till. så vi hade kanske tur..
    Ja, vi fick fantastiskt god tårta likadan som konditoriets jättebilligt. är väldigt glad vöer det då tårtan ärndå är en liten del av bröllopet :)
    Jag vet att tårtan inte betyder allt för många brudpar, för flera så betyder den ingenting. Därför är det bra att tipsa om de billiga kedjorna också :)
Svar på tråden Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!