Tyskland? Handla all dryck?
Hellu!
Tänkte få lite tips....
Vill bila ner till Tyskland och handla all dryck inför bröllopet... varts ak man åka??.. och hur mycke har ni köpt?
Va la ni ut?
Tack ;)
Kramar i massa
Hellu!
Tänkte få lite tips....
Vill bila ner till Tyskland och handla all dryck inför bröllopet... varts ak man åka??.. och hur mycke har ni köpt?
Va la ni ut?
Tack ;)
Kramar i massa
Kom på ett annat tips, kolla datumet på det ni köper! Det var kort datum på en del grejer. Det är ju tråkigt att ha massa över om det inte håller så länge..
Vi utgår från Eslöv.
Hur åker man? Tar man bilen över bron och sedan färja mellan Rödby och Puttgarten eller kan man ta en färja direkt från Sverige till Tyskland på ett smidigt sätt?
Vad jag förstår kostar det inte så mycket att ta färjan över. Broavgiften känns lite sur däremot.
På Scandlines finns det en kombinationsbiljett, så både färja från Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden ingår. Inga broavgifter! De har erbjudande nu om dessa endagsbiljetter för 845 kr tur och retur.
http://www.scandlines.se/~/media//Scandlines/Banner%20Startpage/11-0076-spargrisbiljett-106x110-k5.ashx
Hur är det med Sassnitz? Borde man inte kunna ta färjan mellan Trelleborg och Sassnitz och shoppa där?
Oh va härligt.. :) Grattis Helena Mikael...
Jag och min Mikael gifter oss den 11 Juni..
Ska kolla upp de där med färjan, låter ju bra att kunna få pengarna tillbaka inom en viss tid. :)
Vi åker på lördag från gbg ner till helsingborg - helsingör vidare till rödby och över till puttgarden. Handlar på bordershop för de ligger precis vid hamnen så de känns smidigt å dom har ju bra priser.
båt biljett kostar 845 kr, bordershopen är bra med tanke på utgångsdatum som någon skrev för där säljer dom ut de som har kort utgångsdatum, en platta med cider 30 kr och då går dom inte ut förrän i maj efter vårt bröllop så dom verkar ha koll på datumet!
Däremot om man åker från gbg till kiel så handlar man troligtvis på citti som inte alls är särskilt billiga och där var de massa alkohol med kort utgångsdatum. Cider flak som bara hade en månad kvar i hållbarhet.
Man kan ju åka till bordershopen i sassnitz då åker man från trelleborg men tror att dom har sämre utbud och sen är båtresan lång.
Om man åker över bron å ska till puttgarnden så är de väll avgift i danmark för att åka över stora bält (tror den heter så)?? Inte säker men de kankse man ska kolla först!!
Lycka till!
Vart bor ni någonstans? Bor ni nära gränsen till danmark skulle vi fundera på att åka, men vi bor i västerås, så de är billigare att köpa på systemet!
Visste ni att ni får lämna tillbaka de som inte dricks upp inom två veckor om ni handlar på systemet? På så sätt kommer ni kunna få tillbaka endel av de pengarna som ni lagt ut! eftersom man köper mer för att de inte ska ta slut ;)
Läs gärna min bröllopsblogg!
fromwellnesstowedding.spotlife.se
Angående det här med datum, jag såg de cider som de sålde ut för 30 kr som gick ut 14 maj. Och det är ju grymt bra. Cidern vi köpte till ordinarie pris gick ut 28 juni, och vinet vi köpte gick också ut i juni. Inte alla sorter som har kort datum, men det kan ju vara bra att kolla om man nu har i tanke att köpa så mycket att man räknar med att få massa över för då vill man ju gärna att det ska kunna hålla ett tag :)