• Smuppra

Vad står på er önskelista?

Ja, vi har lite problem med vad vi vill önska oss. Vi bor i en lägenhet, en tvåa, nu, och räknar med att flytta till större om ca ett år från nu. Som det är nu har vi inte plats för mer saker, ens i förråd. Det skulle isf förvaras hos våra föräldrar i väntan på bättre tider, och det är ju ärligt talat inte så roligt... Vi vet inte hur det ser ut när vi flyttat så kan inte önska oss saker till det. Vi vet inte var vi vill resa på bröllopsresan eller hur, eller ens när. Vi kommer inte ta ut kuvertavgift.

Vi vet helt enkelt inte vad vi ska önska oss. Det enda jag kommer på är upplevelser. Tex spa för två, ballongflygtur osv.  Folk får gärna gå ihop då, flera familjer eller så och ge sådant om de så vill. Det är minnen som kommer bestå längre än köksmaskiner och glasskålar gör. Men det blir väldigt intensivt om alla gäster ska ge oss upplevelser som ju ofta är att utnyttja inom viss tid. Så något annat vore ju kul att kunna ge som exempel om (när) frågan om presentönskemål dyker upp. Vad ska ni önska er?

• Svar på tråden Vad står på er önskelista?
  • Smuppra
    Cammee skrev 2011-03-21 11:32:44 följande:
    vi tänkte första önska oss pengar men det kändes så tråkigt, så vi ska önska oss euro då vi ska till Grekland några dagar efter bröllopet bara. Då slipper vi kanske betala våra fickpengar som behövs under resan. Sen ska vi önska oss pengar också men inte i första hand + lite hushållssaker som behövs och liknande för de som inte vill ge pengar el fickpengar.
    Det där med euro var ju smart, det skulle man ju kunna önska sig. Om vi bara kan bestämma resmål innan dess
  • Oniq

Jag kan tycka att det där med rim är fånigt, så vi skrev ett ännu fånigare rim :

Vi är inte sådana som reser,

stannar helst hemma och leser.

Spelar rollspel i hemmets vrå,
    där rummen är alltför små:

vi ber därför inte om något nytt,
    utan om en möjlighet till flytt?

(Det är avsiktligt felstavat och nödrimmat. Bara för att klargöra :)  )

Det behöver alltså inte innebära pengar utan bärhjälp, hålla span efter ny lägenhet osv..
  • Oniq

Eller, fasen. Så här ser önskelistan ut i sin helhet:

Gåva: Det vi verkligen vill ha -är att du som gäst tackar ja

Något annat vi verkligen skulle uppskatta är om du som gäst har med dig kamera och hjälper till med att föreviga vår dag.
    Vi kommer att ha en lap-top på plats så att man kan tanka över sina bilder på direkten om man vill

• Smuppra
    Oniq skrev 2011-03-21 12:52:20 följande:
    Eller, fasen. Så här ser önskelistan ut i sin helhet:

Gåva: Det vi verkligen vill ha -är att du som gäst tackar ja

Något annat vi verkligen skulle uppskatta är om du som gäst har med dig kamera och hjälper till med att föreviga vår dag.
    Vi kommer att ha en lap-top på plats så att man kan tanka över sina bilder på direkten om man vill

Haha nödrim kan vara bra att ha, även felstavade sådana. Bara budskapet blir klart och tydligt så
    Det där med laptop har vi också tänkt på. Min har så man kan stoppa in SD-kort direkt och då kan ju gästerna dumpa av sina bilder när de ska hem. Men kommer de okmma ihåg är frågan..? :-P

Känns skönt att vi har en bröllopshemsida, så att vi kan skriva nytillkomna idéer allt eftersom iaf...
  • Blizz

Vi har redan i princip allt vi behöver så vi tänkte skriva såhär i ett infoblad som vi skickar till alla gäster:

För er som inte vet vad ni ska köpa har vi underlättat lite genom att göra en önskelista hos XXX. Önskelistan finns tillgänglig i alla XXX-butiker i Sverige och uppdateras automatiskt när någon köper något från listan. På så sätt slipper vi få dubbelt av saker.

Om du istället för att köpa en present till oss vill skänka pengar till någon som behöver det mer så blir vi väldigt glada. Vi har sedan ett år tillbaka ett fadderbarn som heter XXX, han är 11 år och bor i en by i Ecuador. Genom en gåva till XXX kan du bidra till att han och andra barn i Ecuador får en bättre tillvaro. Gå gärna in på www.xxx.se och läs mer XXs arbete i Ecuador.

För att skänka pengar till XX sätter du in en gåva på BG 90 -12 34 56 ch anger ”X och X bröllop” som referens.

tanken är att de som absolut vill ge bort en present kan köpa ngt från listan men vi hoppas att så många som möjligt väljer att skänka pengar till organiationen istället och sen bara köper ett kort där de skriver "grattis, vi har satt in pengar till XX"

vad tycker ni?

