• In Wonderland

Skär dessa färger sig? Vilken skulle ni välja?

Hej alla brudar,

Jag skulle gärna vilja ha er input och hjälp med vilken temafärg jag ska välja, rött eller lila.

Jag har hela tiden haft rött i tankarna som färgtema då det är min favoritfärg och då jag tycker den lyser upp så fint. Men nu är det så att lokalen vi ska vara i har dessa stolar (se nedan) som går i gammelrosa och lila och jag är rädd att stolarna kommer att skära sig till mitt klarröda tema. Stolsöverdrag med rosetter är tyvärr inte ett alternativt då det blir för dyrt att hyra för oss med så många gäster och att sy egna har jag tyvärr inte tid med.

Så min fråga till er är: Ska jag byta temafärg till lila för att det ska se enhetligt ut? Eller är jag bara löjlig och petig? Vad hade ni gjort?

Kan tillägga att jag har inte köpt någon dekoration än och har heller inte köpt brudtärneklänningarna så att bya färg skulle inte ställa till något (tror dessutom att mina brudtärnor hade blivit glada om jag bytte då de inte tycker att de passar i rött).

Tack så mycket för er hjälp!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skär dessa färger sig? Vilken skulle ni välja?
  • TheD

Vi har lila och vitt. Jag röstar på lila då det ärmin favoritfärg och med tanke på det du skrev om lokalen.

Och din rad: Ska jag byta temafärg till lila för att det ska se enhetligt ut? Eller är jag bara löjlig och petig? Vad hade ni gjort?

Jag (vi..nej jag) valde temat innan vi såg lokalen för andra färger.....kommer inte på frågan :) Sen är jag petig gällande att det ska matcha men vi skippar att föröska matcha väggarna då det är en K-märkt sal så kan vi inte spika upp vitt tyll på väggarna ;) Men ingen kommer tänkapå det för jag slutade tänkapå det utan min oror var medstolarna. nu har vi turen att kunna hyra stolsöverdrag för storlarna är HEMSKA!!!!!

Ni ska inte byta om det känns fel!

Tänk dig in i det lila temat en stund och fundera på hur du skulle kunna dekorera lokalen och gör samma sak med den röda färgen. På så sätt kanske du kan få fram någon känsla.

• Aleta

Är det bara för stolarnas skull så tycker jag inte att det spelar någon roll. Stolarna kommer att vara fulla med gäster som alla kommer att ha olika färger som säkert skär sig med varandra dessutom.  

• In Wonderland

Tack för era svar! Det är ju sant att när alla gäster väl kommit in i salen och satt sig ner på stolarna som kommer man inte se det på samma sätt. Tänker mest på intrycket folk får när de kommer in i salen och studerar dekorationen? Sen får man hoppas att gästerna är så upptagna med trevliga samtal under middagen att de varken tänker på stolar eller bordsdekoration Glad

• förlovadflicka

Jag tog lila. Vi har lite samma problem, vårt färgtema är höstfärger och guld men stolarna i lokalen vi ska ha öppet hus i innan festen är mörkblå... Dock skär det sig ju inte så vi struntar i det. Men ert skulle kanske skära sig... Fast å andra sidan, vem tänker på sånt bland gästerna? Äsch, nu vet jag varken ut eller in! :P 

• hysch

Vi har ett liknande problem med en rödorange vägg i vår okal, jag har inte riktigt bestämt hur jag ska tackla den än. Har du någon möjlighet att provduka i lokalen? För isf tycker jag att du ska göra det i båda färgerna och känna vad som känns bäst. Du behöver ju inte göra en ordentlig dukning, utan bara köra med pappersservetter i tänkta färger eller så :)

• Chicita

Vi gör enkla "stolstäckare" genom att helt enkelt lägga en remsa tyg över stolen.
    Alltså från ryggstödet och ner över sitsen.
    Vi sa att så länge som dom ligger där när gästerna kommer så spelar det ingen roll om dom skrynklar sig eller glider av när dom sätter sig sen. Det var första intrycket som räknades.

Med en pressarfot som viker in sömsmånen själv så kommer det ta min svärmor en dag att sy överdrag till 80 stolar, och jag köper billig metervara på jysk så dom kommer inte kosta oss så mycket.

Men jag måste ju säga att jag gillade era stolar.
    Även väggarna hade lite lila på sig tyckte jag att det såg ut som.
    Så om jag vore som du så skulle jag byta ifall det var viktigt att det passade.
    Men jag hade nog valt att matcha den ljusa färgen och gått åt lite lilarosa, för det kan du matcha med djuprött sen. Inte klarröd eller tomteröd dock, det skulle kunna skära sig.
    Men alltså om du ändå vill ha in rött på något sätt så skulle du kunna ha blommor som gick i ljusrosa / djupröd 

• Aleta

Jag tror att de enda som skulle märka att det skär sig är andra som ska gifta sig eller nyss har gift sig och som hade färgtema.

• In Wonderland

Tack så mycket för era svar och tips. Tvyärr kan jag inte provduka då jag bor så långt ifrån, men jag tror faktiskt att jag har bestämt mig för att byta temafärg till lilla eller vinrött (tillsammans med vitt och ljusrosa). Stället kom tillbaka och sa att stolarna är vinröda och ljusrosa så då blir det kanske lite kostigt med klarrött till. Oj vad petig jag är, men men. 

• 2011bröllop

Antingen lila eller så kan du köpa billiga lakan på ikea o klä stolarna med  det ska vi  göra o vi blir ca 90 personer  vi har knall  blå stlar annars o det passar inte in lycka till !!!

Svar på tråden Skär dessa färger sig? Vilken skulle ni välja?