Sebastiána skrev 2011-03-16 09:51:46 följande:
Ska jag vänta till den 4 april och göra om hålet som blev fel här där jag bor (på samma ställe där jag gjorde hålen första gången)? Ska jag ta ett nytt hål en vecka tidigare när jag är nere i Skåne och hälsar på mina föräldrar? Jag skulle ju vinna en vecka då, förutsatt att det felaktiga hålet läkt. Ska jag försöka hitta någon bra piercare i Malmö istället. Jag kommer att vara där den 31 mars. Ni som kan kanske kan tipsa om någon piercare i centrala Maömö (Gustav, Triangeln och däromkring typ)
Hur tvättar man bäst rent vid hänget? Jag tycker att det är svårt att komma åt. Att ta på tvål går väl an, men sen är det svårt att få bort allt. Kan man använda apotekets antiseptiska servetter som egentligen är till för att tvätta händerna med (handsprit)?
Jag har använt tops som jag doppar i en lösning med mild tvål och
varmt vatten. Och sen en ren tops som jag tar bara vatten och liksom svabbar rent med, eller ställer mig med huvudet under duschen och spolar.
Med topsen kommer man åt att gnugga lite lätt också.
Men det gäller att det är tops som är avsedda för sånt, alltså inget du köper på Kicks eller ICA. Fråga på apoteket, om dom har styckeförpackade tops så är det bäst.
Om du har tagit ur örhänget direkt så bör det läka ihop ok. Visst du kan få ett litet ärr där om du har otur, jag har tagit om båda mina första hål, och ena sidan gick jättebra, men andra blev liksom en "krök" inne i örat. Så jag har svårt att sätta i örhängen med böjda "piggar". Men det syns inte när örhängena sitter i och det är ju huvudsaken

Jag skulle nog ha tagit om det på semestern, den där veckan kan vara det du behöver för lite extra läkning. Så du inte riskerar att gå med läkörhängen på bröllopet...
Lycka till. Och grattis till att du vågade språnget
Och till gelehallon... Om du syftar på mitt inlägg om att den som piercade min näsvinge var sjuksköterska. Så kan jag ju meddela att hon ÄVEN är utbildad piercare eftersom det tydligen smäller högre.

Det är till henne man åker när man fått problem med en annan pircare här i dalarna, för hon vet vad hon sysslar med...
Men i mitt enfald så tyckte jag att det skulle vara mer lugnande att tala om att hon var utbildad inom sjukvården, när det gällde råd till någon som var orolig för infektioner och liknande...
När det gäller piercingar och tatueringar och andra kroppssmyckare så finns det lika många hempulande idioter som seriösa. Så du har rätt i att man ska tänka sig för när man väljer vem man ska lyssna på i alla fall.
Det bästa är sunt förnuft hur som helst. Och det har nog de flesta här tror jag