Inlägg från: Bröllop201187 |Visa alla inlägg
  • Bröllop201187

    Härnösands/Sundsvalls bröllop i sommar?

    Margris skrev 2011-04-26 21:36:10 följande:
    Vi har i påsk provätit vår meny och om inget annat blir bra på vår dag så blir maten det iaf :)
    Det var över våra förväntning, ändå hade jag ganska höga förväntningar innan. 

    En sakerna vi har kvar att bestämma är skumpan till välkomstskålen. Det finns för mycket att välja på.
    Någon som har några förslag på bra mousserande vin? Helst inte mer än 150:- flaskan. 
    Asti cinzano??
  • Bröllop201187

    Nu har jag iallfall skickat iväg hindersprövningen och efternmansbyte..

    Beställt fracken till M2B och beställt bröllopstårta..

    Hur går det för er då? 

  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-05-11 09:51:59 följande:
    Hindersprövning & efternamn iväg skickade här oxå... Spännande nu känns de lixom lite mer på "riktigt"  :)

    Va upp till Kfors igår o provade om klänningen, den behöver sys in, ganska mkt men de skulle hon Mona fixa.Min ena tärna har tappat 20 kilo och hennes klänning passade inte alls så hon fick beställa en ny klänning åt henne :) Hon, eller ja dom kommer bli så fina så! :)

    Nästa lördag ska vi ner o prova barnas kläder :) Kanske kommer upp en bild på dem så småningom :)

    Inbjudan har gåt tut & vi har hitills bara fått bra reaktioner & ja svar:)
    Jag fick tillbaka hindersprövningen idag och efternmansbyte och vi blev godkända =)
    Tog med andra ord 3 veckor för oss från att vi skickast in papperna =) 
  • Bröllop201187

    Har provsmak hemma, så här ska provsmakas ikväll mums..

    Hindersprövning är godkänd och på fredag är det möte med prästen och gå igenom allt.... och lämna hindersprövning... Så det rullar på för fullt här..

    Ena tärnan kommer imorgon och vi ska justera hennes klänning och mäta ut det vinröda bandet som dom ska ha i midjan... 

  • Bröllop201187

    Jag har beställt min och den kommer att gå på 1500... Med rosor murgröna pärlor

  • Bröllop201187

    Nu jävlar tjejer måste vi få liv i denna tråd igen..

    Hur går det för er och hur känns det? BARA 6 dagar kvar nu =) 

  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-07-24 17:47:56 följande:
    Åh äntligen lite liv o rörelse i tråden, här pysslas de o fixas de... 3 v kvar igår!!! Herregud tre veckor tyckte nyss de va ett år!! Har börja gruva mig för möjippan jag mest för att ja inte har koll på de, kontrollfteak som man är :) vet iaf närgubbens blir :) spännande!! Bröllop201187 - hade din gubbe svt sexa igår??
    Japp han fick sin svensexa igår, han fick gå i en medeltidsklänning, och hårband hahaha =) På stadsfesten i härnösand... Och så va dom och bubbla på höga kusten hotellet, och hade lite frågerundor och självporträttsmålning
  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-07-25 07:23:03 följande:
    Tyckte de va han jag såg i lördags :) Gud va roligt!!!
    Haha, jodå han fick många konstiga blickar, och folk frågade om han alltid gick klädd så...
  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-07-25 07:23:03 följande:
    Tyckte de va han jag såg i lördags :) Gud va roligt!!!

    Ku

    Kul att du såg honom =)

    Ingen fattat däremot att jag va på möhippa =) 
  • Bröllop201187

    Ja ni tjejer....

    Först på morgonen blev jag kidnappad ur sängen på klädd i ett gult lakan med siden band runt halsen, och sedan i väg körd till härnösandsflygklubb, och där står tjejerna uppradade och då kommer det en helikopter och den ska juh jag åka med såklart iväg med den..

    Kommer tillbaka då är tjejerna borta, och han som flög helikoptern förstod ingenting, han ringde runt och kolla och tjejerna skulle bara iväg och fixa en sak så dom kom juh i slutändan och hämta mig...

    Till stadsparken för förfriskningar och subway mackor..... och lite frågor om förhållande och sådant..

    Sedan bar det iväg på stan och ut på lite olika uppdrag faktiskt jävligt kul måste jag säga....

    Sedan hem tjejerna satt upp partytält och bjöd på grillat och ännu mer förfriskningar, efter det var det dags för ny utstyrsel, sekreterar klänning men en väldigt vågad urringning och nät stay ups med röd rosett och sedan bar det iväg på stadsfesten.... Så jag hade en väldigt lyckad Möhippa och jag skulle vilja göra om den om det skulle gå =) 

  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-08-01 10:17:36 följande:
    Nu ni tjejer har ja haft min hippa & Gud va ja älskar mina vänner :)
    Vad hitta dom på med dig då?

    Nu är jag FRU!!!!
  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-08-03 11:19:34 följande:
    Grattis Bröllop201187 :) Hur känns de? Och hur flöt dagen på´?

    Möhippan ja, dagen började med att grabbarna skuolle komma o hämta min m2b, vilket ja visste... min väninna kommer oxå för hon vill så gärna se minen på honom.. (här anade jag dock något) Dom väcker han i sängen och in på gården dundrar en helikopter :) Och jag fick order om o klän på mig jag med för här skulle åkas :) In de bar i helikoptern och iväg ;) efter en rundtur så landade vi i kittjärn (svärpäronens gård)  där ALLA hans kompisar väntade och 2 av mina.. Fick ett paket med kläder, rabbitstyle :) Med öron, body, vitra tights handskar o sån fluga grej,.. iväg de bar på stan för o fika frukost :;) Fick fotas med brandmän & sen vare shopping, Attrealjer inför kväll4en :)

    Vid tolv bar de iväg igen  md ögonbindel på, försökte lura bort mig med listade ut aTt vi va på långsjögården :) Väl där väntade poledancing med instrukör :) Skit kul verkligen o jääääätte svårt :) Väl där var alla mina vänner och vi gjorde detta tillsammans :)
    Vid tre hem till ena tärnar för o duscha etc... Sminkades av riktig sminkös & fick ett nytt pakety med en skitfin kläning sen ut på sälsten för fotografering av mig <3 Sen ögonbindel igen ut till långsjögården där alla mina vänner var tillsammans med hans vänner... Väl där blev de fest hela kvällen med lekar osv:)

    Verkligen en kanonda!!!
    Jo det känns helt underbart....

    Känns som man är nykär på nytt igen..

    Jo dagen flöt på riktigt bra, inga problem men däremot tjafs mellan ena tärnan och dennes sambo =(

    Annars är jag riktigt nöjd med det hela, längtar tills alla bröllopsbilder börja trilla in..

    Låter som du hade en kanon dag, bara att invänta den stora dagen nu då?
  • Bröllop201187
    missyJ skrev 2011-08-20 20:13:16 följande:
    Nu äre gjort :) herregud vilken dag, världens underbaraste!
    Hur var din dag då?
     
Svar på tråden Härnösands/Sundsvalls bröllop i sommar?