Vad tror ni om dukningnen?
Tänkte höra om ni har lite tips ytterligare kring dukningen?
I min moodboard här ovan kan ni se hur jag tänkt mig det i stora drag...
Kommer ha café dukning med flera mindre bord:
-Vita dukar på borden.
-Borden kommer att dukas med det porslinet som finns i lokalen, dvs vita tallrikar och enkla bestick och vinglas.
-På hälften av borden kommer vi ha buketter med enbart brudslöja och på andra hälften kommer vi duka med arrangemang i form av olika saker vi plockar här hemmifrån, som till exempel böcker, en jordglob, ett damben i plast, en uppstoppad fågel eller något annat knasigt vi hittar här hemma:)
-I taket ovanför borden kommer vi hänga pompoms i olika gammelrosa och cremefärgade nyanser.
-På varje tallrik kommer vi ha en svart-vit randiga papperspåsar med lite kul saker i, som små visselpipor i plast, några kritor, en lösmustasch och lite godis att pilla med under kvällen. Kritorna kan man använda till att skriva små hälsningar eller rita något med i våra programm som också kommer ligga på varje tallrik.
-Korten med siffror på i mitt collage har jag köpt för att använda som bordsnummer. dessa kommer jag sätta på en relativt hög pinne så att de sticker upp en bit ovanför dukningen.
-Vi skall ha blandat 1,3 och 5 armade candelabrar och ljusstakar (som finns att tillgå i lokalen) och i dessa tänkte vi sätta ljus i olika färger blandat, tex. rosa, gula, gröna, röda och ljusblå eller vad vi hittar som är fint ihop.
-Servetter tänkte vi sätta i glasen så att det ser lite lekfullt och glatt ut (inte så högtidligt, men kände att det inte passar oss riktigt med servettringar och sånt). Tänkte använda servetter i samma färger som ljusen och blanda hej villt i flera olika färger.
-Placeringskorten har gubben i collaget på sig och dessa tänkte vi fästa på vinglaset med en trä klädnypa.
Är det något som vi har glömt att tänka på som ni har tänkt att ha i er dukning? Har ni några andra tips? Kanske skall nämna att vi kommer ha vintage cirkustema på festen om ni inte redan visste det...
Vad tror ni kommer vi ro i land den här dukningen, eller blir det alldeles för galet? Vi är ganska galna personer så jag tror att de flesta som kommer förväntar sig något utöver det vanliga:)