• MrsT2011

Hur ställer ni borden??

Jag vill inte ha runda bord för då har man ingen mitt emot sig.

Men vilket passar bäst egentligen?

Vi vill gärna ha ett E-bord, men vi har bara 7 pers på honnören. Det blir nog för trångt bakom ryggarna vid de andra borden...

Totala antalet gäster är ca 35 pers.

Hur gör ni andra??

• Svar på tråden Hur ställer ni borden??
  • Sebastiána
    MrsT2011 skrev 2011-03-22 11:48:38 följande:
    Vilka 12 har ni placerat där? Vi är sju personer med oss själva och föräldraparen, samt min mormor.

Vi har bara vänner och syskon bland övriga gäster, inga fler ur den äldre generationen. Känns tråkigt för syskonen (de är i 25-årsåldern) att sitta på kanterna på honnören, eller tänker jag fel?
    Precis så har vi tänkt. Jag har suttit vid honnörsbord tidigare och det är ingen höjdare eftersom man inte har lika många att prata med.
  • MrsT2011

Fastnade förresten för dukningsbilden i den nyligen upplagda annonsen om servettringar från USA för 10 kr/styck.

Vad tror ni om att använda deras placering av borden? Sju vid varje bord i solfjäder-modell.

• Chicita
    Loche skrev 2011-03-22 11:36:46 följande:
    Här blir det E-bord, men vi är 12 vid honnörsbordet så då funkar det.
    Vi kommer också ha E-bord men bara 6 personer på honnörsbordet.
    Dock är borden gjorda för att man ska kunna sitta 3 på varje, men vi har valt att bara vara 2 på varje vid honnörsbordet.

Och om man då ställer dom yttre "strecken" hörn mot ytterhörn på honnörsbordet och sen mittenstrecket mitt framför brudparets bord, så finns det plats att röra sig ändå...
    Alltså våra yttre rader med bord kommer att vara aningen utanför honnörsborden. Vi kommer inte att ställa det så att det sitter ihop som ett E utan med rum att gå framför honnörsbordet så att dom som sitter innerst inte ska bli så låsta...

Hoppas ni förstod min förklaring *S* 
  • Etheleglin

Vi är också sex personer på honnörsbordet, kommer ställa det som ett U. Vi sitter två personer i bredd på varje bord men väljer att göra honnörsbordet av fyra bord. Längst ut på kanten är det tomt, sedan övergår det till två långa tungor.

Har provat och detta blir absolut snyggast. Man bör tänka på att det ska gå att fota alla ur bra vinklar utan massa dumma huvuden och ryggar som döljer plus att personalen som serverar kan gå lätt mellan borden. 

• TheD
    Etheleglin skrev 2011-03-22 18:16:06 följande:
    Vi är också sex personer på honnörsbordet, kommer ställa det som ett U. Vi sitter två personer i bredd på varje bord men väljer att göra honnörsbordet av fyra bord. Längst ut på kanten är det tomt, sedan övergår det till två långa tungor.

Har provat och detta blir absolut snyggast. Man bör tänka på att det ska gå att fota alla ur bra vinklar utan massa dumma huvuden och ryggar som döljer plus att personalen som serverar kan gå lätt mellan borden. 
    :) När det gäller fotografering är det viktigast att jag och min blivande syns haha Resten struntar jag i Tungan ute
  • SnartFruSir

Vi kör E-bord. Vi blir 8 st på honnörsbordet och övriga ca 90 sitter på 3 långbord, 15 på varje sida. Vår serveringspersonal har sagt att de kan servera 16 st samtidigt, så det passar oss ju väldigt bra.

Här är ett crappy försök till att visa hur det blir:

8 på honnör, 30 på första, 24 på andra och 30 på sista. Borden ska vara raka... ;)

• MrsT2011
    SnartFruSir skrev 2011-03-22 21:09:37 följande:
    Vi kör E-bord. Vi blir 8 st på honnörsbordet och övriga ca 90 sitter på 3 långbord, 15 på varje sida. Vår serveringspersonal har sagt att de kan servera 16 st samtidigt, så det passar oss ju väldigt bra.

Här är ett crappy försök till att visa hur det blir:

8 på honnör, 30 på första, 24 på andra och 30 på sista. Borden ska vara raka... ;)
    Hi hi vilken störtskön grafik, gilla!
  • Willowfield
    MrsT2011 skrev 2011-03-22 13:22:37 följande:
    Fastnade förresten för dukningsbilden i den nyligen upplagda annonsen om servettringar från USA för 10 kr/styck.

Vad tror ni om att använda deras placering av borden? Sju vid varje bord i solfjäder-modell.
    Nyfiken..hittar inte den bild du pratar om?
    Kan du länka? 
  • Semlorna

Vi kommer ha borden så dom bildar en sol. Vi på honörsbordet är solen sen kommer en fri yta där scenen ska vara och sen strålar fem bord (för 8 på varje) ut för övriga gäster. Vi gjorde helt enkelt så att vi målade upp lokalen och hade legobitar som bord som vi placerade ut. Den varianten passade lokalen bäst. Vi får solen i ansiktet, alla ser scenen utan att vrida sig bort från bordet och vi sitter så vi har alla nära. Vi blir 45 ungefär.

• Loche
    MrsT2011 skrev 2011-03-22 11:48:38 följande:
    Vilka 12 har ni placerat där? Vi är sju personer med oss själva och föräldraparen, samt min mormor.

Vi har bara vänner och syskon bland övriga gäster, inga fler ur den äldre generationen. Känns tråkigt för syskonen (de är i 25-årsåldern) att sitta på kanterna på honnören, eller tänker jag fel?
    Det är sambon och jag, min mamma, hans pappa och så våra 8 barn. Skrattande
  • Willowfield
    MrsT2011 skrev 2011-03-23 09:29:52 följande:
    www.brollopstorget.se/Annonser/?details=81488...

Hoppas att länken funkar! Tolkar Semlornas beskrivning som att dukningarna påminner om varann, är väldigt sugen på denna variant!
    Tackar den fungerade utmärkt.. inte konstigt jag itne hittade den letade bland företags annonser. 
  • Semlorna
    MrsT2011 skrev 2011-03-23 09:29:52 följande:
    www.brollopstorget.se/Annonser/?details=81488...

Hoppas att länken funkar! Tolkar Semlornas beskrivning som att dukningarna påminner om varann, är väldigt sugen på denna variant!
    Ja det ser rätt likt ut förutom att honörsbordet inte finns med. Vi kommer sitta mot solfjädern av gäster med scen emellan så alla borden ihop bildar en halv sol med strålar typ. Perfekt för vår lokal!
Svar på tråden Hur ställer ni borden??