• Binis11

primer

Någon som har tips på en riktigt bra primer?

• Svar på tråden primer
  • förlovadflicka

Smashbox photo finish har jag och den är skitbra, tror det är den och MUS som är de "bästa" enligt folk ;) 

• LouiseMUA
    Binis11 skrev 2011-03-13 21:47:31 följande:
    Någon som har tips på en riktigt bra primer?
    jag skulle absolut rekomendera make up stores!
  • Binis11

tack! var hittar jag smashbox?

• Sebastiána
    Binis11 skrev 2011-03-14 07:54:57 följande:

Jag köpte min Photofinish-primer på Åhléns. Kicka har nog också.
  • förlovadflicka
    Binis11 skrev 2011-03-14 07:54:57 följande:

Jag köpte min av säljaren lendur på tradera, fanns i resestorlek (men den kommer räcka lääänge) och det blev så mycket billigare. Och den säljaren är inget humbug :) 
  • perfektionista

Smashbox är bra och A-primer från Serious Skincare. Kan köpas på nätet eller i USA.

Som ögonskuggeprimer använder jag Urban Decay potion primer, och som maskaraprimer Smashbox layer lash. På läpparna Bare Escentuals Lip rev-er upper.

Min makeup håller seriöst i över 12 timmar utan problem. Inte läpparna, förstås, men det övriga.

• Hella0712

Bodyshop har 2 som jag tycker är jättebra beroende på vad man vill ha för resultat, en heter Skinboost och är en del av deras C-viatmin serie. Den känns fantastiskt på huden och ger lyster, så gör den att makeupen sitter där den ska hela dagen och natten! Sen finns det en som heter Matte it och den hjälper till att matta ner huden och gör att den håller sig matt. Gå in och be om ett par prov i närmsta Bodyshopbutik, de brukar de alltid va snälla o fixa det.

• Binis11

Hella0712: TACK, ska genas kolla  bodyshop. Gillar deras produkter så der låter kanon att du säger att dom är så bra =)

• gotmynailsdid

Beror på om du vill ha matt eller en lite mer highlightad finish..
    För kvälls- och festsminkningar använder jag That Gal brightening face primer
    från Benefit. Tycker att en highlightad finish passar mycket bättre till en
    mer arbetad sminkning. Matt primer tycker jag passar mer för en diskret, naturlig
    "vardags"-make... Anyways, primern hittar du här: www.lookfantastic.com/beauty/benefit-cosmetics/benefit-make-up/foundations/benefit-that-gal.html

:) lycka till!

Svar på tråden primer