• minnilee

Ser det fattigt ut?

Tänkte bjuda på kallskuret. kalkon, rostbiff och skrinka. samt lax! Sen tänkte vi göra resten själva. Potatis sallad, gratäng, pajer mm..
    Ser det fattigt ut med kallskuret?

• Svar på tråden Ser det fattigt ut?
  • förlovadflicka

Nej, det tycker jag inte, det är gott ju! Och det är ju mycket smidigare än varm mat. :) 

• vickan1976

Låter jättegott!
    Alla kommer garanterat bli mätta!

• Sebastiána

När ska ni gifta er? På våren och sommaren känns det mycket fräschare med kallskuret och på en buffé är det alltid det jag tar mest av. Det är mer som kan gå fel med det varna - det kan hunna bli ljummet bl.a. Kör på!

• Emblas Mamma

Nej jag tycker inte alls det ser fattigt ut!
    Sen när blev lax billigt? :)

Hade själv tyckt det var jättegott att bli bjuden på det!

Och även om det ä rnågon som bjuder på något som ser fattigt ut så vad gör det?
    Alla människor kan inte vara rika och lägga hur mycket som helst på ett bröllop! Alla vill inte heller det.
    Men det kan bli precis lika bra ändå!
    Så en exklusiv 3rättersmiddag eller en vanlig enkle grillning spelar inte mig någon roll när ja ggår på bröllop!
    Tycker det är lika fantastiskt ändå!

:)

• Chicita

Det viktigaste är ju uppläggningen. Kör på riktiga porslinsfat om ni har tillgång till det, för det gör mycket.
    Dekorera med grönsaker.
    Om det är på sommaren så kan ni ha dubbla formar, en större under formen där du har krossad is så håller det sig svalt länge.

Kallskuret är alltid en höjdare tycker jag. Så du bör inte oroa dig för att dina gäster skulle tycka annat. 
    Varmt kött kan ju "vissna" lite om det inte är någon som passar det och fyller på och värmer/ steker små portioner. Så om ni vill ha en buffé som klarar sig själv, bara ställa fram liksom... då är kallskuret ett bra alternativ som sagt Solig

• Julibrud2011

Nej, absolut det bästa tycker jag, särskilt på sommaren! Då mår man så mycket bättre som gäst också, och orkar partaja meraTungan ute än om ätit massa "riktig" mat.
    Vi kommer att ha catering med olika kalla rätter, lite italienskinspirerad, vilket passar utmärkt med tanke på gäster som har glutenintolerans, är vegitarianer mm.

• zvartaliljan

Vi kommer ha salladsbuffé med en massa olika sallader, marinerade grönsaker, bönor m.m (många vegatarianer bland gästerna) och sen ett separat bord med kallskuret. Det blir kyckling och Tjälknöl. Sen kommer vi ha potatisgratäng och potatissallad och en stor 60kg vildsvin snurrandes över elden så det blir både varm och kall mat. Något för alla smaker är det vi är ute efter. Att både vildsvinet och älgen till tjälknölen är skjutet av kära pappa skadar ju inte ekonomin heller Tungan ute

Tänk på att utnyttja er kontaktnät till det fulla om ni vill spara pengar...vi har fixat både fotograf, frisör, makeup-artist, kock, serveringspersonal, spritansvarig m.m genom gästlistan. Jag skulle bara behöva bli vän med en florist så vore det perfekt Själv är jag konditor så det blir ett maffigt dessert-bord sen med tårta, cupcakes, cakepops m.m

• minnilee

Jag *pustar* ut ;)
    Vill ju verkligen köra på det men var orolig.. Gifter oss 24 september så riktigt sommar är det ju inte :P

• soffia

Fattigt?? Nej verkligen inte! Dekorera upp det lite med grönsaker och ha fina fat som någon annan skrev här till svar

• 2011bröllop

Nej absolut inte !!!! Lycka till med allt 

• GnuGS

TS, gör som Svartaliljan och bjud på tjälknöl (även om du inte har en pappa som skjutit någon älg). Det är gott och speciellt! Pastrami kan också vara ett något annorlunda alternativ som komplement till de godsaker du föreslagit.

• zvartaliljan
    GnuGS skrev 2011-03-17 14:36:02 följande:
    TS, gör som Svartaliljan och bjud på tjälknöl (även om du inte har en pappa som skjutit någon älg). Det är gott och speciellt! Pastrami kan också vara ett något annorlunda alternativ som komplement till de godsaker du föreslagit.
    och en STOR fördel med tjälknöl är ju att den tar minsta lilla ansträngning att göra och kan förberedas mer än en dag innan (ska ju stå i ugn ca.10 timmar o saltlag 6 timmar). O ändå är det sjukt gott och känns väldigt lyxigt.

Det går att göra på annat än älg förstås...men har du någon jägare i bekantskapskretsen så fråga! Jag har märkt att alla jag frågat om hjälp har blivit överlyckliga bara av att bli tillfrågade...

Pastrami och parmaskinka är ju jättegott, men så attans dyrt Någon som vet om det klarar sigi en resväska från italien utan att vara farligt o äta? En svägerska bor där o flyger från Parma ett par dagar innan bröllopet...funderar på o be henne ta med sig skinka och parmesanost till buffén men vågar man det egentligen Obestämd
  • SposaRoma

Håller med, det handlar om upplägget, gott blir det dessutom!!!!

Svar på tråden Ser det fattigt ut?