• Emmilie87

Töntigt med löpsedel??

Har en tanke att göra festhäftets första sida som en liten löpsedel (liknande Aftonbladet). Jag tycker att det kan vara lite häftigt samtidigt som det är annorlunda och personligt (eftersom jag pluggar till journalist).

Men är det töntigt? :p

Hur skulle ni reagera?

Det är inte vi som kommer göra innehållet i häftet, så det kommer bara vara första sidan som går i journalistiska termer. Egentligen hade det varit häftigt att göra hela häftet som en liten tidning, men som sagt så är det inte vi själva som står för innehållet ;)

Säg era åsikter! eller har ni andra idéer så vräk ur er dom ;)

• Svar på tråden Töntigt med löpsedel??
  • Chicita

Det är ju en personlig sak för er, så jag tycker att ni ska köra på det.

Men låt det gå i alla fall som en röd tråd genom festen / middagen.
    Ni kanske kan göra placeringskorten i samma stil? Eller något liknande...
    Använda gamla löpsedlar (eller något ni gör själva) som dukar på borden / löpare eller nåt sånt... 

• Oniq

...Vi kör hela festprogrammet som regelboken för Drakar och Demoner (-91).

DET är nog töntigt :) 

En löpsedel kan nog bli jättefränt. Go for it!

• HoPPsanSa sÅ gLad

Jag tycker att det låter som en toppenbra idé!
    Häftig och lite annorlunda.
    Vi kör på vanliga "tråkiga" men dock vackra festhäften.

• Emmilie87
    HoPPsanSa sÅ gLad skrev 2011-03-06 18:04:40 följande:
    Jag tycker att det låter som en toppenbra idé!
    Häftig och lite annorlunda.
    Vi kör på vanliga "tråkiga" men dock vackra festhäften.
    Va kul att jag inte är helt ute o cyklar då ;)

Men gör det nåt om resten av dukning mm inte går i "tidningstemat"? Vi har färgtema brun, guld och vitt. Vi har köpt in allt så därför vill jag ju inte ändra nåt annat. Men sticker feshäftet/löpsedeln ut för mkt om den inte följer temat?
  • Chicita
    Emmilie87 skrev 2011-03-06 18:51:37 följande:
    Va kul att jag inte är helt ute o cyklar då ;)

Men gör det nåt om resten av dukning mm inte går i "tidningstemat"? Vi har färgtema brun, guld och vitt. Vi har köpt in allt så därför vill jag ju inte ändra nåt annat. Men sticker feshäftet/löpsedeln ut för mkt om den inte följer temat?
    Nej det funkar ändå... Det är väl mest jag som gillar "den röda tråden" så att säga Flört

Bordsplaceringslista i Guldfärgad bakgrund. Med mörkbrun text och i "tidningsformat" kanske? *S*
    Jag bara spånar... ta inte mina förslag så jätteallvarligt.

Jag gillar när saker inte är precis "enligt norm" utan personliga och med en tanke bakom.
    Så jag skulle verkligen köra på din idé Glad 
  • Emmilie87
    Chicita skrev 2011-03-06 19:07:36 följande:
    Nej det funkar ändå... Det är väl mest jag som gillar "den röda tråden" så att säga Flört

Bordsplaceringslista i Guldfärgad bakgrund. Med mörkbrun text och i "tidningsformat" kanske? *S*
    Jag bara spånar... ta inte mina förslag så jätteallvarligt.

Jag gillar när saker inte är precis "enligt norm" utan personliga och med en tanke bakom.
    Så jag skulle verkligen köra på din idé Glad 
    Ja va smart att följa det temat när det gäller bordsplaceringskartan :P

Först hade jag en tanke på att göra löpsedlar och sätt på dörrarna vid ingången med texten: Nu är det vi (eller nåt sånt). Men det känns för ego på nåt sätt.
  • Moster Stina

Jag tycker att det är en häftig idé!
    MEN jag skulle absolut tycka att det blev alldeles FÖR mycket med journalistanspelningar överallt.
    Det räcker så bra på festhäftena!
    Låt ni, de andra pyntsakerna bli fina och dekorativa, och "vanliga".

Jag skulle som gäst annars tycka att det blev lite för galet crazy liksom.

Och tänk själv på de dagar i framtiden då du kommer att tänka tillbaka på din bröllopsfest. Då vill du nog minnas att du pyntade fint, och inte bara roligt och annorlunda.

(För att ta en liten jämförelse....Om jag hade gjort en tatuering när jag var 17 och gick på musikgymnasium, så hade det självklart blivit en G-klav. Nu när jag jobbar med musik hade jag tyckt det varit en supertöntig påminnelse av mitt musikintresse liksom. Man MÅSTE ju inte skriva folk på näsan att man är musiker. Men så känner alltså JAG, som alltid tänker på den framtid där man kommer tänka tillbaka och tycka modet och annat man gjort är töntigt!)
    Lycka till!

• Vladja

Jag tycker också det är en bra idé.

Vi kommer göra vårt festprogram som ett musikfestivalprogram, eftersom vi båda två älskar festivaler och träffades på en festival.

Vi kommer ha reklam, huvudakter och områdeskarta. Kommer försöka få allt att se ut som ett festivalprogram. Men resten av middagen kommer gå i ett annat tema.

Hoppas det blir bra för er och lycka till!!!

• Emmilie87
    Moster Stina skrev 2011-03-07 07:51:20 följande:
    Jag tycker att det är en häftig idé!
    MEN jag skulle absolut tycka att det blev alldeles FÖR mycket med journalistanspelningar överallt.
    Det räcker så bra på festhäftena!
    Låt ni, de andra pyntsakerna bli fina och dekorativa, och "vanliga".

Jag skulle som gäst annars tycka att det blev lite för galet crazy liksom.

Och tänk själv på de dagar i framtiden då du kommer att tänka tillbaka på din bröllopsfest. Då vill du nog minnas att du pyntade fint, och inte bara roligt och annorlunda.

(För att ta en liten jämförelse....Om jag hade gjort en tatuering när jag var 17 och gick på musikgymnasium, så hade det självklart blivit en G-klav. Nu när jag jobbar med musik hade jag tyckt det varit en supertöntig påminnelse av mitt musikintresse liksom. Man MÅSTE ju inte skriva folk på näsan att man är musiker. Men så känner alltså JAG, som alltid tänker på den framtid där man kommer tänka tillbaka och tycka modet och annat man gjort är töntigt!)
    Lycka till!
    Det har du rätt i, det kan nog bli tjatigt för både gästerna och för oss själva har ha ett tidningstema. Då kör jag på vårt färgtema och gör festhäftet som tänkt. :)
Svar på tråden Töntigt med löpsedel??