• Canta

    Förslag i malmö till möhippa, bråkig brud

    Hej!

    Vår söta vän ska gifta sig och vi vill ju så klart göra en underbar möhippa för henne. Nu e det så att hon är lite bråkig av sig haha

    Hon önskar att vi alla ska göra något ihopa. Så hon vill inte göra något medans vi väntar

    Kan tänka mig att hon inte är sugen på någon form att träning eller dans.

    Har hört henne säga att hon heller inte vill på något  spa

    Ja ni förstår dilemat haha

  • Svar på tråden Förslag i malmö till möhippa, bråkig brud
  • Rickina

    Nu har jag bara läst TS, vi började med Laserdome, sen red vi islandshäst, hade pilbågsskytte, svärdfäktning, självförsvar och dagen avslutades med en välplanerad spökrunda i skogen. En perfekt heldag med fika, lunch, middag och smålekar mellan allt!

  • solros1
    Hvidbrud skrev 2011-06-27 23:11:46 följande:
    Solros1: vad gillar "din" blivande brud då?

    hon vill helst inte ha nån hippa så vi får väl göra lite "lugna saker" med henne.... o vi kommer inte bli så många


    självförsvar kanske vore ngt... var finns det?

  • solros1
    Rickina skrev 2011-06-28 11:15:38 följande:
    Nu har jag bara läst TS, vi började med Laserdome, sen red vi islandshäst, hade pilbågsskytte, svärdfäktning, självförsvar och dagen avslutades med en välplanerad spökrunda i skogen. En perfekt heldag med fika, lunch, middag och smålekar mellan allt!
    hade ni ordnat spökrundan själva?
  • Rickina
    solros1 skrev 2011-06-28 22:53:21 följande:
    hade ni ordnat spökrundan själva?
    Nej, det hade "lekledaren" gjort. Hon klädde ut sig (hon såg död ut) och bara plötligt dök upp vid lägerelden. Där skulle vi följa hennes tragiska resa och det fanns statister i skogen som skrämde skiten ur oss. Det började med att en man stod på grusvägen till sjön, precis som i skräckfilm och sedan bara försvann spårlöst.
  • Rickina
    Rickina skrev 2011-06-29 11:35:21 följande:
    Nej, det hade "lekledaren" gjort. Hon klädde ut sig (hon såg död ut) och bara plötligt dök upp vid lägerelden. Där skulle vi följa hennes tragiska resa och det fanns statister i skogen som skrämde skiten ur oss. Det började med att en man stod på grusvägen till sjön, precis som i skräckfilm och sedan bara försvann spårlöst.
    Ja nu missuppfattade jag mitt i mitt förvirrade tillstånd. JA den hade ordnats själva. Hon hade tagit hjälp av ungdomar som statister bara. De tyckte ju det var skitkul :)
  • johanna suarez
    Canta skrev 2011-03-14 17:34:44 följande:
    Hej!

    Vår söta vän ska gifta sig och vi vill ju så klart göra en underbar möhippa för henne. Nu e det så att hon är lite bråkig av sig haha

    Hon önskar att vi alla ska göra något ihopa. Så hon vill inte göra något medans vi väntar

    Kan tänka mig att hon inte är sugen på någon form att träning eller dans.

    Har hört henne säga att hon heller inte vill på något  spa

    Ja ni förstår dilemat haha
    Magdans är ett väldigt bra förslag. Dansar själv o har möhippor, gå in o kolla på min presentation för tips och ideèr.  Annars är cuba cafe ett bra förslag, god mat, dans för de som vill eller bara goa drinkar. Var där på min möhippa och det var väldigt trevligt.
  • Annamaria78

    Kan bara tipsa om det vi gjorde nyligen. Kollar vad andra gjorde efteråt, lite dåligt planerat haha. Men det gick bra. Vi körde ett tema som passar bråkiga tjejer perfekt. Hon har liksom alltid varit lite pojkflicka men ändå hängt mest med oss "vanliga tjejer" så vi hade svårt att hitta något, kollade sökningar på svensexa men det var mest strippor, vilket hon visserligen säkert skulle gilla höhö men inte vara lika kul för oss andra. Sen hittade vi iaf via aktivitet.se ett rätt så annorlunda tema som det visade sig att hon älskade, vi var typ forskare och hjältar som skulle hitta lösningen till jordens undergång. En tjej skulle smeta in de andra med zombiefärg som i walking dead hehe. Bruden älskade det. Middagsapokalyps hette det. Bruden blev helt nipprig när hon bara såg inbjudningskortet som vi gav henne på förmiddagen.

    Kändes sjukt stressigt att arrangera detta men nu känner jag nästan att jag fått mersmak! Oroa er inte tjejer, det blir alltid kul i slutändan.

  • Jullis
    Annamaria78 skrev 2015-11-18 20:15:54 följande:

    Kan bara tipsa om det vi gjorde nyligen. Kollar vad andra gjorde efteråt, lite dåligt planerat haha. Men det gick bra. Vi körde ett tema som passar bråkiga tjejer perfekt. Hon har liksom alltid varit lite pojkflicka men ändå hängt mest med oss "vanliga tjejer" så vi hade svårt att hitta något, kollade sökningar på svensexa men det var mest strippor, vilket hon visserligen säkert skulle gilla höhö men inte vara lika kul för oss andra. Sen hittade vi iaf via aktivitet.se ett rätt så annorlunda tema som det visade sig att hon älskade, vi var typ forskare och hjältar som skulle hitta lösningen till jordens undergång. En tjej skulle smeta in de andra med zombiefärg som i walking dead hehe. Bruden älskade det. Middagsapokalyps hette det. Bruden blev helt nipprig när hon bara såg inbjudningskortet som vi gav henne på förmiddagen.

    Kändes sjukt stressigt att arrangera detta men nu känner jag nästan att jag fått mersmak! Oroa er inte tjejer, det blir alltid kul i slutändan.


    Jag gissar att både möhippa och bröllop är avklarar eftersom det var över FYRA år sedan denna tråd startades...
Svar på tråden Förslag i malmö till möhippa, bråkig brud