• himlenrunthörnet

knoppalakan?

Hej! Vi funderar på att använda knoppa-lakan som bordsdukar och eventuellt stolsöverdrag på bröllopsfeten. Finns det någon som har bilder på hur detta ser ut? Ni som har använt detta - har ni haft någon bordsfilt under lakanen då? Jag funderar på om det kommer se tunnt och sladdrigt ut att bara ha lakan som dukar?! Hur har ni knytit lakanen runt stolarna?

• Svar på tråden knoppalakan?
  • Humlan66

Hej

Vi kommer att ha knoppa lakan på borden, men eftersom vi kommer att ha en löpare i mitten så gör det inget om det ser tunt ut. Jag brukar använda dessa lakan som bordsduk hemma men, funkar utmärkt =)

Knyta lakan runt stolarna är inte min grej, jag tycker inte det ser snyggt ut, Men vi ska ha överdrag på stolarna så antingen hyr vi eller så syr jag. Köpte tyg från ikea ( 19kr/m ) så jag ska testsy lite

Lycka till

• Gopplan

Vi ska också ha Knoppalakan och vi kör med löpare på mitten så det ser fint ut och märks inte att det är tunt. Vi låter stolarna vara som de är, vi orkar inte hålla på och dekorera dem, speciellt inte som vi bara får tillgång till lokalen kl 10 samma dag. Så här såg det ut när jag provade storleken på dukarna och borden i lokalen.

• Bröllop201187

I mitt bildgalleri finns en provdukning och vi har använt knoppa lakan till stolar och till borden..

Så kolla där, och så kan du juh skriva vad du tycker sedan 

• himlenrunthörnet

Tack för era svar! Det ser fint ut med lakan som bordsdukar:o) Var har ni köpt era löpare? Vi hade träff med cateringfirman häromdagen och hon som företrädde den föreslog annars pappersduk på rulle. Hennes erfarenhet av lakan som dukar var att det var viktigt att de var välstrukna, men att det kunde bli fint då. Att lägga en löpare på som ni har gjort borde ju dock täcka för eventuella veck som kanske kan vara svåra att stryka bort. Hon hade aldrig sett att någon klätt stolarna med lakan i den lokal vi ska vara i, så det kommer vi strunta i.

• Gopplan
    himlenrunthörnet skrev 2011-03-30 15:05:09 följande:
    Tack för era svar! Det ser fint ut med lakan som bordsdukar:o) Var har ni köpt era löpare? Vi hade träff med cateringfirman häromdagen och hon som företrädde den föreslog annars pappersduk på rulle. Hennes erfarenhet av lakan som dukar var att det var viktigt att de var välstrukna, men att det kunde bli fint då. Att lägga en löpare på som ni har gjort borde ju dock täcka för eventuella veck som kanske kan vara svåra att stryka bort. Hon hade aldrig sett att någon klätt stolarna med lakan i den lokal vi ska vara i, så det kommer vi strunta i.
    Den gröna löparen som jag har är egentligen en panelgardin på rulle från Ikea. Den kostar 19:-, tror jag, eller om det var 29. Hur som helst så är den billig och finns i grön, blå eller rosa. Jag tyckte att grönt var lättast att matcha till annan dekor.
  • ClaraH
    himlenrunthörnet skrev 2011-03-30 15:05:09 följande:
    Jag tänkte stryka dem med stärkelse, då hoppas jag att de blir finare.
Svar på tråden knoppalakan?