• prinsessanogrodan

Vi önskar oss presentkort på Ikea,Mio,Cervera och på Apollo (resor). Vi vill tillbaka till Sri Lanka där vi var nu vintras...åh jag vill dit nu

• Smuppra
    Blizz skrev 2011-04-08 15:17:07 följande:
    Vi har redan i princip allt vi behöver så vi tänkte skriva såhär i ett infoblad som vi skickar till alla gäster:

För er som inte vet vad ni ska köpa har vi underlättat lite genom att göra en önskelista hos XXX. Önskelistan finns tillgänglig i alla XXX-butiker i Sverige och uppdateras automatiskt när någon köper något från listan. På så sätt slipper vi få dubbelt av saker.

Om du istället för att köpa en present till oss vill skänka pengar till någon som behöver det mer så blir vi väldigt glada. Vi har sedan ett år tillbaka ett fadderbarn som heter XXX, han är 11 år och bor i en by i Ecuador. Genom en gåva till XXX kan du bidra till att han och andra barn i Ecuador får en bättre tillvaro. Gå gärna in på www.xxx.se och läs mer XXs arbete i Ecuador.

För att skänka pengar till XX sätter du in en gåva på BG 90 -12 34 56 ch anger ”X och X bröllop” som referens.

tanken är att de som absolut vill ge bort en present kan köpa ngt från listan men vi hoppas att så många som möjligt väljer att skänka pengar till organiationen istället och sen bara köper ett kort där de skriver "grattis, vi har satt in pengar till XX"

vad tycker ni?

Det är ju en jättebra önskelista! Praktiskt det där att listan uppdateras för de som väljer köpa present Självklart är det bra att ert fadderbarn och hans by kan få lite extra bidrag, eftersom ni redan "har allt".
  • Smuppra
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-08 16:27:45 följande:
    Vi önskar oss presentkort på Ikea,Mio,Cervera och på Apollo (resor). Vi vill tillbaka till Sri Lanka där vi var nu vintras...åh jag vill dit nu
    Bra tips. Kanske presentkort skulle vara något. De kan man ju ofta nyttja iaf ett år och då har vi flyttat och vet vad som behövs... Sri Lanka verkar mysigt! Funderat på bröllopsresa dit Min pappa var där innan turismen kom dit, en av de första "vita" människorna de sett vilket tydligen var en upplevelse. Och att gå på vatten (is) det var ju påhitt! Han talar varmt om det landet, hoppas bara jag inte blir besviken om jag kommer dit eftersom det ju är mer turistigt där nu... Men ni gillar det alltså!
  • prinsessanogrodan
    Smuppra skrev 2011-04-08 16:51:54 följande:
    Bra tips. Kanske presentkort skulle vara något. De kan man ju ofta nyttja iaf ett år och då har vi flyttat och vet vad som behövs... Sri Lanka verkar mysigt! Funderat på bröllopsresa dit Min pappa var där innan turismen kom dit, en av de första "vita" människorna de sett vilket tydligen var en upplevelse. Och att gå på vatten (is) det var ju påhitt! Han talar varmt om det landet, hoppas bara jag inte blir besviken om jag kommer dit eftersom det ju är mer turistigt där nu... Men ni gillar det alltså!
    Fast det är inte lika turistigt som tex Thailand. Visst finns det turister, men inte direkt massturism. De hade inbördeskrig i 20 år (80-talet och 90-talet) och sen tsunamin....Landet är fortfarande i uppbyggnadsfas efter tsunami och inbördeskrig så någon massturism är det inte riktigt.  Var din pappa där på 70-talet? En kollega sa att Sri Lanka var 70-talets "place to be"  We like Sri Lanka! Rekommenderas varmt!
  • Smuppra
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-08 17:14:36 följande:
    Fast det är inte lika turistigt som tex Thailand. Visst finns det turister, men inte direkt massturism. De hade inbördeskrig i 20 år (80-talet och 90-talet) och sen tsunamin....Landet är fortfarande i uppbyggnadsfas efter tsunami och inbördeskrig så någon massturism är det inte riktigt.  Var din pappa där på 70-talet? En kollega sa att Sri Lanka var 70-talets "place to be"  We like Sri Lanka! Rekommenderas varmt!
    Nej det är klart. Därför lockar det mig mer än thailand också, mindre turistigt När var ni där, efter tsunamin?
    Hm osäker antingen 60-tal eller början på 70-talet. Han var typ överallt då. Fattar inte hur man kunde resa förr i tiden typ, utan internetbokningar och allt ^^
Svar på tråden Vad står på er önskelista?