• frallan

Vad tror ni om dukningnen?

Tänkte höra om ni har lite tips ytterligare kring dukningen?
    I min moodboard här ovan kan ni se hur jag tänkt mig det i stora drag...

Kommer ha café dukning med flera mindre bord:

-Vita dukar på borden.

-Borden kommer att dukas med det porslinet som finns i lokalen, dvs vita tallrikar och enkla bestick och vinglas.

-På hälften av borden kommer vi ha buketter med enbart brudslöja och på andra hälften kommer vi duka med  arrangemang i form av olika saker vi plockar här hemmifrån, som till exempel böcker, en jordglob, ett damben i plast, en uppstoppad fågel eller något annat knasigt vi hittar här hemma:)

-I taket ovanför borden kommer vi hänga pompoms i olika gammelrosa och cremefärgade nyanser.

-På varje tallrik kommer vi ha en svart-vit randiga papperspåsar med  lite kul saker i, som små visselpipor i plast, några kritor, en lösmustasch och lite godis att pilla med under kvällen. Kritorna kan man använda till att skriva små hälsningar eller rita något med i våra programm som också kommer ligga på varje tallrik.

-Korten med siffror på i mitt collage har jag köpt för att använda som bordsnummer. dessa kommer jag sätta på en relativt hög pinne så att de sticker upp en bit ovanför dukningen.

-Vi skall ha blandat 1,3 och 5 armade candelabrar och ljusstakar (som finns att tillgå i lokalen) och i dessa tänkte vi sätta ljus i olika färger blandat, tex. rosa, gula, gröna, röda och ljusblå eller vad vi hittar som är fint ihop.

-Servetter tänkte vi sätta i glasen så att det ser lite lekfullt och glatt ut (inte så högtidligt, men kände att det inte passar oss riktigt med servettringar och sånt). Tänkte använda servetter i samma färger som ljusen och blanda hej villt i flera olika färger. 

-Placeringskorten har gubben i collaget på sig och dessa tänkte vi fästa på vinglaset med en trä klädnypa.

Är det något som vi har glömt att tänka på som ni har tänkt att ha i er dukning? Har ni några andra tips? Kanske skall nämna att vi kommer ha vintage cirkustema på festen om ni inte redan visste det...
    Vad tror ni kommer vi ro i land den här dukningen, eller blir det alldeles för galet? Vi är ganska galna personer så jag tror att de flesta som kommer förväntar sig något utöver det vanliga:)
  • Svar på tråden Vad tror ni om dukningnen?
  • Mix

love it! blir hur bra som helst och alldeles lagom galet! vad är det för ställe som ni ska vara på? låter jättemysigt (och snyggt!) med flera mindre bord. påminner om en del bröllop på green wedding shoes (en av favorit bloggarna för inspiration för min del).

• 11juni2011

Jag tycker att det låter helt underbart! Massa färg och en dukning/inredning som sprider glädje!

Det låter som om att ni har tänkt på allt tycker jag.

Förresten, har du sett att dom har lite cirkustema på lagerhaus nu? http://lagerhaus.se/ 
    Va där igår och dom hade massa sköna färgglada grejer!

• frallan
    Mix skrev 2011-03-06 00:11:12 följande:
    love it! blir hur bra som helst och alldeles lagom galet! vad är det för ställe som ni ska vara på? låter jättemysigt (och snyggt!) med flera mindre bord. påminner om en del bröllop på green wedding shoes (en av favorit bloggarna för inspiration för min del).
    Den bloggen skall jag genast kolla in! Vi skall vara på ett ställe som heter oceanen i göteborg... själva lokalen är väl egentligen inget speciell, mer som ett vitt papper...ganska vanlig lokal skulle jag säga tyvärr... helst hade man ju velat vara på någon mysig gård någon stans eller i en lada eller något annat mer själfullt men vi vill vara inne i stan och att det skall vara lätt för gästerna att ta sig dit och hem, sen har vi inte så fet budget tyvärr...

Har funderat på att eventuellt låta tryck upp affischer i samma stil som den i mitt collage och eventuellt försöka göra någon sån där träskiva med ett hål i som man sticker ansiktet i och blir fotad så att det ser ut som man har en annan kropp om du fårstår vad jag menar...

Vad skall du själv ha för bröllop? Stort, litet, något tema, vad för lokal... berätta allt!!!!!!!!! 
  • frallan
    11juni2011 skrev 2011-03-06 00:14:55 följande:
    Jag tycker att det låter helt underbart! Massa färg och en dukning/inredning som sprider glädje!

Det låter som om att ni har tänkt på allt tycker jag.

Förresten, har du sett att dom har lite cirkustema på lagerhaus nu? lagerhaus.se/ 
    Va där igår och dom hade massa sköna färgglada grejer!
    Nä, det måste jag kolla in! kanske kan hitta några fina girlanger eller något annat helt onödigt skoj att piffa med:)

Ska försöka provduka lite här hemma, men det gör jag nog när det närmar sig lite mer...

Funderade även lite på att ha färgade tårtpapper under tallrikarna men är lite rädd för att det blir för mycket... annars är jag helt förälskad i just tårtpapper
  • 11juni2011
    frallan skrev 2011-03-06 00:25:28 följande:
    Nä, det måste jag kolla in! kanske kan hitta några fina girlanger eller något annat helt onödigt skoj att piffa med:)Ska försöka provduka lite här hemma, men det gör jag nog när det närmar sig lite mer...Funderade även lite på att ha färgade tårtpapper under tallrikarna men är lite rädd för att det blir för mycket... annars är jag helt förälskad i just tårtpapper

Wow! Färgade tårtpapper under tallrikarna låter toppen! Gärna lite blandande färger tycker jag!  Såg på lagerhaus att dom hade massa tårtpapper i glada färger. Rätt billigt oxå!
    Fasen, nu blev jag sugen på att ha tårtpapper under mina tallrikar också!!! Undrar om man kan hitta tårtpapper i cerise bara?!Förvånad
  • frallan

11juni2011 skrev 2011-03-06 00:39:11 följande:
    Wow! Färgade tårtpapper under tallrikarna låter toppen! Gärna lite blandande färger tycker jag!  Såg på lagerhaus att dom hade massa tårtpapper i glada färger. Rätt billigt oxå!
    Fasen, nu blev jag sugen på att ha tårtpapper under mina tallrikar också!!! Undrar om man kan hitta tårtpapper i cerise bara?!Förvånad
    Det finns tårtpapper i cerise på Åhlens! 29:- för ett 20 pack... kolla in det!
  • Mix

kör på tårtpapper - kan man ha för mycket av något hehe? idén med fotoaffischer är sjukt kul ju! funderar på att ha ett photoboot på vår men vet inte riktigt hur man praktiskt skulle genomföra det...

jag är inte alls det så långt i planeringen som de flesta andra sommar 2011 brudar tycks vara :O (vi förlovade oss i julas och bestämde att köra på denna sommar i januari) men då jag bor utomlands så blir det bröllop här i en helt otroligt fin slottspark med tillhörande slottsruin så temat är blir typ..hm..vad ska jag kalla det? pride & prejudice möter alternativ chill out på landet med internationell mix? mycket skrivmaskins font och så, inte så mycket snirkligt och piffigt trots den otroligt romatiska miljön...

Svar på tråden Vad tror ni om dukningnen?