Dekoration
Jag har köpt 6 st sådanna. Vill ha lite tips på hur man kan göra en blomster dekoration på dessa. Nåon som har lite tips gärna bilder. =).
Vad heter den gröna massan som man blötlägger och sen kan sticka ner blommor i?
Mvh Nina
tack =D
åhh va söta, var har du köpt dem?
Jättesöta kronor!
jag hoppas du inte tänkt dölja själva kronan med blommor? För det vore synd tycker jag.
Att däremot ställa dem som den bokstavliga "kronan på verket" på ett fat/kruka som du dekorerat med blommor, är ju något helt annat.
Stickmassan du behöver heter alltså Oasis (som är ett varumärke med oerhört många fler artiklar än själva stickmassan för övrigt) Den behöver du ifall du väljer att göra arrangemang med blommor som du sticker i den. Var noga med att blötlägga den genom att fylla upp kallt vatten och sedan lägga i oasisen och låta den sjunka av sig självt i lugn och ro, annars kan det bli luftbubblor och torra partier i den och då kan blommorna inte dricka vatten sedan. Efter att arret är klart behöver du också fylla på så mycket vatten det ryms i krukan/skålen.
Annars kan du ju göra det enkelt för dig genom att sätta murgörnaplantor i små krukor och ställa kronan ovanpå. Dra några slingor lite igenom kronan så det blir levande. Fäster kronan gör du enkelt med "gem" av dubbelvikt ståltråd. (kan du be att få köpa av floristen)
Hej tack för alla svar.
Dom är köpta på Jotex.se 49 kr st.
Nej jag hade inte tänkt att dölja kronan utan mer göra en "kulle" av oasisen och sen plasera kronan på toppen och sen dekorera med blommor.
Hur långt innan dagen D kan man göra dessa dekorationer med snittblommor?
Det kan du göra flera dagar innan.