• Glamourama

Lurad

Hej!
    I början av oktober hittade jag min dröm ring på nätet. En helalians med diamanter hela vägen runt. Den såldes i Gamla Stan i Stockholm av en butik som heter Indo Nordic. Jag och blivande åkte dit och den känns ju lite krimskramsig, men deras inrerum var fint. De hade inte ringen i min storlek men de skulle få den i slutet av månaden eller senast i början av november. Så vi beställe den i min storlek och gick glada hem.
    Men i slutet av november hade den inte kommit när jag ringde, efter att ingen hade hört av sig.
    Ringde nog en gång i veckan, och tillslut fick vi beskedet att i januari skulle den komma. Sen fick vi höra i februari, och sen i mars. I fredags ringde jag igen och kunde inte få ngt datum på när ringen skulle komma.
    I går gav vi båda upp tanken på att vi skulle se ngn ring där ifrån. Tur att vi inte betalde ngt!
    Så vi traskade iväg till en juvelerade som visade en liknande ring, 4000 dyrare, men jätte vacker. Vi skrev papper med honom och betalade en handpenning. Så om två veckor ska jag kunna prova min ring.
    Varning för Indo Nordic!!!!!!!
    Tur att vi var ute i god tid.

• Svar på tråden Lurad
  • Kemist

Ja, Indo Nordic är känt för att det är lite krimskramsigt kanske (jag har handlat små silverringar för 49-99 kr sen mitten av 90-talet där, och det är den typen av smycken jag tyckt att man kan köpa där). 
    Jag skulle nog aldrig rekommendera att beställa något av dem och vänta och se, men däremot om de har något inne som passar tycker jag att de är bra.
    I september gick jag och fästmannen förbi, och så tänkte vi att vi går in och kollar vad de har.
    Så, det visar sig att de har EN enda vitguld, helallians kvar. 37 små diamanter, drygt 0.5 ct (hittar inte kvittot nu, men vet att det var mer än 0.5 ct) och i min storlek (49.5)!
    De sa att de kanske får in fler, men som sagt - det kan man inte lita på - så vi köpte den direkt för det facila priset av 5999 kr.

• Glamourama

Det var den vi  var inne och tittade på med, och skulle beställa till mig i min storlek. Kände mig lurad när det aldrig kom nån. Då vi faktiskt blev lovade den av ägaren.

Svar på tråden Lurad