• Lottie350

Vad kan man hitta på?

Vi ska ha en mottagning efter bröllopet, alltså ingen fest.
    Men jag vill att vår mottagning ska bli mysig och minnesvärd, inte tråkig så jag funderar på om man ska "hitta på något".
    Som tex på fester så har de oftast lite roliga lekar och sedan lite dans, och oftast innehåller festen alkohol och det mjukar ju upp gästerna.
    Dock får vi inte ha alkohol i lokalen vi ska vara i, och vi har dop samtidigt som bröllopet så det kommer att vara barn på mottagningen också så alkohol känns heller inte lämpligt då.
    Iaf så ska jag väl kanske förklara först vad vi kommit fram till hittills.

Efter bröllopet kommer vi att fotograferas i en timme kl15-16, under den tiden åker gästerna till lokalen. När de kommer dit så kommer de få mingla lite och smaka på chokladfontän med en liten buffé av frukter att doppa i.
    När vi sedan anländer så ska det serveras en liten drink och typ hälsar välkommen och tack för att de delar denna fina dag med oss.
    Därefter äta smörgåstårta.
    Det är lite här efter man ätit och babblat ett tag, vad gör man då? Man vill ju vänta ett tag innan man hugger i tårtan tycker jag.
    Vi kommer såklart ha härlig sommar musik spelandes, cd inte live Tungan ute

Ja hjälp oss lite, kan säga att våra gäster har typ aldrig träffat varann då våra familjer bor på olika ställen och våra vänner aldrig träffats tillsammans.
    Så det kan bli lite stelt, kan man på nåt roligt sätt kanske mjuka upp dom? Glad

Hjäääälp!

• Svar på tråden Vad kan man hitta på?
  • Moster Stina

Tipspromenad om er kanske. Som gästerna måste göra i av er utsedda grupper.
    Då måste de samarbeta och lära känna varandra lite för att kunna svaren.

Allsånger skulle ni kunna sjunga under mottagningen.

Låt folk samla på folks autografer. Den mest flest vinner överbliven tårta att ta med hem.
    Gör det hela svårare genom att ge dem ett papper med namn och linje efter, eller skriv typ så här för dem att hitta svarspersonen att skriva under.

Har hoppat bungyjump en gång, men aldrig mer!_____________________

Har färgade linser______________________________________

Har tvättat håret i handfatet hos Svenska kyrkan på Teneriffa_________________________

• MrsT2011

En enklare femkamp kanske? Typ skjuta prick på ett innebandymål eller provsmaka godis med ögonbindel? Klassiska grenar som att hoppa säck eller balansera ett ägg i en sked kan funka också.

Allsångshäfte är bra, finns många som inte handlar om att man ska dricka sprit på slutet. Kolla fliken "festplanering" här på BT; där finns många roliga allsånger med bröllopstema.

Om ni vill vara lite extra ambitiösa kanske karaoke, singstar eller nintendo wii är en bra grej??

Om det blir för mycket "spring" kan ni lägga upp tipsrundan som ett quiz istället, alltså att folk fyller i svaren vid bordet
    när någon läser upp frågorna högt.

Svar på tråden Vad kan man hitta på?