• Ylviz

Stolsöverdrag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stolsöverdrag
  • Chicita

Är det bara en allmän fråga om stolsöverdrag?
    Eller skulle det ha varit med en bild också som man kunde rösta på?  

• TheD
    Chicita skrev 2011-03-25 21:48:00 följande:
    Är det bara en allmän fråga om stolsöverdrag?
    Eller skulle det ha varit med en bild också som man kunde rösta på?  
    Hänger på.
  • frallan

Jag röstade på för stylat, eftersom jag tycker det kan se lite 80-tals marängigt ut och så, fast med det sagt så tycker jag att det kan vara fint ihop med rätt stil och en dukning som passar. Det beror ju såklart också på hur stolarna ser ut... vissa stolar är ju inte så roliga och då är det kanske snyggare med stolsöverdrag. Men jag har sett en del exempel där jag tycker att stolarna tagit överhand över hela dukningen.

• Ylviz

Tänkte rent allmänt hade jag tänkt. Vi håller på att diskuterar det fram och tillbaka jag och sambon. Eller föresten det är nog mest i mitt huvud det går runt

Behövde en lite reallitycheck. Funderar på om jag har blivit bröllopstokig av allt planerandet när jag vill ha det. Ja, anledningen är att stolarna har ett riktigt fult tyg i orange/rött.

• Humlan66

Åhh jag tycker det är snyggt och elegant. det är ju ändå ett bröllop

• TheD

Rent allmänt, snyggt, elegant och stilrent. Tänker då på vita först och främst. Vi kommer ha det :) På gymnasiet kallades jag för "stil & elegans" av några lärare hahah

• Chicita

Om det bara är rent allmänt så svarar jag "snyggt" (alltså röstar så *S*)

Men man behöver inte sy riktiga formsydda överdrag tycker jag.
    Antingen bara typ en löpare som man lägger över stolen eller ett lakan som man draperar över och sen fäster med en rosett över ryggen... Det funkar bra tycker jag.

Det brukar bli mer enhetligt så i alla fall 

• Pinkgrape

Kostar inte det rätt mycket med sådant?

Jag tänker, vi kommer att ha ca 80-90 gäster och behöver ju då lika många stolar. Tänker att överdrag blir en hyffsat stor kostnad då.

• Chicita
    Pinkgrape skrev 2011-03-25 22:35:49 följande:
    Kostar inte det rätt mycket med sådant?

Jag tänker, vi kommer att ha ca 80-90 gäster och behöver ju då lika många stolar. Tänker att överdrag blir en hyffsat stor kostnad då.
    Knoppa-lakan för 19:- styck...
    Beroende på om du går på ett enklare överdrag typ en "löpare" som du bara draperar över sits och stolsrygg, eller om du väljer att sy ett formsytt som täcker sidorna också, så kan du ju få ut en del av ett sånt lakan.
    Ett lakan är 250 x 150 cm. Så om du väljer att bara göra den enklaste varianten så kan du få ut 5-6 "överdrag" av ett lakan... (beroede på bredden på stolen då givetvis)

Men allt är ju relativt Flört 
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-03-25 22:47:04 följande:
    Knoppa-lakan för 19:- styck...
    Beroende på om du går på ett enklare överdrag typ en "löpare" som du bara draperar över sits och stolsrygg, eller om du väljer att sy ett formsytt som täcker sidorna också, så kan du ju få ut en del av ett sånt lakan.
    Ett lakan är 250 x 150 cm. Så om du väljer att bara göra den enklaste varianten så kan du få ut 5-6 "överdrag" av ett lakan... (beroede på bredden på stolen då givetvis)

Men allt är ju relativt Flört 
    Åh, smart, det hade jag inte tänkt på :) Då kanske jag ska göra det faktiskt.
    Köpa sidenband i rosa/grönt och knyta runt också.
Svar på tråden Stolsöverdrag