• Höstbröllop 2011

Lyxig bröllopsnatt i Skåne - tips?

Vi gifter oss 11-09-24 så det börjar dra ihop sej så smått Skrattande Vi kommer inte åka på någon bröllopsresa ännu utan skjuter på den eftersom vi precis fått en liten dotter (som kommer vara 9 mån. vid vigseln). Istället lägger vi krutet på en lite lyxigare natt på hotell/b&b eller något men kan inte hitta nåt ställe alls som passar oss!

Vi vill alltså ha EN natt nånstans där det inte känns sunkigt eller tråkigt. Vill känna lyxig känsla när vi är där särskilt som det bara är just den natten. Helst vill vi bo romantiskt och lantligt - det hela handlar om helheten och känslan av stället och vårt bröllop går i den gammaldagsa romantiska stilen så det är det vi tycker om. Men det kan lika gärna vara en lyxsvit på ett hotell i stan OM det är ett fräscht ställe med rätta känslan för oss.

Vi gifter oss utanför Hässleholm förresten, så det får inte vara för alldeles långt därifrån eftersom vi tar taxi efter festen och det kan ju bli väääldigt dyrt.

Svårt att sätta fingret på det när man är lite kräsen men kom gärna med förslag oavsett om ni inte tror det passar oss, vi kanske blir förvånade! Tungan ute

TACK alla!

• Svar på tråden Lyxig bröllopsnatt i Skåne - tips?
  • Höstbröllop 2011

Finns det verkligen ingen som har tips?

• shakynose

Finns det inte något lite lyxigare  B&B vid Söderåsen?

Om jag skulle lyxa till det här i Skåne, så skulle jag ta en svit på Grand i Mölle! Klassiskt, romantiskt, vackert och lyxigt.

• Höstbröllop 2011
    shakynose skrev 2011-03-13 10:54:51 följande:
    Finns det inte något lite lyxigare  B&B vid Söderåsen?

Om jag skulle lyxa till det här i Skåne, så skulle jag ta en svit på Grand i Mölle! Klassiskt, romantiskt, vackert och lyxigt.
    Tack! Grand i Mölle är exakt den typen av boende vi är ute efter! Måste dock kolla upp det med transporten dit då det är en bit från Hässleholm tyvärr. Tack för tipset!
  • shakynose
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-13 11:55:38 följande:
    Tack! Grand i Mölle är exakt den typen av boende vi är ute efter! Måste dock kolla upp det med transporten dit då det är en bit från Hässleholm tyvärr. Tack för tipset!
    Kul att kunna vara till hjälp! Det är inte möjligt att ordna transport privat då? Be någon kompis dotter köra svarttaxi!
  • Höstbröllop 2011
    shakynose skrev 2011-03-13 11:58:19 följande:
    Kul att kunna vara till hjälp! Det är inte möjligt att ordna transport privat då? Be någon kompis dotter köra svarttaxi!
     Ska absolut kolla upp "andra möjligheter" Flört
  • shakynose
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-13 12:00:40 följande:
     Ska absolut kolla upp "andra möjligheter" Flört
    Låter bra det!
  • Mogen

Vad trevligt, vi gifter oss också den 24/9 2011 i Löddeköpinge. Kan tyvärr inte komma på något ställe i närheten av Hässleholm. Strandhotellet i Vitemölla är fint men kanske för långt bort.
    Vi är tvungna att sova borta pga att huset är fullt av släktingar som sover över, så jag har bokat ett större rum på Savoy i Malmö inkl Lovepaketet.

• Fröken Skölds

Hej!

Vi gifter oss utanför Lund nu i juni. Vi har bokat att vi ska spendera vår bröllopsnatt på The Lodge på romeleåsen. En superfint litet hotell med amerekansk, rustik känsla. Vi bokade deras svit med fantastisk utsikt ner för åsen från sängen och badkar ute i det stora sovrummet. Känner oss supernöjda.

• Höstbröllop 2011

Jättefina tips! Tror dock det blir lite långt att åka efter en lång dag och fest. Ska fundera på det :)

Svar på tråden Lyxig bröllopsnatt i Skåne - tips?