• MrsT2011

Jag blev hippad igår!!

Vilken fantastisk dag, vilka vänner man har, jag är alldeles rörd!

ALLA var där, inklusive blivande mannens båda systrar och hans vänners fruar! Med mig var vi tretton pers, varav tre höggradigt gravida.

För er som bor i göteborg rekommenderar jag varmt femkamp på Gökboet, det var sjukt kul!

Jag fick även spela in en skiva, och på kvällen hade vi alla en singstar-tävling som grädde på moset.

Temat var James Bond, alla tjejerna var klädda i smoking, själv fick jag en smoking och en knallrosa slöja, ha ha! James Bond-quizet på kvällen vann jag överlägset, ingen var förvånad...! =) Jag hade bara nämnt en gång hur kul det vore att ha bond-tema på nån fest. Detta var för fem-sex år sedan, tänk att de kom ihåg det!

Rekommenderar även att låta blivande maken svara på frågor där bruden ska gissa hans svar. Till exempel "Hur gör man honom riktigt glad?" Jag gissade rätt direkt då jag tvärsäkert svarade "Ger honom choklad!"

Var inte nervösa för möhippan tjejer, min egen inräknad var detta den fjärde jag närvarar vid, alla har varit superlyckade från början till slut!

• Svar på tråden Jag blev hippad igår!!
  • FriPhi

Åh, gud vad kul! Måste erkänna att jag är smått nervös ändå :)

• In Wonderland

Vad underbart att du hade en så bra dag! Vilka härliga vänner du har som kom ihåg att du nämnde Bond tema. Håller dock med FriPhi att jag också är lite nervös :) trots att jag vet att mina vänner är världens bästaste!

• impegno di nozze

Vad roligt det låter! Jag är lite nervös för vad mina vänner kan hitta på.. Eller tänk om de helt glömmer bort det..

• Humlan66

Jag undrar om jag ens BLIR hippad jag :-s, jag misstänker att jag inte blir det
    men gökboet  kan man ju besöka iaf .. blivande maken fam bor ju där så vi är där rätt ofta

• Humlan66

men du , jag glömde fråga- vart spelade du in skivan någonstans ?

• solros

Vad härligt du hade det underbara kompisar. Jag är riktigt nervös, men jag har snälla kompisar så det ska nog inte vara någon fara, men jag har på känn att det blir på lördag...

• MrsT2011

Vi gifter oss 4 juni, men mina smarta vänner passade på att ordna hippa innan de tre bebisarnas ankomst! =)

Tror inte att ni behöver oroa er, min erfarenhet från olika möhippor är att folk verkligen försöker vara med och att man försöker göra saker som bruden uppskattar!

Skivstudion var väldigt "hemlig", minns inte vad den hette men den finns i Olskroken, adressen måste vara Norra Gubberogatan.

• my heart

jag är ju väldigt nöjd över att den 1 maj är en söndag, för då kommer IDOL till falun, och jag VET hade det legat på en lördag så hade dom tagit mig då.... Phuuuu tur för mig!

• MrsT2011
    my heart skrev 2011-04-05 07:54:09 följande:
    jag är ju väldigt nöjd över att den 1 maj är en söndag, för då kommer IDOL till falun, och jag VET hade det legat på en lördag så hade dom tagit mig då.... Phuuuu tur för mig!
    Åh fyyyyyy vad taskigt att anmäla någon till idol! Glad Lika taskigt är det att anmäla bruden till göteborgsvarvet, 21 km löpning...! Jag vet ett gäng som bara hade tänkt låta bruden springa typ 3 km och sedan haffa henne, men de missade den stackars tjejen och när hon kom i mål flera timmar senare var hela tidsplaneringen förstörd...!
  • my heart
    MrsT2011 skrev 2011-04-05 10:03:45 följande:
    Åh fyyyyyy vad taskigt att anmäla någon till idol! Glad Lika taskigt är det att anmäla bruden till göteborgsvarvet, 21 km löpning...! Jag vet ett gäng som bara hade tänkt låta bruden springa typ 3 km och sedan haffa henne, men de missade den stackars tjejen och när hon kom i mål flera timmar senare var hela tidsplaneringen förstörd...!
    hahaah kul... not! ja du det närmar sig, jag vet när han ska ha det, de är helgen innan... så då återstår det bara två andra möjliga till mig!
    Börjar känna mig pirrig! 
  • MrsT2011
    my heart skrev 2011-04-10 21:06:11 följande:
    hahaah kul... not! ja du det närmar sig, jag vet när han ska ha det, de är helgen innan... så då återstår det bara två andra möjliga till mig!
    Börjar känna mig pirrig! 
    Kan ju lika gärna bli så att de plockar dig samtidigt som grabbarna hämtar din blivande...! Flört
Svar på tråden Jag blev hippad igår!!