• Aniara4

Är det orimligt av mig att inte vilja gå på barnkalas dagen efter bröllopet?

Eftersom mannen inte lyssnar på dig tror jag också det bästa är att be brorsan prata med honom och säga åt honom att inte komma utan tillbringa dagen med sin nyblivna hustru, och kanske samtidigt föreslå vilken annan dag ni kan komma och gratta brorssonen.

• Aniara4
    laloo skrev 2011-03-14 14:09:12 följande:
    Nu har jag försökt ta upp det med honom igen, och jag är tydligen löjlig och barnslig som tar upp hans tid med denna fråga. "Väx upp" får jag höra. Blir så trött på att behöva känna mig helt överkörd. Bara för att det inte är viktigt för honom så betyder det ju inte att det inte är viktigt för mig, men han förstår inte det. Han säger att om jag väntar så kommer jag inse hur barnslig jag är...
    Om min blivande man skulle säga åt mig att växa upp när jag försökte förklara att något var viktigt för mig vete fan om jag inte skulle ställa in hela bröllopet och tänka igenom det hela ett varv till. Man måste kunna diskutera saker som man tycker olika om utan att bli respektlös mot den andre.

Men han kanske brukar vara mer respektfull i vanliga fall?
  • Aniara4
    TheD skrev 2011-03-14 20:53:32 följande:
    Men jösses! Stanna hemma eller på hotellet,nu var ni kommer befinna er.

Se det så här:

Ni gifter er EN gång och det är EN dag!

Sonen fyller år VARJE år :)
    Fast problemet här är ju inte att övertyga TS utan hennes make!
Svar på tråden Är det orimligt av mig att inte vilja gå på barnkalas dagen efter bröllopet?