Det låter lite grann som att det är eller har varit nån osämja/känslomässigt avstånd mellan bröderna eller tolkar jag det fel? Om det är TS blivande mans bror och TS endast träffat dom ett par gånger....så tolkar jag det som att det varit lite si och så med kontakten mellan bröderna av någon orsak, det kan ju vara bråk eller andra anledningar, det behöver ju inte vara brödernas val eller "fel" att det blivit lite si och så med kontakten dom emellan - det kan ju vara av anledningar som bröderna själva inte rått på s.a.s. Och så nu har dom tagit upp kontakten igen och då råkar barnets födelsedag sammanfalla med bröllopet, stämmer min tolkning av det hela TS?
Det verkar nästan som att mannens bror tjatar om om att TS och mannen ska komma på kalaset inte för barnets skull utan för sin egen skull på nåt vis och att TS man sen tagit efter broderns beteende? Eller att TS blivande man är ivrig att ta få mer kontakt och träffa brodern oftare och så tyckte han det var en bra start att gå på kalaset? Jag tror verkligen inte att barnet (som ju borde vara den det ska handla om, inte dom vuxna!) surar ihop över att TS och mannen inte kommer exakt den dagen kalaset är utan kommer med presenter en annan dag. Om barnets föräldrar surar ihop och visar barnet att man SKA sura över det hela DÅ kanske barnet surar ihop, inte annars.
Men oavsett så måste ju brorsan m familj kunna acceptera att TS och mannen inte kan/vill komma och så får dom komma på tårta en annan dag? Jag står min syster väldigt nära och jag älskar hennes barn men jag och m2b har inte kunnat komma på deras födelsedagskalas och då har vi åkt dit en annan dag, inget konstigt alls. och då har vi alltså varit iväg på semestrar eller bara valt att göra nåt annat den dagen det varit kalas och varken min syster eller hennes man eller barnen har blivit sura, barnen har snarare älskat att få ha 2 kalas och fp presenter vid två olika tillfällen