• Pinkgrape

Hur gör man en inbjudan med flera sidor snyggast?

Vi har så mycket information vi vill ha med till gästerna i inbjudan att allt inte kommer rymmas på en sidan, utan vi behöver göra inbjudan lite mer som ett häfte.

Det vi kommer ha med i inbjudan är självklart info om vigseln, vart och när och även en vägbeskrivning dit. Också info om festen, kuvertavgift (vill inte ha någon kommentar om kuvertavgiften vara eller icke vara!) och vägbeskrivning till festlokalen. Info om betalbar på kvällen och om att vi kommer ordna lite speciellt för barnen. Klädkod och förklaring av klädkod tänkte vi också ha med och även menyn för kvällen. Sen lite annat också om kommer ta upp ungefär en sida.

Hur gör man det för att det ska bli snyggast? Någon som har tips?

• Svar på tråden Hur gör man en inbjudan med flera sidor snyggast?
  • Dejli

Gör ett dubbelvikt kort. Skriv själva inbjudan till höger, och till vänster klistrar du en liten ficka där du stopper ner extra kort. Om man gör dem i olika längder med det kortaste kortet längst ut så kan du skriva rubriker på dem (t ex Boende, Transport, Önskelista eller vad man nu vill ha med...) Då kan du ju också anpassa innehållet lite efter vem som får det. Kompisen i grannhuset kanske inte behöver info om boende t ex.

Eller så gör du som du säger ett litet häfte... Om klistrar på inbjudan på framsidan i ett lite finare papper, och sedan skriver info efter kategori på restena av sidorna så blir det nog jättefint. Jag tycker man ska ha ganska små sidor om det inte är massor med info, t ex 1/4 av ett A4, så ser det inte så fjuttigt ut.

• Smilla07

Vi har gjort en bröllopshemsida där all info står som vi hänvisar till på inbjudan.

• Pinkgrape
    Smilla07 skrev 2011-03-21 13:44:38 följande:
    Vi har gjort en bröllopshemsida där all info står som vi hänvisar till på inbjudan.
    Vi tänkte först göra så, men då långt ifrån alla som ska få en inbjudan har ens en dator, så kändes det som att det kanske är bättre att bara lämna all info i inbjudan.
  • SposaRoma

Vi har gjort ett pass som blev 12 sidor. Annars kan du ju göra som en dragspels inbjudan? Front och rygg men däremellan flera sidor som ett dragspel?
    Fattar du vad jag menar, haha, annars kan jag hitta en bild (jag är sämst på att förklara alltså) 

• Pinkgrape
    SposaRoma skrev 2011-03-21 19:43:20 följande:
    Vi har gjort ett pass som blev 12 sidor. Annars kan du ju göra som en dragspels inbjudan? Front och rygg men däremellan flera sidor som ett dragspel?
    Fattar du vad jag menar, haha, annars kan jag hitta en bild (jag är sämst på att förklara alltså) 
    Haha jo, jag förstår precis vad du menar. Det skulle ju kanske vara smart :)
Svar på tråden Hur gör man en inbjudan med flera sidor snyggast?