Vilket dilemma.. kuvertavgift, hur ska vi göra?
Tråkigt att se att flera blir så pass otrevliga när de svarar här i tråden... TS skrev ju tydligt att de flesta i hennes släkt o vänkrets har använt sig av kuvertavgift och att det anses som helt okej! Så kommentarer om att det är fel osv känns väl lite onödigt!!!
Jag har aldrig varit på bröllop med kuvertavgift men däremot gett bidrag till resa och då gav jag 500 kr även när jag var student. Var visserligen nära vänner som gifte sig...
Men 500 kr/pers är väl ändå ett rimligt pris... så mkt mer än det skulle jag nog inte vilja lägga. Om inbjudningarna kommer ut relativt snart så antar jag att man hinner spara ihop pengar till avgiften om man verkligen vill gå!! Och eftersom ni har kuvertavgift så antar jag att ni också får vara beredda på att folk kan tacka nej för att de inte har råd...
Bar till självkostnadspris är en bra grej tycker jag.... som en skrev i ett tidigare inlägg så går det ju bra att bara duka fram allt på ett bord o låta gästerna betala o fixa drickat själva om ni litar på dom så pass? :)
Annars kanske ni har nå bekanta i gymnasieåldern som inte är bjudna som gäster...
När jag var 17 år så var jag o en kompis "bartendrar" på min systers kompis bröllop och vi fick 200 kr var. Vi gjorde detta mest för en kul grej, inet för pengarnas skull... Kan ju hända att ni har någon som vill ställa upp så bara!?
Synd att du inte har någon direkt att bolla idéer med... Tycker väl att din blivande borde vara lite mer intresserad av att planera, iaf när det kommer till de praktiska sakerna som lokal o mat o så... Kan ju förstå om dekorationer o blommor o kläder inte är så intressant :)
Har du tärnor så kanske de kan hjälpa dig lite med tankar o idéer?
LYCKA TILL!!! :)