• Emmilie87

Töntigt med löpsedel??

Har en tanke att göra festhäftets första sida som en liten löpsedel (liknande Aftonbladet). Jag tycker att det kan vara lite häftigt samtidigt som det är annorlunda och personligt (eftersom jag pluggar till journalist).

Men är det töntigt? :p

Hur skulle ni reagera?

Det är inte vi som kommer göra innehållet i häftet, så det kommer bara vara första sidan som går i journalistiska termer. Egentligen hade det varit häftigt att göra hela häftet som en liten tidning, men som sagt så är det inte vi själva som står för innehållet ;)

Säg era åsikter! eller har ni andra idéer så vräk ur er dom ;)

• Svar på tråden Töntigt med löpsedel??
  • Chicita

Det är ju en personlig sak för er, så jag tycker att ni ska köra på det.

Men låt det gå i alla fall som en röd tråd genom festen / middagen.
    Ni kanske kan göra placeringskorten i samma stil? Eller något liknande...
    Använda gamla löpsedlar (eller något ni gör själva) som dukar på borden / löpare eller nåt sånt... 

• Oniq

...Vi kör hela festprogrammet som regelboken för Drakar och Demoner (-91).

DET är nog töntigt :) 

En löpsedel kan nog bli jättefränt. Go for it!

• HoPPsanSa sÅ gLad

Jag tycker att det låter som en toppenbra idé!
    Häftig och lite annorlunda.
    Vi kör på vanliga "tråkiga" men dock vackra festhäften.

• Emmilie87
    HoPPsanSa sÅ gLad skrev 2011-03-06 18:04:40 följande:
    Jag tycker att det låter som en toppenbra idé!
    Häftig och lite annorlunda.
    Vi kör på vanliga "tråkiga" men dock vackra festhäften.
    Va kul att jag inte är helt ute o cyklar då ;)

Men gör det nåt om resten av dukning mm inte går i "tidningstemat"? Vi har färgtema brun, guld och vitt. Vi har köpt in allt så därför vill jag ju inte ändra nåt annat. Men sticker feshäftet/löpsedeln ut för mkt om den inte följer temat?
  • Chicita
    Emmilie87 skrev 2011-03-06 18:51:37 följande:
    Va kul att jag inte är helt ute o cyklar då ;)