• Frilledille

    Vart resa när man sett "allt"?

    Vi har ett angenämt problem när det gäller bröllopsresa och det är att vi tycker att vi sett "allt" (självklart inte allt, men ni förstår vad jag menar).

    Vi har varit i Kina och sett muren, terrakottaarmén och semesterparadiset Hainan
    Malaysia med shopping i KL och sol/bad på Pangkor Island,
    Bali,
    Mauritius x2,
    Mexico,
    Aruba
    Vi ska resa i november så europa är inget alternativ.
    (Min BM har även varit i stora delar av USA och Sri Lanka så det är också uteslutet)

    Vi har ganska höga krav på hotellstandard (min 4 stjärnor) och vill gärna ha all inc.
    Vi har också höga krav på havet - varmt (min 26 grader) och fint/klart.
    Vi vill gärna ha sevärdheter (i alla fall något intressant att se under resan)
    Golfbana/or är ett krav
    Vi vill vara borta ca 2 veckor

    Vi har en prisgräns på ca 25 000/ per person
    Vi reser med barn som är 1½ år

    Snälla, dela med er av era mest underbara resor! Allt är av intresse (så länge kraven ovan uppfylls Flört)

  • Svar på tråden Vart resa när man sett "allt"?
  • Frilledille
    J och H skrev 2011-03-18 14:03:49 följande:

    Jag har varit till Tanzania i 2 veckor. Första veckan ägnade vi åt safari. Åkte runt i jeepar med egen guide (behövs för att upptäcka alla djur). Bodde på superlyxiga hotell och såg alla djur man kan komma på. Häftig resa som jag verkligen kan rekommendera!

    Andra veckan flög vi ut till Zanzibar. Även här superlyxigt hotell. Vattnet var på gränsen till för varmt... Perfekt ställe om man vill hålla till på hotellet och slappa. Mindre trevligt att utforska lokala byar då det var både fattigt och skräpigt.


    Mygg hade vi inte alls problem med (men vi åkte i mars). Däremot kan det vara bra att kolla upp tidsvattnet på Zanzibar då det kan skilja massor!


    Andra favoriter är Thailand och Vietnam. Trevligt folk och god mat!


    Det lät ju bra. Vilket hotell bodde ni på i Zanzibar?
  • Jag han

    Jag gillar Brasilien :)


    Billigt, varmt i vattnet och finns utflykter att göra.

  • GnuGS

    Mina förslag är Vietnam, Sydafrika (Kapstaden) och Brasilien!

  • Lyckligtjej
    Frilledille skrev 2011-03-18 11:07:17 följande:
    Vi har ett angenämt problem när det gäller bröllopsresa och det är att vi tycker att vi sett "allt" (självklart inte allt, men ni förstår vad jag menar).

    Vi har varit i Kina och sett muren, terrakottaarmén och semesterparadiset Hainan
    Malaysia med shopping i KL och sol/bad på Pangkor Island,
    Bali,
    Mauritius x2,
    Mexico,
    Aruba
    Vi ska resa i november så europa är inget alternativ.
    (Min BM har även varit i stora delar av USA och Sri Lanka så det är också uteslutet)

    Vi har ganska höga krav på hotellstandard (min 4 stjärnor) och vill gärna ha all inc.
    Vi har också höga krav på havet - varmt (min 26 grader) och fint/klart.
    Vi vill gärna ha sevärdheter (i alla fall något intressant att se under resan)
    Golfbana/or är ett krav
    Vi vill vara borta ca 2 veckor

    Vi har en prisgräns på ca 25 000/ per person
    Vi reser med barn som är 1½ år

    Snälla, dela med er av era mest underbara resor! Allt är av intresse (så länge kraven ovan uppfylls Flört)
    Hej för ca 3 år sedan i november månad  var jag och familj på Fuerteventura. Vi bodde i då helt nybyggda bungalos och det hotellet var 4+stjärnigt. Det var egen pool till varje hus och det var en stor golfbana utanför! Det var trevligaste solsemster jag varit på. http://www.playitas.info/se
  • Aleta

    Jag föreslår Madeira, nu är inte all inclusive min melodi, men det finns säkert något där också.
    Det här t ex http://www.madeiradompedrobaia.com/?affid=CR0210
    Där finns golf, underbar natur med levadorna att vandra längs. Madeiravin. God mat. Jag har dock ingen aning om havstemperaturen. Vi badade inte så mycket när vi var där.

  • frallan

    Mitt tips är Korsika. Nej det är nog inte varmt nog för er under dom månaderna men ville mest tipa för andra som läser tråden Helt klart det absolut vackraste stället jag varit på. Rekomenderas varmt! Super vacker natur med snöbeklädda berg, samtidigt som det är sandstränder och vackra klippor och kristallklart vatten. Vi var där i februari och då var det mellan 20-25 grader. Men det blir nästan aldrig under 10 grader. SUPER DUPER resa!

  • salsa775

    Thailand är fortfarande relativt billigt..var iof sig där 2002 men då kostade tex en lunch ute på stan ca 10 kr med vatten. På en finare restaurang 30 kr!
    En öl ca 15 kr..osv.
    Billigt att shoppa kläder var det också! 

  • jkbr

    sydafrika verkar ha allt, härliga vin gårdar ,safari ,strandliv  och så behöver man nog inte ha lika mycket vaksiner där som i många ställen i afrika.
     

Svar på tråden Vart resa när man sett "allt"?