Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    att tycka om sig själv och må bra

    BRA att du ska få samtalshjälp! HEJJA dig!
    Jag tror, att om fok bara ens vågade visa sina sanna känslor, komplex och minstigheter, så skulle du-och jag-och tusental andra, inse att vi inte är ensamma. Sådana här perioder/faser går -tror jag-de allra flesta igenom ett flertal gånger under ett liv. Tyvärr är vi dåliga på att söka den hjälp som faktiskt finns. Visst kan man krisa och åka ner i brunnen vid olika tidpunkter i livet, men det ska verkligen inte behöva vara ett bestående tillstånd att må som du beskriver.

    Jag är helt säker på att du kan förändra ditt liv och ditt synsätt. Du kommer att bli medveten om en massa saker och hur du kan välja att se saker i olika situationer.

    Sedan måste jag säga att denna "lyckosträvan" som finns runtomkring oss, inte är vidare realistisk och verklighetsförankrad. man ÄR inte sprudlande glad och sprittande lycklig jämt. Det är tillfällen och stunder man har med de känslorna. Och vårt jagande efter mer, extra allt och nya grejor hela tiden-både materiellt, känslomässigt och i jobb likaväl som fritid, boende och allt annat, sliter mer på de flesta än vi fatatr har jag en stark övertygelse om.
    Det som är eftersträvansvärt är istället att vara nöjd och tillfreds. I harmoni med sig själv och sin värld. Sams med livet. Det är nödvädigtvis inte samma sak som "lycklig"


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden att tycka om sig själv och må bra