Hur kommer ni se till att festen verkligen blir en FEST att minnas??
Hejsan, alla har vi varit på tillställningar men där stämmningen inte alls blivit den party stämmning som va tänkte, ex på just bröllop, födelsedagar mm...
Detta kan ju hända även de bästa.....Så därför ville jag starta en tråd där vi kan tipsa och skriva om hur man kan se till att festen verkligen blir en fest att minnas. För oss som vill ha ett sånt bröllop såklart..
Mina Tips.
1, de till att gästerna får lite alkohol i sig direkt vid ankomst innan middagen..annars kan de va svårt komma igång efter en stor middag..
2, att man har nära till dricka gärna vin och öl direkt på borden
3, att de fram går tydligt vart drickat står och om de är fritt el vad de kostar. och att de är öppet från start..
4, att inte dra ut på middagen allt för länge
5, gärna ha paus efter middagen och till fika kanske med någon lek mm
6, BRA musik med FART i..
// Mondag morning
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-28 09:26
Alltså det är självklart att man inte behöver alkohol.....men för oss är de självklart att vi ska ha en fest med massa alkohol, motorcyklar och massa rockabilly musik..vi kommer ge gästerna varsitt shotglas i halsband som present *hehe*
MEN jag tycker att även om man har en fest för nykterister el en fest som är så oseriös den kan bli så kan man ändå tipsa varandra om hur man får den minnes värd..
Sen råka de va så att de tips jag kom på just då va bara alkohol men självklart finns de tips som INTE handlar om de..