• Nils

TRIVS NI?

Jag läste nånstans att väldigt många vantrivs på sina jobb.
    Nu undrar jag om ni trivs på era jobb?
    Jag älskar mitt jobb.
    Jag är fritidsledare.

• Svar på tråden TRIVS NI?
  • Littletiger

Jobbar som frukostvärdinna på ett hotell och trivs inte alls längre...det är stressigt & tungt, vi får mer och mer krav på oss: budgetnedragningar etc. börjar kl.05 varje dag, jobbar varannan helg inklusive jul, nyår etc...
    Letar efter ljus och lykta efter allt möjligt annat, men det är inte lätt....

• Nussan

Jag älskar mina arbetskamrater men avskyr själva arbetet. Jag är butiksanställd, det är stressigt, tunga lyft, sura kunder och långa dagar.

• Superbruden

Lärare på högstadiet. Superkul! Helt underbart att få vara med ungdomar hela dagarna! ;-D

• New York brud

jag ar nanny och trivs inte alls. inga arbetskompisar, inga krav eller intellektuel stimulans. Jag alskar pojken jag tar hand om, men dor av tristessen...

• Katarina II

Trivs med jobbet (informationschef), kollegorna och företaget men är så vansinnigt trött på sitautionen. Vi har genomfört så många besparingar och inget får lov att kosta något längre vilket gör att man måste göra mer tråkiga saker själv istället för att ta extern hjälp och det går inte att tänka ut större förbättringar som kräver en initial investering. Fast det verkar ju som botten är nådd och när det blir normalt i vår bransch igen (längtar definitivt inte efter en ny boom) tror jag det kommer att bli riktigt kul igen. Längar efter att få spruta ur mig många kreativa förslag den dagen det finns pengar igen!

• Signatur

Jag trivs med mina arbetsuppgifter och med mina kollegor. Men jag ogillar ledningen skarpt. De lyckas förstöra arbetsplatsen totalt. Funderar på att söka mig någon annanstans. Men de dagar ledningen håller sig lugn och inte hittar på något nytt djävulstyg går jag hem med ett leende på läpparna. Det är sant som sägs att "inget förenar mer än en gemensam fiende" och det stämmer verkligen bland kollegorna. Har nog aldrig haft så goa människor kring mig på någon arbetsplats förut.

• Helena V

Jag har bara jobbat på mitt nya jobb som Kyrkoskrivare i två veckor! Men än så länge trivs jag jättebra!

• karinda

Logoped! Ett toppenyrke!

Helena V - vad gör en kyrkoskrivare? Låter spännande!

• penapöna

Jag trivs på mitt jobb men inte med min närmsta kollega. I går var hon borta och allt på jobbet kändes annurlunda, mycket bättre. Tror att de andra känner som jag. Hon kör över oss andra och är ofta tjurig.

När jag fått fast jobb där ska jag ta mej en dust med henne, men tillsvidare ligger jag lågt.

Byter jag arbetsplats kommer jag nog gå ner cirkus 2000 i lön och få längre till jobbet. Det är det som ligger främst i mitt huvud när allt är som jobbigast, och så ringer jag mamma och pratar ut.

• TeaSpoon

Jag sitter i Helpdesk och svarar i telefon och hjälper våra interna användare med deras PC-problem/system-problem... oftast väldigt givande yrke när folk inte är superirriterade (eller Belgare, belgarna inom vår koncern är hemska människor).
    Däremot chefen börjar dala i popularitet...

• Fru Kirta

Jag jobbar som biträde i hemtjänsten och trivs utmärkt, vilket jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag halkade in i brist på andra jobb, har jobbat på samma ställe i 9 månader nu. Jag gillar mina arbetskamrater skarpt, det finns väldigt många olika personligheter. En del skitsnack dock, som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla. Det är svårt att inte halka själv dit också...

Mina vårdtagare är underbara, och varje får man en liten belöning, som kompenserar mycket för den dåliga lönen.

• Mollie

Rent spontant vad många som jobbar på kontor!
    Jag jobbar som lågavlönad elevassistent med uppehållslön, har sommar- och jullov, då jobbar jag som butiksanställd för att få ihop ekonomin! Trivs på båda två! I butiken så är det väl lite si och så, men måste jobba för pengarna, arbetskamraterna är de som håller mig kvar, de är toppen, speciellt vår nya avd.chef! Han är guld!

När jag blir stor vet jag inte vad jag ska göra... Hade tänkt läsa, men vet inte vad!

M.

• Bellis

Jobbar i butik sedan ett år tillbaka... och vantrivs!! Sura och oförskämda kunder och långa dagar. Har bara ledigt högst var tredje helg, och vi har öppet sent och varje dag i veckan -hata köpcentrum. Har 5 års humanistisk utbildning och har tyvärr inte hittat något jobb inom mitt område.

Det tär på mig att står där, men jag vet också att skulle jag ta ett annat butiksjobb så tycker jag det är roligt ett tag, och skjuter då upp letandet efter Mitt Jobb ytterligare.....

Annars trivs jag bra! Vi vill iofs köpa en bostadsrätt och flytta, men då vill jag ha Mitt Jobb först..

• len

Jag måste säga att jag stormtrivs åp mitt jobb. Jag är gymnasielärare och har jobbat på min nuvarande skola i ett år. Jag har en toppenrektor och underbara arbetskamrater. Jag trivs också mycket bra med mitt yrke och älskar att möta ungsomar och diskutera med dem. Dessutom får jag lära ut två ämnen som jag tycker mycket om.

Enda gången jag inte är helt nöjd är när det ligger ca 100 nationella prov och väntar på att bli rättade

• emy

Vantrivdes på mitt jobb, tråkig avdelning och mindre trevliga och mindre kunniga arbetskamrater. Dessutom en chef som inte vill bestämma, konflikträdd och rätt lat.

Men nu puggar jag tull sjuksköterska!! Själva pluggandet är väl inte så underbart, men det är härligt att vara på väg mot högre lön och bättre karriärmöjligheter.

Svar på tråden TRIVS NI?