• Mariage 2011

Rekommendation av band och soist till bröllop i Lund/Malmö?

Vi behöver tips på någon som kan sjunga i kyrkan samt band som kan spela på vår bröllopsfest (2-4 mannaband). Någon som har erfarenheter och rekommendationer runt Lund/Malmötrakten?

• Svar på tråden Rekommendation av band och soist till bröllop i Lund/Malmö?
  • Mariage 2011

Ingen som har några tips?? Minsta tips tas tacksamt emot!

• midsommardagen 2011

vad vill du ha för typ av band?
    jag tipsar om ågrens orkester, jag funderade på dem innan, men tog ett storband istället. har dock hört dem i lund mycket på studentfester. Det sväger bra! Men de är inget coverband, om det är något sådant du är ute efter kanske? 

• Mogen

Vi ska ha "kasedans" Skånskt utryck för dans till dansbandsmusik, fast det visste ni säkert redan. Vi har anlitat en  två manna orkester ( kan inte ha större för lokalen är så liten ) som heter Wikströms.
    Om du vill ha riktigt "sväng" med covers så kan jag rekomendera Bananhammock. www.bananhammock.se gå in och lyssna.

Lycka till!

• Meeru

På vår bröllopsfest spelade Stämbandet (stambandet.com). I kyrkan sjöng Jessica Ottosson och Jens Metz två sånger. Vi var riktigt nöjda med både bandet och vigselsångarna.

• Gwennie

Om ni är sugna på ett jazzband kan jag rekommendera Doxy Music. De spelar riktigt härlig jazz, mycket swing-, blues- och funkinfluenser. Mycket dansvänligt, men med attityd :) De  består av killar med rejäl musikutbildning och många bröllopsspelningar i bagaget. Riktigt grym sångare!

www.doxymusic.se

Svar på tråden Rekommendation av band och soist till bröllop i Lund/Malmö?