• Aniara4

Hjälp! Jag har börjat tvivla

Jag tycker också det låter fint, och vilken tur ni har som får lokalen gratis! Min erfarenhet av bröllop är  att det inte är prislappen på dekorationerna som avgör hur fint det blir, utan känslan och gästerna. Det man blir glad av är ett strålande brudpar, alldeles oavsett omgivningarna. Vill du göra ett minnesvärt intryck, skriv en personlig dikt till din blivande och läs upp den antingen under vigseln eller middagen som en överraskning, då kommer alla att minnas hur fint det var och inte ha en tanke på att ni borde ha varit på en lyxig herrgård. (Eller hitta en som passar om du inte har poesins gåva.)

Köp en vanlig tårta och kläm dit ett brudpar ovanpå (eller dekorera mer avancerat själv om ni kan och har tid). Leta här på BT efter tips på billiga dekorationer. Hår och smink borde du också kunna få lite billigare, beroende på var ni bor kanske.

Men som sagt, det man kommer ihåg är känslan. Det är inte särskilt kul att sitta på en tjusig herrgård och bli serverad fin mat av elegant serveringspersonal medan brudparet sitter och ser uttråkade och sura ut och bara väntar på presentöppningen...

Svar på tråden Hjälp! Jag har börjat tvivla