• Abi

Få skorna att sitta fast!

Jo, jag har hittat de perfekta brudskorna för mig och har börjat gå in dem.

Saken är den att jag har olika stora fötter och skorna är högklackade pumps utan något band, så jag är rädd att jag ska kliva ur den ena skon hela tiden... Det brukar jag göra med andra liknande skor. Är det någon som har något bra tips på något som gör att skon fäster bättre? Eller några bra paddar att lägga i som "fyller ut".

Tack! :D 

When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
  • Svar på tråden Få skorna att sitta fast!
  • förlovadflicka

Man kanske kan ta sån där klädtejp, du vet som man brukar sätta i urringningen och tejpa fast foten i skon? Det borde funka, sån brukar vara så stark, har tvättat kläder utan att den lossnat tom! :P 

• Biscuit

Det finns inlägg till skor i silikon som är ganska bra, jag brukar använda dem för skor där jag får skavsår på hälen/hälsenan, finns i typ alla skoaffärer. Det kanske kan vara något?

• 4everwe2
    Biscuit skrev 2011-03-23 12:59:54 följande:
    Det finns inlägg till skor i silikon som är ganska bra, jag brukar använda dem för skor där jag får skavsår på hälen/hälsenan, finns i typ alla skoaffärer. Det kanske kan vara något?
    Tänkte precis rekomendera dom. Funkar kanon iaf för mig :)
  • Midvinterflicka

Det finns pads i skoaffären som man kan klistra fast i hälen på skon så att den inte glappar så mycket.

• Kattpoet

Köpa ett par skor till fast som då passar andra foten.... då så min vän gör hela tiden.

• IdaPierre
    Sådana brukar funka bra på mej oxå.  Prova dom..de är inte så dyra heller
  • Niini

Det finns sk. halvsulor man kan lägga in i skon så blir den typ ½ storlek mindre, används flitigt av mig! Finns att köpas i typ alla skoaffärer :)

• Abi
    Funkar de för att hålla fast också? Hm... smart, är helt klart något att tänka på, tack!
    Kattpoet skrev 2011-03-23 13:40:05 följande:
    Köpa ett par skor till fast som då passar andra foten.... då så min vän gör hela tiden.
    Haha, det har jag nog tyvärr inte budget för..
    Niini skrev 2011-03-23 14:31:29 följande:
    Det finns sk. halvsulor man kan lägga in i skon så blir den typ ½ storlek mindre, används flitigt av mig! Finns att köpas i typ alla skoaffärer :)
     Det ska jag minsann ta och leta efter.

Tack för tipsen! Skrattande 
    When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
  • Kattpoet

Synd!  För det är ju bästa lösningen...

• klanto

Hur kliver du ur skon? I hälen? I så fall rekommenderar jag hälgrepp som är som en liten kuddliknande grej som man sätter fast längst bak i skon och den förhindrar att hälen glider ur.

• Abi
    klanto skrev 2011-03-23 19:31:25 följande:
    Hur kliver du ur skon? I hälen? I så fall rekommenderar jag hälgrepp som är som en liten kuddliknande grej som man sätter fast längst bak i skon och den förhindrar att hälen glider ur.
    Ja, det gör jag. Tack! Jag ska se om jag hittar något sådant :)
  • Zelmah

åh! detta problem har jag med ALLA högklackade skor o ballerinas! så förbannat tjatigt, det slutar med att jag aldrig använder skorna eftersom de bara kippar loss hela tiden... o kippar de bara lite grann så slutar det med blodvite... Det finns alltså hälgrepp! Det hade jag ingen aning om, har aldrig sett det nånstans... menar ni att det finn på typ Din sko och Johanssons, o Eurosko o sånna affärer eller är det mer dyrare finare butiker de har det?  Jag brukar alltid försöka med sulor men då hamnar foten så högt upp i skon liksom... o ibland hjälper det inte mot kippet heller... plus att de blir för trånga fram i foten. Har breda korta blad så ibland är 35 för smala o klämmer stackars tårna men 36 är alldeles för stora i längden...  

Ska genast kolla upp dessa hälkuddar!
    Tack TS som lyfte detta proplem! Och tack ni andra i tråden som kom med tipsen!

som tur e fick jag tag i 35:or med rem runt vristen till bröllopet så där är det lugnt iaf :)

• Hoppe

Ett tips (såvida du inte ska ha öppna skor) är att sätta lite bomull eller mjukt papper fram i tån på den stora skon, då kommer foten lite längre bak och fäster i hälen.

Svar på tråden Få skorna att sitta fast!